۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۱

فارس: روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که سوریه با لغو قانون حالت فوق العاده که حقوق فردی و جمعی را سلب می‌کند، بر اسرائیل پیشی گرفت که همچنان این قانون در آن پابرجاست.

به گزارش القدس العربی، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در شماره دیروز خود اذعان کرد، بشار اسد با اعلام لغو حالت فوق العاده در سوریه که از سال 1963 در این کشور پابرجا بوده و بر اساس آن آزادی‌های فردی و جمعی شهروندان سلب و به حقوق شهروندان تجاوز می‌شود،‌ ثابت کرد بر اسرائیل که از زمان شکل‌گیری و با استناد به قوانین دوره قیمومیت انگلیس بر فلسطین این قانون را به اجرا گذاشته و همچنان ادامه دارد، پیشی گرفته است.

"الوف بن " تحلیلگر سیاسی برجسته این روزنامه با تاکید بر این نکته نوشت: اعلام حالت فوق العاده در اسرائیل بسیار پیش‌تر از سوریه صورت گرفته بود و تاریخ آن به سال 1948 بازمی‌گردد که تاکنون نیز همچنان برقرار و پابرجاست.

بن در ادامه افزود: به موجب حالت فوق العاده کابینه اسرائیل اجازه می‌یابد پای را از وضع قوانین عادی و معمول فراتر بگذارد و اختیارات گسترده و بسیاری جهت تجاوز به حقوق شهروندان و زیرپاگذاشتن آنها بدست آورد.

به اعتقاد وی به استناد این قانون مقامات رژیم صهیونیستی نه به خاطر منافع رژیم یا حفظ امنیت آن بلکه برای راحتی و جاه‌طلبی خود قوانین بسیاری را تصویب کردند.

الوف بن گفت: برخلاف شهروندان سوری، مردم در اسرائیل به زندگی در وضعیت فوق العاده خو گرفته‌اند و هیچ درخواست یا فشاری مردمی برای لغو آن وجود ندارد.

وی افزود: بسیار سخت است بتوان تصور کرد، یکی از روسای کابینه اسرائیل بخواهد روزی چون بشار اسد سخن بگوید و تاکید کند، لغو حالت فوق العاده موجب تحکیم و تقویت امنیت ملی و حفظ کرامت و حرمت شهروندان می‌شود.16148

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =