برگزیدگان دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام در بخش داخلی معرفی شدند

دومین جشنواره بین المللی فیلم رسام، با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف در بخش داخلی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، ۲ هزار و ۸۰۸ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام رسید که ۲ هزار و ۲۰۸ اثر آن خارجی و ۶۰۰ اثر داخلی بود، آثار هنرمندان در شش بخش فیلم مستند، داستانی، نماهنگ، ۱۸۰ ثانیه ای، فیلمنامه و انیمیشن داوری شد برگزار شد که البته شرکت‌کنندگان خارجی تنها در سه بخش مستند داستانی و انیمیشن اثر ارسال کرده بودند.

در بخش مستند ۱۱۵ اثر داخلی و ۶۰۸ اثر خارجی، در بخش داستانی ۷۶ اثر داخلی و یک هزار و ۲۱۹ اثر خارجی، در بخش نماهنگ ۳۵ اثر داخلی، در بخش ۱۸۰ ثانیه ای ۱۴۵ اثر داخلی و در بخش فیلمنامه ۱۷۶ اثر داخلی به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از بررسی اولیه توسط هیئت انتخاب ۵۹ اثر از ۳۲ کشور در بخش بین الملل و ۳۹ اثر از ۱۶ استان کشور در حوزه ی داخلی به بخش مسابقه جشنواره راه یافتند.

بر همین اساس بیانیه ی هیات داوران در آئین اختتامیه ی دویمن جشنواره بین المللی فیلم رسام به شرح زیر اعلام شد:

ضمن سپاس از اعضای محترم هیأت انتخاب و هیأت داوران که با دقت و وسواس آثار رسیده به دفتر جشنواره را بازبینی، انتخاب و داوری نمودند ضمن معرفی این عزیزان نتایج داوری را به تفکیک بخش ها اعلام شد:

اعضای هیأت انتخاب: علی اکبر راد، حسین طلا بیگی، اکبر تدبیری

اعضای هیأت داوران: مهدی عظیمی، محمدرضا معصوم زادگان، سید رحیم حسینی

برگزیدگان جشنواره در بخش فیلمنامه:

هیأت داوران دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس و مقاومت با توجه به نقش مهم و تأثیر گذار فیلمنامه در تولید یک اثر هنری و سپاس از آقایان «حمید عزیزی» بابت نگارش فیلمنامه آشنای غریب و «معین ایرانپور» بابت نگارش فیلمنامه زنجیرها، جایزه سوم خود را به خاطر ایده مناسب و انسانی به «فیلمنامه پرواز» نوشته آقای «حافظ بابا نژاد« از استان «اردبیل» اهدا نمود.

بخش نماهنگ:

هیأت داوران در بخش نماهنگ ضمن قدر دانی از امیر عسکری بابت نماهنگ «برخیز که شور محشر آمد»، جایزه اول خود را به نماهنگ« جانباز» ساخته «مهدی جهانگیری» از استان «همدان»، جایزه دوم را به نماهنگ«نغمه عاشقی» ساخته «محمدرضا خوش لهجه» از استان «آذربایجان غربی» و جایزه سوم را نیز به نماهنگ «عطر قند» ساخته «امیر عسگری» از استان «کرمان» اهدا شد.

بخش ۱۸۰ ثانیه ای:

هیأت داوران در بخش ۱۸۰ثانیه ای، جایزه اول را به فیلم «نفس» ساخته «بیژن بیات» از استان «کرمان»، جایزه دوم را به فیلم «تا فرد» ساخته «علی توکلی» از استان «چهارمحال و بختیاری» و جایزه سوم را به فیلم «وادی موران» ساخته «عیسی بابایی» از استان «مازندران» اهدا کردند.

بخش داستانی:

هیأت داوران در بخش داستانی دیپلم افتخار جشنواره را به فیلم «دستخط» اثر «محمود شاکری» از استان «هرمزگان» اهدا کردند. همچنین هیأت داوران جایزه اول خود در این بخش را به فیلم «هانا» ساخته «روح الله اکبری» از استان «ایلام»، جایزه دوم به فیلم «دا» ساخته «فرشاد صالحی» از استان «چهارمحال و بختیاری» و جایزه سوم به فیلم «تمام مریم ها» ساخته «محمد جلیل اسکندرزاده» از استان «سمنان» اهدا شد.

بخش انیمیشن:

در بخش انیمیشن ضمن تشکر و سپاس ویژه از مرکز پویانمایی صدا و سیمای جمهوری اسلامی به خاطر داوری آثار بخش انیمیشن، جایزه اول این بخش تعلق گرفت به انیمیشن «سنگ های سپید» اثر سرکار خانم «فاطمه حسنی» از استان تهران. جایزه دوم نیز به اثر آقای «سعید گایینی» از استان «قم» به خاطر تولید اثر «داوود و جالوت» و جایزه سوم نیز به انیمیشن «بازگشت» اثر «جلال نعیمی» از استان «کرمانشاه» تعلق گرفت.

بخش مستند:

در بخش مستند، هیأت داوران دیپلم افتخار خود را به فیلم مستند «ستارگان خلیج فارس» اثر «علی خایف» از استان «هرمزگان» تقدیم کرد.

هیأت داوران جایزه ویژه بخش مستند را به فیلم های «بوکس برای صلح» ساخته «محسن جهانی» و فیلم «آهنگر» ساخته «محمد مهدی خالقی» از استان «خراسان رضوی» اهدا کرد.

جایزه اول بخش مستند تعلق گرفت به فیلم «پسرم» ساخته «مهدی خلقی» از «خراسان رضوی»، جایزه دوم این بخش مشترکا به فیلم های« مردی که نمی شناختم» ساخته «مصطفی شبان» از استان «مرکزی» و فیلم« عزیزقلی» ساخته «سید جواد هادی اصل» از استان «کهگیلویه و بویراحمد» تعلق گرفت. همچنین جایزه سوم مشترکا به فیلم های «۱۸ درصد» ساخته «مصطفی شبان» و فیلم« شیار ازگله» ساخته «مجتبی خادم الحسینی» از استان «اصفهان» تعلق گرفت.

نشان ویژه سردار سلیمانی:

هیأت داوران نشان ویژه سردار سلیمانی را با توجه به مضامین و محتویات برگرفته از فیلم« نامه ای از دمشق» ساخته «مهدی ابراهیم خانی» به همسر محترم شهید مدافع حرم عباس دانشگر از استان «سمنان» تقدیم کرد. ستاد برگزاری جشنواره همچنین با توجه به مضامین و محتوای برگرفته از مستند« شبیه قاسم» و به منظور تکریم و پاسداشت از مقام شهدای حمله ناجوانمردانه آمریکا به فرودگاه بغداد، نشان سردار سلیمانی را به خانواده معزز شهید «حسین پور جعفری» تقدیم کرد.

تجلیل شدگان منطقه آزاد اروند (شهرهای آبادان و خرمشهر):

هنرمندان پیشکسوت دفاع مقدس: مهرزاد ارشدی، صفر رنجبر، عنایت صحتی شکوه . منصور راشدی اصل

همچنین از هنرمندان جوان فیلمساز علی یالی زاده، عماد سلمانیان، سید جاسم کاظمی منفرد، و رضا نوری تجلیل شد.

تجلیل از خانواده معظم شهدا: خانواده معظم شهید مدافع حرم عارف کاید خوره، همسر شهید حاج سعید سیاح طاهری، خانواده شهید عسکری فرد و خانواده شهید امیر تحریری

همچنین تندیس دومین جشنواره بین المللی فیلم رسام به بهرام مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان، سردار یوسفی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خوزستان و قدرت اله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند تعلق گرفت.

برگزیده اول بخش مستند: ایوب مروانی پور به خاطر اثر «سنگربان»

برگزیده اثر ۳۰ ثانیه ای «کانال قصه ها» سجاد بیگی پور

برگزیده اثر داستانی «یک تک تیرانداز» اثر ایمان قلی پور

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =