با رای نمایندگان صورت جلسات مجامعی که معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور و وزیر اقتصاد در آن عضویت دارند، تنها با امضای این دو نفر اعتبار دارد.

به گزارش خبرآنلاین، در حالی نمایندگان به این مصوبه رای دادند که شمس​الدین حسینی و عزیزی در مجمع عمومی بسیاری از مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و همه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی، عضویت دارند!

به همین دلیل هم برخی نمایندگان با این بند از لایحه بودجه 90 مخالف بودند. از جمله نادر قاضی​پور نماینده ارومیه که در مخالفت با این بند گفت: آقای حسینی{وزیر اقتصاد} اگر تورم را کنترل و بانک مرکزی را اداره کند، شاهکار کرده است، چطور می​خواهد در تمام مراجع اقتصادی شرکت کند و صورت جلسات را هم امضا کند؟

وی افزود: چند روز باید صورت جلسات روی میز معاون رئیس جمهور و وزیر اقتصاد باشد تا تایید شود؟ و مجامع بدون اجازه از آقای عزیزی آب نخورند؟ هرکس پارتی دارد می​تواند بیاید امضای شما را بگیرد و بقیه باید ماهها در نوبت بمانند.

به گفته وی، این بند از لایحه بودجه، تمرکز گرایی را افزایش می​دهد و در راستای دیکتاتوری است.

اما محمدکاظم دلخوش نماینده صومعه​سرا در مخالفت با اظهارات قاضی​پور گفت: این بند هیچ ربطی به حسینی و عزیزی ندارد. این شانی است که مجلس برای مجامع قائل می​شود.

نهایتا نیز این بند به تصویب رسید. طبق این مصوبه صورت جلسات مجامع عمومی همه شرکت‌هایی که معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری و وزیر امور اقتصادی و دارایی عضو مجمع عمومی آن هستند، بدون امضای آن فاقد اعتبار است.

/29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =