پیشنهاد یحیی آل‌اسحاق برای مقابله با تحریم‌ها/ نظام تهاتری فعال شود

رییس سابق اتاق بازرگانی تهران معتقد است: یکی از کارهای خیلی خوبی که در شرایط تشدید تحریم‌ها می‌شود انجام داد، تقویت سیستم تهاتری است و با خیلی از کشورها می‌توانیم این سیستم را دنبال کنیم.

یحیی آل‌اسحاق در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که شما معتقدید که دولت برای مقابله با تحریم‌ها باید طرح و برنامه داشته باشد. در این شرایط چه سناریوهایی باید پیش روی دولت برای به حداقل رساندن اثر تحریم‌ها وجود داشته باشد، اظهار داشت: در طول ۴۰ سال گذشته که ما با تحریم‌ها مواجه بوده‌ایم، راه‌های مختلفی را رفته‌ایم و روش‌های گوناگونی را دنبال کرده‌ایم.

وی افزود: یکی از این روش‌ها، نظام تهاتر است. ما در شرایط جنگ و شرایط بعد از جنگ و تحریم، از نظام تهاتری به خوبی استفاده کردیم و کلی از نیازهای کشور را با سیستم تهاتری حل و فصل کردیم، زیرا هم صادرکننده و هم واردکننده، منافعشان در یک کار دوجانبه است و اهرمی که در سیستم دوجانبه در اختیار آنها است مثل دلار یا پول یا نظام بانکی، دیگر نیازی نیست.

آل‌اسحاق تصریح کرد: در سیستم تهاتری، ما کالا می‌دهیم و کالا می‌گیریم. این نظام، یک سیستم و مدیریتی می‌خواهد که سابقه‌اش هم در بانک مرکزی وجود دارد و هم در کشور اجرا شده است.

وی تاکید کرد: بر این اساس، یکی از کارهای خیلی خوبی که می‌شود انجام داد، تقویت سیستم تهاتری است که امکان‌پذیر است و با خیلی از کشورها می‌توانیم این سیستم را دنبال کنیم.

مشروح اظهارات یحیی آل‌اسحاق درباره تاثیر تحریم‌ها روی اقتصاد ایران را (اینجا) بخوانید.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1443451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =