۱۳ نفر
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱
آدم‌های فضایی، بحران جدی بعد از کرونا

آنچه در این مرقومه می آورم شاید بیشتر به داستانهای تخیلی و فضایی شباهت داشته باشد تا واقعیت، ممکن است برخی فکر کنند این نوع نوشتار حاصل طولانی شدن دوران کرونا است و مسایلی از این قبیل!

ولی برای یک معلم که همواره سعی کرده است آسیب پذیری ها را به خصوص در زلزله ها از قبل مطالعه و تشخیص دهد و روش های مقاوم سازی را با آزمایشات و روش های پیشرفته و گوناگون برای جلوگیری از مرگ و میر ناشی از آن تا حد امکان دنبال کند و همچنین برای فردی که سی سال یا بیشتر برای تدوین روشهای مدیریت بحران ها حداقل در این کشور به هر دری زده است، پیش بینی آنچه که ممکن است یک تهدید بحران زا (واقعی یا خیالی) برای دنیا یا کشور محسوب شود، یک افتخار و رضایتمندی درونی بزرگ به حساب می آید.

برای آینده نگران نیز یک فرصت خارق العاده جهت آمادگی برای آماده سازی برنامه ها و سناریو های مختلف جهت رویارویی نهاد های حاکمیتی در مقابل یک اتفاق جهان شمول، واقعی یا حتی خیالی را فراهم می سازد.
حال اگر دور و بر موضوعات مختلف که امروزه در دنیا مطرح و یا کم کم در حال مطرح شدن است تحقیق کنیم خواهیم دید که دنیای مادی بعد از بحران کرونا برای ادامه حیات خود نیاز به بحران سازی بزرگ دیگری خواهد داشت!  بعد از جنگ های بزرگ اول و دوم جهانی و تبعات بی رویه آنها در برابر ویرانی های بسیار زیاد، و گذر از  جنگ سرد و بمب اتم که عملا بعد از هیروشیما تبعات ناخواسته ان خیلی مطلوب دنیا نیامد، بخصوص با تبلیغات گسترده ژاپنی ها و عموم مردم دنیا و انتشار تصاویر زشت آن و سپس با دامن زدن به جنگهای منطقه ای و در نتیجه با درک عمیقتر جامعه های کوچک درگیر و ارتقا ذهنی آنان توسط بخصوص اینترنت و ... دیگر پدیده های نوین حقیقتا چیزی تحت عنوان بحران های جهانی برای برنامه ریزان جهانی نماند!
همانگونه که می بینیم جنگهای بزرگ به درگیری های کوچک تبدیل و آنها هم کم کم رو به زوال اند و بیشتر، راه های دیپلماتیک در دنیا در حال پیگیری می باشد. با دانستن ارزش جان، مال و زیر ساخت ها در کشورها ، دیگر مردم مثل قبل علاقه ای به زد و خورد های طولانی مدت ندارند و نقش اینترنت در این نگرش جدید بدون شک نقش کلیدی ایی بوده است. 
در این وادی البته هنوز تنها گروه های متعصب فرقه ای و یا تکفیری اینجا و انجا اقداماتی می کنند که انها هم در واقع بر خلاف پدید اورنده گانشان نتوانستند تهدیدی جدی در جهان را شکل دهند و بیشتر برای مناقشات محدود و کسب موقیعت های منطقه ای کوچک استفاده می شوند. لذا جهاندارن با توجه به افت شدید اینگونه نابسامانی ها که رشد و توسعه خود را در گرو ان می دیدند به یکباره خود را در معرض خطر جدی با نبود دشمن و شیطان بزرگ دیدند، اوباما درباره ویروسها سخن گفت، بیل گیتس وارد کارزار شد و ...  که بنظر حقیر شاید کرونا نیز  حاصل چنین تفکراتی می تواند باشد! البته باید گاهی در عمل نه در آزمایشگاه پدیده ای را مورد آزمون قرار داد تا تبعات خواسته و ندانسته آنرا در عمل  تجربه و درباره آینده استفاده از ان پدیده نتیجه گیری کرد.
همانند بمب اتم در ژاپن، تصور نمی کنم جمع بندی بحران کرونا "اگر !" در راستای بحران افرینی در جهان بود خیلی مطلوب ارزیابی شده باشد. ابعاد ان فراتر از اتفاقات موردی و منطقه ای بود، اقتصاد ها خیلی بیشتر از حد انتظار شکننده شدند و همه دنیا با تلفات انسانی وسیع و اقتصادهای نامطلوب گرفتار شدند، بجز کشور چین که توانست رشد منفی حاصله را جبران نماید. لذا تصور می کنم توسعه این نوع ویروس ها هم در اینده در لیست بحران های اولویت دار دنیا دیگر قرار نگیرد مگر با دستکاری های زیاد برای مخاطب گرا نمودن انها که شاید هم انقدر اسان و در عمل مطلوب با توجه به پراکندگی انسانی با نژادهای مختلف در سراسر جهان و حتی کشور های خاص دیگر نباشد!

حال با اتفاقاتی که در دنیا کم و بیش، بنظر حقیر در رسانه ها بیش از پیش (بین المللی نه  داخلی ها) شروع به مطرح شدن شده است ( حداقل: جستجو در گوگل) می توان به موارد زیر اشاره کرد:
دیدن اشیا نورانی! شنیدن صدا های عجیب و غریب از آسمان، گذر شهاب سنگها از کنار زمین، دیدن یو اف او، حتی جلسات جدی در این موارد در سازمانهای امنیتی ابر قدرت ها و تخصیص منابع قابل توجه به دانشگاه های مطرح دنیا برای اینگونه موارد و ساخت فیلم های پر رونق از این قبیل که عموما هم تحت شعاع هالیوود خریداری شده توسط چینی ها می باشد !

این در حالی است که در ماه سپتامبر  امسال سه ویدیو از سالهای ٢٠٠٤، ٢٠١٤ و ٢٠١٥ از حرکت پرنده هایی همانند بشقاب پرنده که در فضای مجازی پخش شده بود توسط پنتاگن پخش و مورد تایید قرار گرفت، و کشور امریکا و ژاپن متعاقب ان دو کار گروه رسمی برای این مخاطرات ایجاد نموده و جلسه ای نیز در کاخ سفید راجع به ان برگزار  نمودند. گفته میشود چهار کشور امریکا، روسیه، چین و ژاپن سرمایه گذاری هنگفتی روی چنین مواردی در حال انجام دادن هستند. با این مطالب در کنار هم و تجربه تلخ ویروس ها، شاید بتوان گفت بحران بعدی «فرا زمینی» خواهد بود. یک گروه فرا زمینی که تهدیدات جدی نسبت به زمین (حتی باور های مذهبی و قومیتی) و همه کشور های دنیا دارند و سپس نشان دادن اجسام و بدنهای مشکوک و ... 
بدون شک این وادی می تواند انرژی زیادی در دنیا ایجاد  و اقتصاد های نوینی را تغذیه و برای سالهای زیادی رشد چشمگیر اقتصادی را برای برخی دولت ها ایجاد نماید ! تصور کنید تازه این ابر کشور ها می بایستی قیم و حافظ دولت های دیگر هم در برابر بیگانگان فضایی باشند و تمام اینها مسلما نیاز به پرداخت های سنگین از طرف دولتهایی که تحت حمایت قرار می گیرند خواهد داشت.
زیر ساخت های اینترنتی اماده، مانور و تمرین و عادت به محصور شدگی بعد از کرونا و شبکه های G5 و ... در راه و خلاصه امادگی کامل دنیا با تهدیدات فرا زمینیان شاید هم توسط پراکنده کردن ویروس ها بوسیله انها  خیلی نمی تواند دور از انتظار باشد ! تحقیقات نه چندان جدی بنده در این زمینه یعنی «ایجاد فضای بحران زا در اثر حمله بیگانگان فرا زمینی » را در اینده جهان مسلما بعد از مدتی کوتاه  از اتمام کرونا ولیکن با اماده سازی فضای کنونی دنیا و شروع مقدمات ان که از قبل اماده و بزودی کم کم گسترش خواهد یافت را محتمل و نشان می دهد. 

گذری ساده و سریع به ظاهر روایات و احادیث اخر الزمانی که خارج از بحث این مرقومه می باشد، نیز شاید اهمیت پیدا شدن انسانهای مختلف از نظر ظاهری «یاجوج و ماجوج» و آماده بودن جهان برای مقابله با آنها خیلی دور از ذهن نباشد!  این یادداشت بر اساس نتیجه بررسی های علمی بسیار محدود و بررسی روند ها (Trends) و الگوهای
( Patterns) بحران سازی در دنیا نوشته شده است و می بایستی با مستندات علمی بیشتر در طی سالیان آینده محک و در صورت نیاز اصلاح شود.

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران کشور

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1464265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    12 18
    استفاده همزمان از صنعتی و سنتی درد سر آفرینه و زیادی تخیل را رها میکنه
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    2 8
    اککی میگه
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    7 11
    هیچ آدم فضایی وجود نداره. اینها همش بازی‌ و خرافه برای مردم ساده و زودباوره.دستگاههای گیرنده هستند که کوچکترین صدا امواج و... در منظومه شمسی و فرامنظومه رو بدقت رصد می‌کنند. تا بحال چیزی کشف نشده. تمام اینها حقه و فریب هست
  • نادر IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    7 3
    دکتر ناطقی ویروس از ابتدا تا انتها با ما بوده و هست و خواهد بود که با علم ثابت شده است.ولی فضایها معلوم نیست بوده ویا هست ویا خواهد بود.هرچند شما با تحلیل و تحقیق این نظررا دارید که بر پایه یک نظریه می باشدوهنوز دلیل محکم برای تایید آنها وجود ندارد.البته که از چینیها بعید نیست از فضایها کپی تهیه کرده باشند و بعد از کرونا آنها را به جان بندازن
  • اصغرترقه US ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    8 5
    تمام گفته های استاد را بنده دربست تایید میکنم
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    16 5
    یعنی برای رضای خدا یکبار اول بخونید بعد نظر بزارید. نویسنده نگفته موجودات فضایی وجود داره یا نه داره میگه جریان سرمایه برای ادامه رشدش نیازمند ایجاد بحرانه. واقعی بودن بحران بی اهمیته. بخونید. حرف نزنید کامنت بزارید هم چیزی نمیشه
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    7 4
    دوستان لطفا اول متن رو دقیق بخوانید و منظور را متوجه بشوید، بعد نظر بدهید.
  • کارشناس هوا و فضا IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    1 11
    ببینید همه‌ی این بشقاب پرنده ها و این هایی که می‌بینیم همه پیشرفت های جن هستند که ما فکر می‌کنیم آدم فضایی هستند دنیا آنقدر بحران فضایی را جلو کشیده تا کارهای نحسش را پنهان سازد