۰ نفر
۲۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۱

بحران خاموشی‌های پارسال پایتخت را همه از چشم او دیدند و هنوز هم متلک‌های آن را از گوشه و کنار می‌شنود.

سید محسن فرجادی:

با اندام تکیده و آن لباس خاکی کسی فکر نمی‌کرد روزی بر بالای عمارت شیشه‌ای نیایش بر کرسی وزارت تکیه زند. چهره‌اش عوض نشده بود و همان لهجه‌ای آذری هنوز تداعی می‌کرد روزهایی را که قاطی بسیجی‌ها گم می‌شد.

بحران خاموشی‌های پارسال پایتخت را همه از چشم او دیدند و هنوز هم متلک‌های آن را از گوشه و کنار می‌شنود. فعالیتش را در جهاد سازندگی طی سال‌های 59 - 58 آغاز کرد تا مسئول کمیته فرهنگی جهاد استان آذربایجان غربی شد. قائم مقام فرماندهی لشکر ویژه پاسداران، مسئول ستاد نظامی نیروهای سازمان ملل در ایران طی سال‌های 70 - 68، مدیر امور قراردادی پروژه‌های عمرانی در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به مدت دو سال، قائم مقام شرکت مهندسی سپاسد و معاون فنی در طول 11 سال و مدیر پروژه سدهای کرخه و گتوند طی 4 سال را در کارنامه کاری دارد تا این‌گونه جزو آن دسته از وزرای کابینه نهم باشد که تجربه هم ذات وظیفه وزارتش باشد.

همین تقارن وظیفه وزارت و تجربه بود که او را به مقام اولی کم‌ترین تغییرات وزارتخانه‌ای در کابینه دهم تبدیل کرد.

سیدپرویز فتاح که به احتمال قریب به یقین در کابینه دوم احمدی‌نژاد حضور نخواهد داشت برخلاف وزرای دیگر که معمولاً مراسم معارفه‌شان با گلایه از وزیر قبلی و ناتوانی‌های آنها می‌گذشت در مراسم تودیع بیطرف وزیر نیروی دولت خاتمی گفت که «عملکرد وزارت نیروقابل قبول بوده است» تا اینگونه تفاوتش را در دولتی که با نقد همه آنچه از گذشته مانده بود آغاز و البته دور اول را به پایان برد نشان دهد.

می‌گویند او به مقام استانداری آذربایجان‌غربی نزول می‌کند، خبری که سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی درباره آن گفته است که رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با نمایندگان استان، پرویز فتاح را برای تصدی‌گری استانداری آذربایجان‌غربی - زادگاه خود - مطرح کرده است.

این می‌تواند ابطال فرضیه معاون اولی فتاح باشد؛ چهره‌های که می‌توانست در این مقام خلاءهای جدی را در کابینه در مقام معاون اولی پر کند؛ پرکار و کم ادعا و حاشیه و قدردان گذشتگان.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 14839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =