احمد توکلی در تذکری نسبت به تعجیل کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه بودجه 90، هشدار داد.

به گزارش خبرآنلاین، این نماینده تهران که به دلیل بیماری امکان حضور مداوم در جلسات کمیسیون تلفیق را ندارد طی تذکری در جلسه علنی امروز اعلام کرد: کمیسیون تلفیق دیروز تصمیم گرفت که پیشنهادات اعضا را بررسی نکرده و بررسی لایحه بودجه را سریعتر تمام کند. این تصمیم شامل عدم بررسی جداول لایحه بودجه 90 می​شود.

وی افزود: اما در جداول صدها حکم است که اموال مردم را به دلیل خدمات دولتی و غیره جابه​جا می​کند. در این جداول احکامی هست که بر خلاف برنامه پنجم است. و باید اصلاح شود. مثلا وقتی وضع مالیات بر عهده مجلس است نمی​توان بر اساس جداول تعریفی دولت، آن را به قوه مجریه واگذار کرد.

به گفته وی، اگر جداول بررسی نشود ما به وظیفه قانونی​مان عمل نکرده​ایم و شان نمایندگی را که حضرت آقا گفتند از شئون ولایت است، را رعایت نکرده​ایم.

لاریجانی با بیان اینکه احکام ذیل جداول باید در بندها می​آمد، گفت: به این ترتیب احکام قانون بودجه کاملا در خدمت نمایندگان در می​آمد تا به آن رای بدهند.

اما توکلی به او یادآور شد که صدها حکم در خلال خود جداول آمده​ و نمی​توان آنها را بررسی نکرده تصویب کرد. بویژه آنکه ملاک رفتار دولت و بررسی دیوان محاسبات جداول است.

وی با بیان اینکه تا آخر اردیبهشت برای تصویب قانون بودجه 90 فرصت داریم و نباید بی​دلیل عجله کنیم، خطاب به رئیس مجلس ادامه داد: سال گذشته هم شما یکباره برای کل جداول رای گیری کردید که آن هم اقدامی غیرقانونی بود.

لاریجانی قول داد که این موضوع را در گفت​وگویی با رئیس و نایب رئیس کمیسیون تلفیق بررسی و پیگیری کند.

توکلی اضافه کرد که اگر گزارش کمیسیون تلفیق بدون بررسی جداول به صحن مجلس بیاید، کار خراب می​شود.

/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =