ایمپلنت بدون جراحی چیست؟ مزایا و مراحل آن

اولین شرط لازم برای انجام ایمپلنت بدون جراحی مناسب بودن سیستم استخوانی فک بیمار می باشد چرا که همانطور که گفته شد در ایمپلنت بدون جراحی لثه ی فرد برش زده نمی شود و دندان پزشک متخصص دید کافی و لازم را به استخوان موضع کاشت ندارد.

ایمپلنت بدون جراحی یک روش نوین در درمان کاشت دندان می باشد که در این مقاله قصد داریم در رابطه با آن اطلاعاتی بدست آوریم. اما پیش از اینکه به بررسی ایمپلنت بدون جراحی بپردازیم باید بدانید که برای انجام این کار باید نزد یک متخصص ایمپلنت حرفه ای مراجعه کنید در غیر این صورت خسارات جبران ناپذیری به دندان هایتان وارد می شود.

یک متخصص ایمپلنت خوب دارای چه ویژگی هایی است؟

۱- تحصیلات دانشگاهی مربوطه برای ایمپلنت و همچنین ایمپلنت بدون جراحی را پشت سر گذاشته است. یک متخصص ایمپلنت از علم وافر و دانش پیشرفته ی دنیا برخوردار بوده و متناسب با هر بیمار، روش های درست و تخصصی خود را برای درمان به کار گرفته و از مواد و پروتز مناسب استفاده می کند.

۲- به کار گیری بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات کاری و جلو بردن کار در لابراتور های مجهز و به روز.

۳- یک متخصص ایمپلنت با تجربه از طریق سرعت عمل و راندمان بالایی که دارد جراحی را به خوبی مدیریت کرده و سبب به دست آمدن یک نتیجه ی عالی می شود.

ایمپلنت بدون جراحی چیست؟

ایمپلنت بدون جراحی همانطور که در قسمت بالا نیز گفته شد راه حلی نوین در درمان کاشت دندان است که در این روش موضع ایمپلنت ابتدا پانچ شده و بعد از آن کاشت پایه ایمپلنت صورت می گیرد. در       ایمپلنت بدون جراحی سرعت عمل نسبتا بالا بوده و درد و خون ریزی نیز به مراتب کمتر است. از آنجایی که در روش ایمپلنت بدون جراحی لثه های فرد برش زده نمی شوند در نتیجه به بخیه کردن نیز نیازی وجود ندارد. این روش درمانی برای افرادی که جراحی های کاشت دندان برایشان دردناک و استرس آور است بسیار مناسب می باشد به شرطی که استخوان به اندازه کافی وجود داشته باشد تا دندان پزشک دید مستقیم داشته و ایمپلنت را بدون هیچ مشکلی را جایگذاری نماید.

 ایمپلنت بدون جراحی

شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت بدون جراحی

اولین شرط لازم برای انجام ایمپلنت بدون جراحی مناسب بودن سیستم استخوانی فک بیمار می باشد چرا که همانطور که گفته شد در ایمپلنت بدون جراحی لثه ی فرد برش زده نمی شود و دندان پزشک متخصص دید کافی و لازم را به استخوان موضع کاشت ندارد. این روش از ایمپلنت برای افرادی که دارای بیماری هایی همچون پوکی استخوان و... می باشند مناسب نیست چرا که این بیماران به درمان های جانبی همچون پیوند استخوان نیازمند می باشند. البته تنها دندان پزشک متخصص می تواند نظر قطعی و نهایی را برای انتخاب روش درمانی بدهد. همانطور که به آن اشاره کردیم ایمپلنت بدون جراحی به افرادی که دارای حجم استخوانی کافی و لثه ی سالم هستند توصیه می شود. برای انجام کاشت بدون جراحی محل دقیق کاشت حتما باید مشخص شود در نتیجه می توان گفت شناسایی محل دقیق کاشت از جمله دغدغه های متخصصین می باشد. به همین دلیل است که برای انجام کاشت ایمپلنت باید نزد یک متخصص ایمپلنت حرفه ای مراجعه نمایید چرا که هر دندان پزشکی توانایی کاشت دندان به این روش را ندارد.

مزایای کاشت ایمپلنت بدون جراحی

ایمپلنت بدون جراحی نسبت به ایمپلنت معمولی مزایایی دارد که از جمله ی آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) این روش به جراحی های بعدی و ثانویه برای درمان و کاشت دندان نیاز ندارد.

۲) زمان کاشت به صورت محسوسی کم می شود. زمان کاشت ایمپلنت پانچی حدود ۱۵ الی ۱۶ دقیقه کاهش می یابد.

۳) کم شدن درد و تورم بعد در مکان کاشته شده به دلیل نبود هیچگونه نیازی به برش بافت لثه

۴) در روش پانچی بهبودی خیلی زودتر اتفاق می افتد چرا که در این روش به برش و بخیه لثه نیازی وجود ندارد.

۵) در این روش بلافاصله پس از کاشت پایه ایمپلنت می توان روی پایه روکش نصب کرد.

۶) یکی دیگر از مزایای کاشت ایمپلنت بدون جراحی کاهش میزان خون ریزی و درد بیمار می باشد.

مزایای ایمپلنت بدون جراحی

با کاشت ایمپلنت دندان به صورت پانچی در کمترین زمان ممکن موضع برای کاشت پایه آماده شده و پس از آن با جایگذاری پایه روکش موقت برای ایمپلنت استفاده می شود که هم راهی با کم شدن درد و خون ریزی بوده و هم دوره ی درمان برای بیمار کاهش می یابد که این موضوع سهولت خاطر فرد را به همراه دارد.

معایب استفاده از کاشت ایمپلنت بدون جراحی

۱) در این روش بافت لثه ی بیمار از دست می رود.

۲) نبود تسلط کافی و دقیق متخصص بر روی محل درستی که کاشت باید صورت گیرد

۳) در این روش احتمال انحراف از مسیر نیز وجود داشته و دیواره های استخوان فک آسیب می بینند.

۴) نبود امکان پیوند لثه و استخوان

۵) در شرایط و مواقع بسیار محدودی می توان از این نوع کاشت دندانی استفاده نمود.

چه افرادی نمی توانند از ایمپلنت بدون جراحی استفاده کنند؟

موارد زیر از جمله مواردی هستند که فرد نمی تواند از ایمپلنت بدون جراحی بهره ببرد:

۱) بیمارانی که به پیوند بافت لثه نیازمند بوده و بافت لثه هایشان نرم نمی باشد.

۲) افرادی که نیازمند درمان پیوند استخوان بوده و همچنین در فک خود از حجم کافی استخوان بهره مند نمی باشند.

۳) افرادی که دارای مشکلات سینوسی و بزرگ شدن سینوس هستند که به لیفت سینوس و درمان های تکمیلی نیاز دارند نمی توانند از این روش از ایمپلنت بهره مند شوند.

مراحل کاشت ایمپلنت بدون جراحی

برای انجام ایمپلنت بدون جراحی باید مراحل زیر را به ترتیب طی نمود:

۱- مراجعه نزد یک متخصص ایمپلنت حرفه ای و برنامه ریزی

متخصص دندان پزشک آزمایشات لازم را انجام داده و وضعیت دهان، دندان ها، استخوان و فک شما را به طور کامل و دقیق مورد بررسی قرار می دهد. پس از انجام معاینه و آزمایشات دقیق متخصص دندان پزشک به شما اطلاع می دهد که آیا می توانید از این روش استفاده نمایید یا نه!

۲- شبیه سازی

پس از انجام معاینات در صورت وجود صلاحیت درمان، یک اسکنر دهان CT اطلاعات لازم را درمورد ایمپلنت دندان به متخصص ارائه می دهد. سپس داده ها برای توزیع شبیه سازی ایمپلنت های دندانی موجود در دهان فرد به رایانه وارد شده و راهنمای پروتز و مته بر روی کاشت شبیه سازی می شود.

۳- مداخله

در آخرین مرحله ایمپلنت ها از طریق راهنمای جراحی در محل مناسب قرار می گیرند.

جهت مشاوره و درمان توسط متخصص ایمپلنت دکتر بزرگ با کلینیک تخصصی دندانپزشکی Dencare و با شماره تلفن ۲۲۰۲۳۶۵۸-۰۲۱ تماس حاصل نمایید .

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1461561