مجلس یازدهم به جای قانون، چماق تصویب می‌کند!

محمد مهاجری در گفت وگو با سایت مدارا با اشاره به سخنان رئیس جمهور در خصوص قانون اساسی گفت: مطلبی که آقای روحانی در خصوص قانون اساسی مطرح کرده است جدید نیست و تقریبا از سال 94 موضوع رفراندوم مطرح شده و هیچ کسی به اندازه آقای روحانی به سوراخ سنبه‌های سیاست در ایران آشنا نیست.

او با اشاره به مصوبه ضدبرجامی اخیر مجلس و واکنش علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آقای صالحی پس از تصویب قانون موسوم به «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» دارای انگیزه برای صحبت کردن شده است.

وی افزود: عقلانیت کافی در مصوبه اخیر دیده نمی شود ضمن اینکه ظاهر تشریفات قانونی در آن رعایت نشده است. معمولا در تصویب اینگونه طرح‌ها از وزارت خارجه دعوت می‌کنند اما در جلسات نهایی که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس داشته وزارت امورخارجه را سرکار گذاشتند و گفتند جلسه است، بعد ساعت جلسه را تغییر دادند و دیگر به وزارت امور خارجه اطلاع ندادند.

این فعال رسانه ای اصولگرا با اشاره به اظهارات آقای صالحی در خصوص تامین نشدن اعتبار برای ساخت سانتریفیوژها گفت: برخی سرخوش هستند که فردا روزی آقای صالحی را به ۲۵ سال زندان محکوم کنند .

وی با اشاره به اینکه به طرز بی سابقه ای  برای کسانی که قانون را به دلخواه مجلس اجرا نکنند حبس طولانی مدت25ساله قرار داده اند گفت:وقتی مجلس به جای قانون، چماق تصویب می‌کند دیگر چه انتظاری می توان داشت.

محمد مهاجری با اشاره به سخنان رئیس جمهور گفت: مطلبی که آقای روحانی در خصوص رفراندم  مطرح کرده جدید نیست و تقریبا از سال ۹۴ موضوع رفراندوم مطرح شده و هیچ کسی به اندازه آقای روحانی به سوراخ سنبه‌های سیاست  آشنا نیست.او می داند که این حرف عملیاتی نخواهد شد اما باز هم این موضوع را به عنوان قلقلک ذهن نخبگان و افکار عمومی مطرح میکند که مردم یادشان نرود که چیزی هم در قانون اساسی به نام رفراندوم وجود دارد.

مهاجری افزود: برخی از سیاسیون  دنبال این هستند که اصل ۱۱۳ و اصل رفراندوم قانون اساسی را در پستوها قایم کنند که کسی نبیند. آقای روحانی این نکته را که مطرح می کند می داند که قابلیت عملیاتی و اجرایی شدن ندارد و حتی اگر قابلیت اجرایی شدن داشته باشد، در دوره خود آقای روحانی تحقق نمی یابد.بنا بر این او دنبال این است کهافکار عمومی را متوجهِ این دو اصل قانون اساسی کند که به نظرم کار خوبی است.

وی در مورد اختیارات رئیس جمهور ادامه داد: در قانون اساسی ، رئیس جمهور نفر دوم کشور است و اگر ما بیاییم جایگاه و مقام نفر دوم را خیلی تنزل بدهیم به رهبری جفا می کنیم.

وی ادامه داد: یعنی بسیاری از کارهایی که بر اساس قانون اساسی بر دوش رئیس جمهور است وقتی اجازه نمی دهیم که انجام شود مسئولیت متوجه رهبری می شود. وقتی شما شان و جایگاه رئیس جمهور را که هر کسی می خواهد باشد هاشمی رفسنجانی، سیدمحمد خاتمی، احمدی نژاد، حسن روحانی  و یا بعدا که قرار است( با اصلاح اخیر قانون انتخابات ریاست جمهوری) محمدباقر قالیباف باشد !  تنزل می دهید، جفا به رهبری است. کاری که رئیس جمهور باید انجام بدهد و نمی گذارید که انجام بدهد خود به خود به مقام مافوق ارجاع می شود.

وی  همچنین ادامه داد: باید رفراندوم به رسمیت شناخته شود و هیچ اتفاقی هم نمی افتد،تنها اتفاقی که ممکن است بیفتد منافع سیاسی برخی افراد و جناحهاست.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1463878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    72 15
    وقتی یک نظامی لباس عوض میکنه و یک شبه دکتر میشه و با اتکا به زد و بندهای شورای نگهبان و قهر مردم با صندوق رای و اقبال یک میلیونی به مسند ریاست مجلس کشور 80 میلیونی میرسه و بدون هیچ نظارت و کنترلی تمام فکر و وقتش بجای رسیدگی به مشکلات کشور صرف تسویه حساب شخصی با رقیب انتخاباتی قبلی میشه باید برای کشور بسیار نگران شد.
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      0 0
      آزادی بیان یعنی همین...میبینید...یه پا بگم..بگم...ها...
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    63 19
    کدوم رفراندوم؟! فقط مجلس بود که با انتخاب مردم تعیین میشد این هم اینقدر شورای نگهبان زد و بند کرد که مردم قهر کردند و یک سری دیکتاتور با یک انتخاب فرمایشی دور هم جمع شدند و اسم خودشون هم گذاشتند مجلس انقلابی! انقلابی واقعی اونایی بودن که رفتند شهید شدند تا حالا اینا که معلوم نیست چه سابقه ای دارند و از کجا اومدن خودشون رو انقلابی جا بزنند و سیاستهای اسرائیل رو پیش ببرند.
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      0 0
      پس چرا تو زنده ای داری نظر میدی
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    47 11
    ظاهرا آقای قالیباف با سپاه هماهنگه و فکر عاقبت کار را هم کرده.
    • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      0 0
      ببین قالیباف هرچی باشه از پروفسور روحانی بهتره =)
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    44 8
    نمایندگان طوری از تغییر شرایط کاندیداها سخن می گویند و دنبال محدودیت کاندیداها هستند که گوئی تا کنون از افراد عادی جامعه کسی رئیس جمهور شده و مملکت را به ویرانه ای که اکنون می بینید تبدیل کرده است! خیر تا کنون رئیس جمهور از همین مناصب برخواسته اند و مملکت را به این روز نشانده اند! ای کاش رئیس جمهور از مردم عادی بود و مملکت به روز می افتاد!!!
  • محمد IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    این دیگه فعال اصولگرا نیست؟!!!
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    آفرین به آقای مهاجری که همیشه سخن و تحلیلش منطقی و قابل قبول هست
  • محمد IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    به حال کشوری که بعضی از آقایان درحال آماده شدن کاندیداتوریست و درحال اماده شدن برای ریاست جمهوری شدن هستن باید خون گریه کرد
  • ایرانی IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    مجلس با این نمایندگان و تصویب این گونه قانون ها تصویری کاریکاتوری از قوه مقننه را به مردم نشان داده است و آدم را یاد سریال قهوه تلخ مهران مدیری می اندازد. در قانون اخیر تععین شرایط نامزدهای ریاست جمهوری کم مانده بگوید یکی از شرایط قالیباف بودن است.
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    این که صدای آقای مهاجری در اومده یعنی این مجلس وکیل دولت و وزیران نیست و دقیقا در مسیر اصلاح امور کار می کند ..... این همه سیل انتقاد به این مجلس سابقه نداشته کما اینکه مجلس قبلی منتقدی هم نداشت .
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      0 0
      پس خواب بودی فحشهایی که به مجلس قبل می دانند بعضی از همین نماینگان اقلیتی
  • سعید ترک IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    آقای مهاجری شما و همگنانتان در مجالس قبلی تان قانون تصویب کردید حال و روز مردم شد این ...... باید این مجلس یک تغییری درست برخلاف میل و سلیقه حضرات شما ایجاد کند بلکه مردم یک نفسی کشیدند ....
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    آقای محمد مهاجری = منتقد دو زیست
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    کار مجلس قانونگذاری هست شما هم قرار نیست تا بای میلتان نبود شروع به تخریب کنید
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    همه این مشکلات را در سیستم چکشی جناب مستدام قالیباف ببینید مطمن باشید مملکت را اگر مثل احمدی نژاد به سمت بحران نبرد
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    این مجلس هرجوری باشه ولی هست...هست...بقیه مجلس ها اصلا نبودن...یک دکور بودن..انگار نبودن
  • قلی پور.رزمنده سابق IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    جمهوریت نظام دارد نابود میشود و تا اندازه زیادی از بین رفته.و این دارد.به چالشی بزرگ تبدیل میشود.بین مردم و مسعولین.عاقبت خوشی را برای انقلاب و کشور در پیش رو نخواهیم داشت.مجلس.شورای نگهبان.تشخیص مصلحت و.....همه دنبال منافع شخصی گروهی بر خلاف نظر اکثر مردم هستند