فرصتی که کرونا در اختیار تئاتری‌های جوان قرار داد

محمد دشتگلی، مدیر تئاتر شهرزاد می‌گوید با بازگشایی سالن‌های تئاتر از بهمن امسال، هنرمندان جوان بیشتر از حرفه‌ای‌ها و پیشکسوت‌ها، برای اجرا اشتیاق نشان داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تئاتری‌ها جزو نخستین کسانی بودند که با شیوع کرونا در اسفند ۹۸ به دستور ستاد ملی مبارزه با این ویروس، شغل‌شان را برای یک هفته از دست دادند؛ یک هفته‌ای که با تمدیدهای مدام تا ابتدای تیر  ۹۹ ادامه پیدا کرد.

پس از آن، اهالی تئاتر، شاهد رفت‌وآمدی مدام میان تعطیلی و بازگشایی بودند، گشایشی که به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از تنها ۵۰ درصد ظرفیت سالن، دست داد اما علی‌رغم تعهد تئاتری‌ها به این شروط، پایدار نماند. در این فاصله، چند جشنواره تئاتری به شکل آنلاین برگزار شد و سرانجام جشنواره‌ تئاتر فجر، قفل سالن‌ها را باز کرد.

محمد دشتگلی، مدیر یکی از این سالن‌هاست که استقبال تماشاگران از آثار روی صحنه رفته در پردیس تئاتر شهرزاد را «نسبتا خوب» می‌داند.  

او با اشاره به نمایش «مختلفیم» که از ۱۲ بهمن در سالن گلایل این پردیس روی صحنه رفت، گفت: «این اثر پرفروش‌ترین نمایش ما بعد از بازگشایی مجدد بود.»

مدیر پردیس شهرزاد با اشاره به این که در شرایط فعلی، تئاتری‌های جوان‌تر، نسبت به حرفه‌ای‌ها، استقبال بیشتری از برگشتن روی صحنه کرده‌اند، ادامه داد: «آن‌چه از ظاهر امر برمی‌آید این است که گروه‌های نام‌ونشان‌دارتر نسبت به جوان‌ها، تمایل کم‌تری به رفتن روی صحنه دارند که با تصور اولیه ما متفاوت بود.»

او از جمله مدیران تئاتری است که باز بودن سالن‌ها و مجاز به استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت آن‌ها بودن را به تعطیلی کاملِ پیشین ترجیح می‌دهد، هرچند تعداد تماشاگران‌ کم‌تر از دوران پیش از شیوع کرونا باشد.

متن کامل این گزارش را در کرونا! ما زنده‌ایم و نفس می‌کشیم بخوانید. 

۲۵۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =