۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۷

کتاب «جانستان کابلستان» نوشته رضا امیرخانی را می‌توان پرفروش‌ترین کتاب غرفه افق در روزهای پشت سر گذاشته شده در نمایشگاه کتاب دانست.

مهر نوشت: رضا امیرخانی در سال ۸۸ سفری چند روزه به افغانستان داشت که حاصل این اتفاق یک سفرنامه با نام «جانستان کابلستان» شده است. این سفر که یک مسافرت شخصی و برای ملاقات با چند دوست افغان و دیدار از شهرهای مهم این کشور بود با ماجراهای غیرمنتظره و جالبی برای این نویسنده همراه شد که این ماجرا‌ها گاهی هیجان‌انگیز است، گاهی طنزآلود و گاهی هم به آشکار شدن حقایق دردناکی می‌انجامد.

در این سفرنامه امیرخانی تنها در محدوده سفرش به افعانستان نمی‌ماند، بلکه به تاریخ و آینده، سیاست و اقتصاد و وقایع روز و‌گاه موضع‌بندی درباره اتفاقاتی معطوف می‌شود که این نویسنده همیشه در برابرشان سکوت کرده است.

پس از انتشار کتاب «نفحات نفت» امیرخانی توسط نشر افق که به چاپ‌های متعدد رسید، وی تصمیم گرفت «جانستان کابلستان» را هم به این ناشر بسپارد که در حال حاضر هر دو کتاب در بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده و جزو پرفروش‌های این ناشر است.

«جانستان کابلستان» از روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه مصادف با پنجمین روز نمایشگاه در غرفه افق عرضه شده است که ۵۵۰ نسخه از آن در‌‌ همان روز و در عرض ۴۰ دقیقه به فروش رفت. از دیگر کتاب‌های پرفروش افق در نمایشگاه، آثار پل استر به ویژه جدید‌ترین اثرش با نام «سانست پارک» با ترجمه مهسا ملک‌مرزبان است. همچنین رمان «اگنس» نوشته پ‌تر اشتام و «آلیس» نوشته یودیت هرمان هر دو با ترجمه محمود حسینی‌زاد جزو پرفروش‌های ادبیات بزرگسال افق است.

در غرفه کودک و نوجوان این ناشر نیز مجموعه «آتش دزد» نوشته تری دیری و مجموعه «آرتمیس فاول» اثر این کالفر و «اختراع هوگو کابره» نوشته‌ برایان سلزنیک با ترجمه رضی هیرمندی جزو پرفروش‌هاست.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =