حساسیت عمومی برای مقابله با موج جدید شیوع کرونا ویروس در استان سمنان برانگیخته شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: حساسیت عمومی برای افزایش رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مقابله با موج جدید شیوع کرونا ویروس در استان سمنان برانگیخته شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات به پاسخ به بحران و ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: واحدهای خدماتی ، تولیدی، واحدهای صنفی ، اداره‌های دولتی و غیردولتی و تمامی دستگاه‌های خدمات رسان در استان سمنان برای مقابله با کرونا ویروس موظف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند.
وی خاطر نشان کرد: رصد و ارزیابی از عملکرد واحدهای صنفی، تولیدی، خدماتی و دستگاه های خدمات رسان دولتی و غیردولتی افزایش یابد و در صورت تخلف در رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی بخش های مذکور، در چارچوب قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد: نحوه بازگشایی مدارس و تحصیل دانش آموزان برعهده شورای مدارس است و تعیین و تکلیف این شورا باید براصل سلامت دانش آموزان و در مرحله بعد تحصیل موفقیت آمیز دانش آموز در سال تحصیلی جاری استوار باشد.
خجسته پور با بیان اینکه ، براساس آمار در هفته های گذشته رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی آحاد جامعه در کشور ۲۰ درصد کاهش یافته است ، گفت: باید جامعه و مردم بار دیگر برای مقابله با کرونا ویروس حساس شوند.
وی تصریح کرد: جلسات حضوری به حداقل برسد و بجای آن دید و بازدیدها و برگزاری نشست ها ادارات به صورت ارتباط تصویری و صوتی انجام شود.
خجسته پور اضافه کرد: اسوه و الگوی همه ما برای مقابله با کرونا ویروس، رهبر معظم انقلاب هستند و در عزاداری محرم حسینی امسال شاهد بودیم که ایشان به صورت انفرادی و به دور از تجمع عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفایشان را برگزار نمودند.
وی تصریح کرد: هیات های مذهبی در استان سمنان در برگزاری آیین های عزاداری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی خوش درخشیدند و این رویه با تمام قوا در عزاداری ماه صفر و اربعین حسینی ادامه یابد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: فضای جهادی که برای مقابله با کرونا ویروس در ماه های اولیه شیوع کرونا ویروس در استان سمنان وجود داشت باردیگر نمایان شود و تمامی اقشار جامعه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با این ویروس منحوس بکوشند.
خجسته پور گفت: امسال هیچگونه برنامه پیاده روی اربعین حسینی در نقاط مختلف کشور و استان سمنان برگزار نخواهد شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1434201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =