فارس نوشت:

حمیدرضا کاتوزیان با تأکید بر اینکه برکناری میرکاظمی از وزارت نفت تزلزلی در جایگاه ایران در اوپک ایجاد نمی‌کند، خواستار تبدیل وزارت نیرو به‎عنوان یک معاونت در وزارت نفت شد.

حمیدرضا کاتوزیان نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به موضوع ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو گفت: ادغام وزارت نفت در وزارت نیرو به شکلی که این روزها مطرح شده است، نباید صورت بگیرد.

وی افزود: اگر قرار باشد وزارت نیرو ‌با وزارت نفت یکی شده و وزارت انرژی را تشکیل دهد، از نظر بنده باید وزارت نیرو به یک معاونت در وزارت نفت تبدیل شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: مجموعه‌ای را هم که با این روش تشکیل می‌شود، می‌توان وزارت انرژی نامید چرا‌که حجم وزارت نفت بسیار گسترده‌تر از حجم فعالیت‌های وزارت نیرو است البته در حال حاضر عمده فعالیت‌های وزارت نیرو ستادی بوده و شرکت‌های تابعه این وزارتخانه هم اکثراً واگذار شده‌اند، از این‌رو وزارت نیرو می‌تواند به عنوان یک معاونت در وزارت نفت فعالیت کند.کاتوزیان با اشاره به عزل وزیر نفت و تأثیر آن بر ریاست ایران در اوپک اظهار داشت: رفتن میرکاظمی از وزارت نفت تزلزلی در جایگاه ایران در اوپک ایجاد نمی‌کند و هرکسی که به عنوان وزیر انرژی انتخاب شود، هدایت اوپک در دوران ریاست جمهوری اسلامی ایران را به‏عهده خواهد داشت.

وی‌ تغییرات ‌سطوح بالای مدیران را در هر کشوری طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: نمی‌توان به دلیل اینکه در حال حاضر کشورمان ریاست اوپک را به‎عهده دارد، در وزارت نفت دخالت نکرد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین خواستار انتخاب و معرفی وزیری شایسته‌ و توانمند برای هدایت وزارت انرژی شد و به این نکته اشاره کرد که "ریاست اوپک به جمهوری اسلامی ایران واگذار شده و نماینده کشورمان در این سازمان رئیس است نه فرد خاص دیگری "./221

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن US ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
    0 0
    باید به آقای کاتوزیان یادآوری گردد که در حال حاضر ایران ریاست اپک را در اختیار ندارد . ایران امسال تنها ریاست کنفرانس های اپک را بعهده دارد که سالی دوبار برگزار می شود و در واقع یک پست تشریفاتی برای برگزاری نشت سران اپک است .