افتتاح ده‌ها پروژه در آذربایجان‌غربی همزمان با سومین روز دهه فجر

ده‌ها پروژه در شهرهای مختلف استان آذربایجان‌غربی همزمان با سومین روز دهه فجر افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سومین روز دهه فجر با افتتاح ده‌ها پروژه در استان همراه بود.

افتتاح ۲ پروژه ورزشی بخش خصوصی در ارومیه

با حضور مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی و سرپرست فرمانداری ارومیه، ۲ پروژه ورزشی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مرکز استان افتتاح شد.
این ۲ پروژه ورزشی شامل فاز نخست مجموعه ورزشی آبشناسان با مساحت ‌هزار و ۵۰۰ متر مربع با هزینه ۴۰ میلیارد ریال و سالن ورزشی مجتمع فرهنگی ورزشی جودی در روستای "ولنده" با مساحت ‌هزار و ۳۴۴ متر مربع و با هزینه ۲۰ میلیارد ریال است.
علاوه بر افتتاح این ۲ پروژه، کلنگ احداث سالن سرپوشیده والیبال و زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی آبشناسان نیز به زمین زده شد.

افتتاح ده‌ها پروژه در آذربایجان‌غربی همزمان با سومین روز دهه فجر

افتتاح ۲۸ طرح خدماتی و عمرانی در ماکو و چالدران

۲۶ طرح عمرانی و اشتغالزایی در شهرستان چالدران با هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شامل ۲۵ طرح بهسازی، آسفالت ریزی و ساماندهی معابر روستایی و یک طرح دامداری سنتی نیز در قالب پرورش گاو شیری  ویژه مددجویان تحت پوشش بهزیستی چالدران افتتاح شدند.
همچنین یک باب خانه عالم توسط سپاه پاسداران با ۹۰۰ میلیون ریال هزینه و طرح مرمت و بازسازی پل تاریخی روستای "قلعه جوق" از توابع بخش مرکزی این شهرستان نیز با هزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر پروژه‌های افتتاحی ماکو و چالدران است.

افتتاح ۶ طرح عمرانی و آبخیزداری در سلماس

۶ طرح عمرانی و آبخیزداری با ۳۹ میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری رسید.
این پروژه‌ها شامل طرح تقویت برق بخش کوهسار ایستگاه شهید شیرازی با حدود ۲ میلیارد ریال هزینه، فاز اول بهسازی و آسفالت محور "ماته خرپه- کهریز" نیز با ۱۵ میلیارد ریال و چهار پروژه آبخیزداری نیز با ۲۲ میلیارد ریال هزینه افتتاح شدند.
همچنین کلنگ زنی طرح بهسازی آسفالت مسیر "عیان، گبرآباد، گل آدم و دریک"، با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار و آغاز عملیات اجرایی ۶ پروژه احداث ترانس تقویت ولتاژ برق شهری با ۱۲ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌های این شهرستان به همین مناسبت بود.

کلنگ‌زنی احداث بزرگترین واحد تولید پخت دولومیت جنوب آذربایجان‌غربی

با سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد ریال و در مهاباد واحد تولید پخت "دولومیت، کلسینه" شرکت "آرا سنگ گوهر صنعت" این شهرستان جهت تولید منیزیم در مساحت ۲ هزار متر مربع کلنگ‌زنی شد.
این واحد برای ۷۵ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی بهمراه خواهدداشت.

افتتاح پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در پلدشت

با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی مدرسه ۶ کلاسه روستای حسن کندی پلدشت با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.
همچنین چندین پروژه عمرانی و اقتصادی نیز در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

مدرسه ۶ کلاسه روستای حسن کندی پلدشت
مدرسه ۶ کلاسه روستای حسن کندی پلدشت

افتتاح ده‌ها پروژه عشایری در استان

۵۷ پروژه عشایری در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید.
به گفته علی ناجی مدیر کل امور عشایری آذربایجان‌غربی، این طرح‌ها شامل تامین آب شرب سالم و بهداشتی با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال هستند که عمدتا در مناطق ییلاقی شهرستان‌های چالدران، ماکو، اشنویه، پیرانشهر، نقده، مهاباد، میاندوآب و شاهین‌دژ برای بهره مندی ۸۸۶ خانوار عشایری عملیاتی شده است و علاوه بر این طرح ها مرمت و بازسازی ایل‌راه های عشایری به طول ۱۰۹ کیلومتر نیز با صرف اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال برای بهره مندی ۴۱۹ خانوار عشایری اجرایی شده است.

گزارش: سینا افشاریان

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1482508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =