یک بام و دو هوای کرونا علیه ورزش ایران

انتخابات های تعدادی از فدراسیون‌های ورزشی هنوز برگزار نشده است.

عرفان حاج‌بابایی: کرونا در ایران همچنان می تازد و به پیش می رود. این ویروس مرگبار تقریبا تاثیرش را روی تمام ارکان زندگی گذاشته و بسیاری از جلسه ها و نشست ها و گردهمایی ها را با مشکلاتی جدی مواجه کرده.

در این میان، ورزش ایران هم کم از کرونا آسیب ندید و بسیاری از انتخابات ها و مجامعی که می توانست سرنوشت یک رشته ورزشی را تعیین کند و آن ها را از بلاتکلیفی خارج کند، لغو شد.

هفته گذشته بود که فدراسیون پزشکی ورزشی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی تا اطلاع ثانوی لغو خواهد شد. با اینکه این اقدام برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده، اما مشخص نیست چه مبنا و معیاری دارد؟

این تصمیم در حالی گرفته شد که فدراسیون شطرنج قرار بود 8 آبان رییس جدید خود را بشناسد. شنیده‌ها همچنین حاکی از برگزاری انتخابات فدراسیون پرورش اندام در دهه سوم آبان ماه حکایت داشت.

علاوه بر این دو فدراسیون، اسکی، پزشکی ورزشی، اتومبیلرانی و ورزش‌های بومی و محلی دیگر فدراسیون‌هایی هستند که این روزها با سرپرست اداره می شوند و منتظر تعیین تکلیف برای برگزاری انتخابات هستند.

جالب اینجاست که فدراسیون دوومیدانی همین دو هفته قبل رییس جدید خود را با برگزاری انتخابات شناخت، اما حالا فدراسیون های دیگر باید تا زمانی نامشخص بلاتکلیف بمانند و منتظر کمتر شدن آمار مبتلایان و قربانیان کرونا باشند تا انتخاباتشان برگزار شود.

اما عجیب تر از همه، نادیده گرفتن اهمیت انتخابات فدراسیون هاست. در حالی مجامع انتخاباتی لغو شده که همین دو روز قبل فدراسیون والیبال در سالن فارسی آکادمی المپیک، جلسه هم اندیشی لیگ برتر با حضور افراد زیادی برگزار کرد؛ نشستی که با برپایی انتخابات یک فدراسیون تفاوتی نداشت.

یا همچنین مراسم روز جهانی جودو با حضور تعداد قابل توجهی از ورزشکاران و مدیران در میدان آزادی برگزار شد. خب اگر کرونا واقعا خطرناک است-که قطعا همینطور است- چرا چنین مراسم های نسبتا کم اهمیتی برگزار می شوند؟

و یا اگر می توان با رعایت پروتکل ها، چنین برنامه هایی را ترتیب داد، چرا سرنوشت چند فدراسیون بلاتکلیف با برگزاری مجمع و انتخابات شان مشخص نمی شود؟ این سوالی است که متولیان ورزش کشور باید به آن پاسخ دهند چرا که مشخص نبودن تکلیف و سرنوشت فدراسیون های ورزشی جز ضرر مادی و معنوی چه در بعد داخلی و چه در بعد خارجی هیچ دستاوردی ندارد.

بیشتر بخوانید:انتخاب‌هایی بدون اثری از شایسته‌سالاری!

254 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1449058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =