یک سوم غذاها در ایران دورریخته می‌شود

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ ضایعات غذایی در ایران حدود ۳۰ درصد تخمین زده شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از وبدا، زهرا عبدالهی با اعلام این خبر افزود: امسال سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد(فائو) شعار روز جهانی غذا را به نام «توسعه، تغذیه پایدار با مشارکت یکدیگر» نام گذاری کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش «فائو» در سال ۲۰۲۰بیش از دو میلیارد نفر در جهان  به غذای ایمن، سالم، مغذی و کافی دسترسی منظم  ندارند.
عبداللهی با بیان اینکه ضایعات مواد غذایی هر ساله حدود ۱.۳ میلیارد تن بر آورد شده، افزود: این ضایعات معادل یک سوم کل مواد غذایی تولید شده برای مصرف انسان است و معادل غذای دو میلیارد نفر در هر سال محسوب می شود.
وی تصریح کرد: در کشور ما نیز ضایعات غذایی در حدود ۳۰ درصد تخمین زده شده است.
عبداللهی تاکید کرد: اطلاع رسانی و برنامه های آموزشی با هدف فرهنگسازی الگوی صحیح مصرف غذایی بویژه در شرایط فعلی بحران کووید ۱۹ می تواند نقش موثری در اصلاح الگوی غذایی به منظور پیشگیری و کنترل بیماری کووید۱۹ داشته باشد.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه  اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی غذا که مصادف با ۲۴ مهر ماه است مانند هر سال اقدامات نمادین در جهت آموزش و اطلاع رسانی برپا می شود و امسال نیز با توجه به شرایط کرونا اقدامات اطلاع رسانی از طریق رسانه های جمعی با شعار «همه با هم برای تغذیه سالم در شرایط اپیدمی کرونا» مورد تاکید است.

۴۷۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1442657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =