۵ نفر
۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۱
خطا کردیم استاد! نمرات مدیریت کرونا دقیق بود

چندی پیش در یادداشتی در همین سایت، نمراتی به کمیته های ملی و تهران در مدیریت کرونا بر اساس تجزیه و تحلیل های خودم در آن زمان دادم.

در یادداشت «چه نمره‌ای به مدیریت بحران کرونا می‌دهم» در همین سایت، نمراتی به کمیته های ملی و تهران در مدیریت کرونا بر اساس تجزیه و تحلیل های خودم در آن زمان دادم. زمان را هم به دو بخش تقسیم کردم؛ میان ترم یعنی همان موقع و آخر ترم که تقریبا این روزها و از این به بعد است. بشرح ذیل:

اگر تا اینجا را ( ٦ اردیبهشت) میان ترم در درس مدیریت کرونا فرض کنیم، بنده باید برای این مدیران نمرات زیر را به رسم معلمی منظور کنم:

- کمیته ملی: نمره ۱۴/۰ ( با شرایط فعلی که پیش گرفته اند، بنظر می رسد نمره آخر ترم ۱۰/۰ یا مردودی)
- کمیته تهران:  نمره  ۴/۰ ( با شرایط فعلی بنظر می رسد آخر ترم هم مردودی)
- مرکز مدیریت بحران تهران: نمره صفر( آخر ترم حتی با پروژه و نمره کمکی ۲/۰ و مردودی)

حال بعد از آخرین یادداشت خودم در خصوص مدیریت کرونا در کشور  «کرونا حالا دیگر بیماری نیست بحران است»، چند تن از دانشجویان قدیم و جدید، در قالب تلفن یا در قالب پیام های نوشتاری و صوتی برایم مواردی را فرستادند که مضمون همه آنها این بود:  استاد ما را ببخشید که ان زمان که شما نمره به‌ ما دادید ما اعتراض کردیم و گفتیم شما بی خودی سخت گیرید، حالا فهمیدیم که شما دقیق نمره می دهید و خطا کردیم ما را عفو کنید، البته برخی هم با مزاح!

یکی از آنها بسیار عالی بود که در اینجا عینا می آورم: «استاد بعد از نمرات ردی شما به کمیته های مقابله با کرونا، تازه فهمیدم حقم همان صفر در درس آسیب پذیری و مقاوم سازی در کارشناسی ارشد بود (شکلک خنده، استفاده در یادداشت ممنوع است) کمیته های مقابله با کرونا خودشون به خودشون این روزها صفر می دهند ! شما از کجا می دانستید آخر ترم اینا رفوزه میشن!  خود معاون «کل» وزارت بهداشت گفت ما رفوزه شدیم. و ... »

خلاصه در قالب جدی و مزاح، این پیام موضوع مهمی را انتقال می داد و اگر اشتباه برداشت نکرده باشم این بود که از چند ماه قبل هم معلوم بود که چه در آینده رخ خواهد داد، چون کمیته ها برنامه رویارویی نداشتند!

امروز هم در این کمیته ها «فقط» با گزارش رویدا های کرونا، به‌جای ارایه یک برنامه برای کل سیکل بحران در کشور، اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

به هر حال حسن استفاده را از این یادداشت می کنم و تقاضای مجدد دارم تا کار از این بدتر نشده که خواهد شد (تذکر مجددم در ٦ اردیبهشت) مدیریت بحران کرونا از دست «وزارت گزارشگر کوید-١٩ بهداشت و درمان» گرفته شده و به تیمی خبره »موضوع یادداشت آخرم» محول شود و فقط برای درمان از این عزیزان کمک گرفته شود!

در انتها، خدای ناکرده بعد از تلفات حتی چند رقمی، گله ای نباشد که این بود و آن بود و قمر در عقرب بود و ما ...

سیستم بهداشتی کشور در همین حال با فرمایش روسای محترم دانشگاه های پزشکی کشور و بیمارستان ها از کنترل خارج است ! بی هیچ غرض و مرضی و بر اساس تحلیل وضعیت کشور در مقابل بیماری و عملکرد بی حاصل ٨ ماه گذشته کمیته ها، تک روی و ادامه به بی توجهی به اصول منطقی مدیریت بحران ها که به ضرس قاطع از توان این کمیته ها برای مدیریت وزارت بهداشت خارج است، بس است !

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران کشور

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1445323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =