۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۱

مهر:هیلاری کلینتون در اظهاراتی مداخله جویانه حمایت آمریکا را از عاملان ایجاد خشونت و ناآرامی و تحرک علیه نظام سوریه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، هیلاری کلینتون در حمایت از گروهی مخالف دولت در سوریه از دولت این کشور خواست به خواسته های آنان توجه کند.

وی در گفتگو با خبرنگاران با اعتراف به اینکه معترضان در ایجاد خشونت و درگیری با نیروهای پلیس سوریه مقصر بوده اند، مدعی شد که اقدام دمشق در سرکوب این اعتراضات و دستگیری عوامل آن اشتباه بوده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در راستای تمایل واشنگتن برای تغییر حکومت سوریه خواستار اجرای روندی سیاسی برای تغییرات در این کشور شد.

وی نگرانی خود را از وضعیت مخالفان دولت در شهر حمص سوریه اعلام کرده و خواستار پایان خشونتها در آن شد. این در حالی است که روز گذشته خشونتهای مخالفان دولت در این شهر سبب دخالت پلیس برای متفرق کردن آنها شد.

رسانه های آمریکایی مدعی شده اند در این درگیریها شماری از مخالفان کشته شده اند. با این حال کلینتون بر دشوار بودن تایید صحت این گزارشها تاکید کرد.

گفتنی است پیشتر وزارت امور امور خارجه آمریکا در واکنش به گزارشهایی که از پرداخت پول توسط این کشور به مخالفان بشار اسد حکایت داشت، هر گونه دخالت در مسائل سوریه را انکار کرده بود.

آمریکا در حالی آشکارا به دخالت در امور داخلی سوریه دست زده و از عاملان ایجاد ناآرامی ها و خشونت حمایت کرده است که در خصوص جنایات وحشیانه رژیم آل خلیفه علیه مردم بی دفاع بحرین با حمایت آل سعود سیاست سکوت را در پیش گرفته است تا بی اساس بودن ادعاهای حمایت از حقوق بشر و دموکراسی سردمداران کاخ سفید برای جهانیان اثبات شود.16148

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =