سرقت نه تنها اموال بلکه امنیت خاطر شهروندان را به خطر می اندازد

معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: باید پیشگیری ثانویه از جرم سرقت صورت پذیرد زیرا سارقان نه تنها اموال شهروندان، بلکه امنیت آنان را نیز مورد هدف و آسیب قرار داده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ دکتر عباس نجفی، در یازدهمین جلسه شورای پیشگیری ازوقوع جرم استان همدان با موضوع پیشگیری از سرقت گفت: بحث سرقت جزء جرائمی  است که غالب جوامع همواره با آن روبه‌رو هستند.

وی با اعلام اینکه باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود سرقت را به حداقل میزان ممکن برسانیم، خاطرنشان کرد: در حوزه کاهش سرقت پلیس با همکاری دستگاه قضایی اقدامات خوبی انجام داده اما باید سازوکارهای مناسبی اتخاذ شود، تا پیشگیری ثانویه از جرم سرقت نیز صورت پذیرد زیرا سارقان نه تنها اموال شهروندان بلکه امنیت آنان را نیز مورد هدف و آسیب قرار داده اند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با تأکید بر اینکه ورود سارقان به جرم خصوصی یا دولتی موجب بروز احساس ناامنی در میان اعضاء اجتماع می‌شود، تصریح کرد: از ظرفیت موجود دستگاه‌ها باید در راستای تجهیز به سامانه‌های الکترونیکی از جمله نصب دوربین‌های مدار بسته استفاده نموده و همچنین از ظرفیت شب‌گردها، گشت رضویون بسیج و نهادهای مردمی در راستای ایمن‌سازی محلات در پیشگیری از سرقت استفاده نماییم.
 
نجفی افزود: اقدامات صورت گرفته نشانگر کنترل بیشتر و عدم افزایش میزان سرقت در استان است اما لازم است با تلاش همگانی در کاهش این پدیده شوم اقدام نماییم.
   
وی اضافه کرد: در فرآیند ساختمان‌سازی ضرورت دارد که نسبت به ارتقاء شاخصه های امنیتی بناهای در حال احداث  اقدام شود، برای نمونه دوربین‌های مداربسته در ساختمان‌ها بازدارنده است و فیلم دوربین‌ها موجود در محل بروز جرم‌هایی مانند سرقت در روند پرونده‌های قضایی نیز بسیار راهگشا است.

حسین عسگری، مدیر پیشگیری از وقوع جرم ‌استان نیز در این جلسه گفت: درتداوم برگزاری جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان جلسه امروز با هدف ناامن‌سازی محیط و سلب ابزارها و فرصت‌های ارتکاب جرم سرقت و نیز موضوع ارتقاء مداخلات امنیتی انتظامی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جلسه امروز باتوجه به لزوم اتخاذ اقدامات موثر در جهت کاهش سرقت با حضور مدیران دستگاه‌های مربوطه و روسای دوائر (پلیس) استان تشکیل شده است، افزود: راهکارهای مناسب در جهت پیشگیری از وقوع سرقت در این شورا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

عسگری موضوع اجرای بسته حفاظتی و امنیتی توسط مشاغل حساس در واحدهای صنفی در استان و نیز پیشگیری ازسرقت اموال دولتی، عمومی و تجهیزات شبکه توزیع برق را از مباحث مطروحه در این جلسه دانست و اظهار داشت: پیشنهاد شد تا با همکاری سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها ترتیبی اتخاذ گردد تا در راستای پیشگیری از سرقت از منازل در کلیه ساخت‌وسازهای جدید قبل از صدور پایان کار، تاییدیه از پلیس اماکن از حیث مسائل امنیتی اتخاذ گردد که این پیشنهاد در دست بررسی است.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم‌ دادگستری استان یادآور شد: لازم است ضمن تقویت اطلاع‌رسانی در خصوص هشدارهای انتظامی در خصوص پیشگیری از سرقت به شهروندان در حوزه‌های مختلف از ظرفیت پارکبانان محترم شهرداری به عنوان همیاران پلیس با ارائه آموزش‌های لازم در راستای پیشگیری از سرقت در محلات نیز استفاده شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1482538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =