۰ نفر
۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۶:۰۸

مهر:گزارش عصر دوشنبه شبکه العربیه درباره محموله قاچاق سلاح ایران به سوریه رسوایی دیگری را برای آن با توجه به روابط حسنه تهران-دمشق رقم زد.

شبکه نهرین نت در این باره آورده است: شبکه العربیه که از دبی پخش می شود رسانه ای است که در خدمت اهداف دستگاه اطلاعاتی عربستان است. این شبکه عصردوشنبه گزارشی درباره قاچاق سلاح به سوریه پخش کرد که نشانه دخالت عربستان درحوادث سوریه است.

این گزارش ذکر می کند: محموله ای که مقامات سوری درگذرگاه" التنف" ضبط کرده اند ازعراق وارد این کشور شده و حامل سلاح و مواد منفجره بوده که ایران در پشت پرده آن قرار دارد تا مخالفان سوریه را تجهیزکند!

شبکه نهرین نت می افزاید: کارکنان شبکه العربیه به خوبی به مطالب دروغی که پخش می کنند واقف هستند اما چون ازدستگاه اطلاعاتی عربستان دستور می گیرند چاره ای جز پخش این برنامه ها ندارند. آیا هیچ فرد عاقلی باور می کند که ایران عامل قاچاق سلاح برای گروههای مخالف رژیم بشار اسد باشد؟!

شبکه مذکور بیان کرد: نکته قابل تامل تر حضور "مثال الآلوسی" نماینده سابق پارلمان عراق که در اردن به سر می برد به عنوان میهمان است که رابطه نزدیکی با اسرائیل دارد و خود به طور آشکار اعلام کرده که چندین دیدار از سرزمین های اشغالی فلسطین داشته است.

این عنصر وابسته به اسرائیل به نشانه تاکید بر گزارش العربیه در اظهار نظری مضحک گفت: ایران درتلاش است تا وحدت مردم سوریه را از بین ببرد و درگیری داخلی درآن ایجاد کند تا این کشور را تضعیف کند. امیدوارم که "بشار اسد" خطرناک بودن ایران را درک کند و اقدام به قطع روابط با آنها کند!

شبکه فوق سپس این گونه استنباط می کند که گزارش العربیه که هفت دقیقه به طول کشید نشان می دهد:

- دستگاه اطلاعاتی عربستان از کشف این محموله قاچاق بوسیله سوریه احساس نگرانی شدیدی کرده زیرا ممکن است دخالت عربستان درکمک به مخالفان سوری و همکاری اش با دستگاههای اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل برای ارسال سلاح به مخالفان سوریه فاش شود.

- نشانه دخالت آشکار عربستان در حوادث سوریه و تلاش سعودی ها برای سرنگونی رژیم بشار اسد است.

- روشن کننده این است که العربیه بیشتر از آنکه کار رسانه ای انجام دهد منعکس کننده گزارشهای دستوری دستگاه اطلاعاتی عربستان است.

- حضور مثال آلالوسی دراین شبکه به ویژه پس از اخباری که درباره هماهنگی دستگاههای اطلاعاتی اردن، عربستان، اسرائیل و آمریکا برای فتنه افکنی درسوریه است، نمی تواند تصادفی باشد.

نهرین نت درپایان تاکید می کند که روابط نزدیک الآلوسی و دوستان اسرائیلی اش خطری برای عراق است زیرا اسرائیلی ها در عراق نقش امنیتی -اطلاعاتی خطرناکی را دنبال می کنند.16148

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =