۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
هدفون مناسب برای گیمینگ و استریم

هدست های گیمینگ نیازهای شنیداری گیمینگ تان را به روشی کاربردی و آسان پاسخ می دهند. اما همچون هر تکنولوژی دیگری، گزینه های زیادی از هدست ها در بازار در دسترسند و همه آن ها ارزش خریدن را ندارند.

برای اطمینان از این که پولتان در جای درستی خرج می شود ما چک لیستی از عوامل اساسییا سوالاتی را فراهم کرده ایم که باید به آن ها پاسخ دهید. پس از این که چک لیست را کامل کردید، دیدگاه بهتری خواهید داشت و می دانید که باید دنبال چه قابلیت هایی در هدست های گیمینگ بگردید. قیمت روز هدفون بسته به آپشن ها و کاربردهای هر هدست متفاوت است. خوب است قبل از خرید این آپشن ها را بهتر بشناسید.

چک لیست۸ مرحله ای برای خریدیک هدست گیمینگ مناسب

۱- هدفون گیمینگیا هدست گیمینگ:

اولین مرحله در این چک لیست این است که تصمیم بگیرید آیا می خواهید هدفون گیمینگ خریداری کنیدیا هدست گیمینگ.

سوال این است که تفاوت بین هدفون های گیمینگ با هدست های گیمینگ در چیست؟

هدفون های گیمینگ= هدفون های معمولی+ میکروفون جداگانه

هدفون های گیمینگ نوعی از هدفون های معمولی هستند که عموما برای لذت بردن از موسیقی استفاده می شوند.

اما این هدفون های ویژگی های دارند که باعث شده برای نیازهای گیمینگ نیز مناسب باشند. برخی از این قابلیت ها شامل میدان صوتی دقیق و تجربه صدای با کیفیت هستند.

اما اکثر هدفون های موسیقی دارای میکروفون نیستند و همچنین هیچ قسمتی برای اتصال میکروفون ندارند. به همین علت باید از یک میکروفون خارجی مثل Blue Yeti X برای پشتیبانی از ارتباطات استفاده کنید.

مزایای و معایب متعددی در خصوص استفاده از هدفون های گیمینگ برای بازی کردن وجود دارند که قیمت انواع هدفون را تحت شعاع قرار می دهد.

هدفون مناسب برای گیمینگ و استریم

مزایای هدفون های گیمینگ

کیفیت بالای صدا و میکروفون:

از آنجایی که در خصوص انتخاب هدفون و میکروفون محصولات زیادی هستند که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید، می توانید تنظیمات گیمینگ تان را با آخرین ورژن میکروفون و هدفون ها تنظیم کنید. کیفیت صدا و میکروفون در این هدفون ها بالا است و این قابلیت خصوصا زمانی خود را نشان می دهد که می خواهید به موسیقی گوش دهیدیا فیلم تماشا کنید.

معایب هدفون های گیمینگ

به صرف هزینه اولیه بیشتری نیاز دارد:

امتحان کردن محصولات گوناگون به زمان، تلاش و هزینه بالایی نیاز دارد. همچنین هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانید قابلیت های خوبی را دریافت کنید. این امر خصوصا برای گیمینگ صدق می کند، زمانی که هدفون و میکروفون ها را به صورت جداگانه خریداری می کنید.

دشوار و اذیت کننده:

راه اندازی و نصب هدفون های گیمینگ و یک میکروفون می تواند واقعا دشوار باشد. همین موضوع باعث می شود که گیمینگ حین سفر مشکل باشد.

هدست های گیمینگ (هدفون+ میکروفون داخلی+ ویژگی های گیمینگ)

در مقایسه با هدفون های گیمینگ، کار با هدست های گیمینگ ساده تر است. این هدست ها، بسته به شرکت تولیدکننده، یک میکروفون داخلی دارند که قابلیت جدا شدن و جمع شدن را دارد.

این هدست های گیمینگ، همچنین صدای واقعی و باکیفیتی را ارائه می دهند و داراییک دکمه لمسی تعبیه شده روی هدفون هستند.

همچون هدفون های گیمینگ، هدست های گیمینگ نیز مزایا و معایب خاص خود را دارند.

مزایای هدست های گیمینگ

یک گزینهی ساده و چندکاره:

هدست های گیمینگ قدیمی برای گیمرهایی طراحی شده اند که دنبال یک گزینهی مناسب و قابل حمل برای بازی های صوتی خود می گردند. این گیمرها به راحتی می توانند در بازی به صداها گوش دهند و ارتباط برقرار کنند بدون این که بخواهند نگران راه اندازی چندین دستگاه گوناگون باشند.

قابل تطبیق، جذاب و مناسب:

هدست های گیمینگ اصلی برای استفاده ی روزمره ساخته نشده بودند. البته این هدست ها به علت طراحی متناسب با ساختار گیمینگ و صدای بلندی که داشتند بین گیمرها بسیار محبوب بودند. اما از آنجایی که برای استفاده ی روزانه طراحی نشده بودند نسبت به هدفون های موسیقی قدیمی، به میزان کمتری مورد توجه قرار گرفتند. البته در سال های اخیر تولیدکنندگان، در ساختار گیمینگ این هدست ها، قابلیت های پیشرفته ای را ایجاد کردند.

بسیاری از هدست های گیمینگ امروزی، با وجود میکروفون های ظریف تر و قابل جمع شدن، جذاب تر و زیباتر به نظر می رسند.

هدست های گیمینگ که امروزه در دسترسند ابزاری چندمنظوره و ایده آل برای گیمرهایی هستند که نمی خواهند به طور جداگانه برای خرید دستگاه های گوناگون هزینه کنند.

مقرون به صرفه:

از آنجایی که دیگر نیازی به خریدیک میکروفون جدید ندارید، هدست های گیمینگ گزینهی مقرون به صرفه تری در نظر گرفته می شوند.

معایب هدست های گیمینگ

کیفیت صدای پایین:

اگر چه قابلیت های هدست ها در سال های اخیر پیشرفت کرده است اما هدست های گیمینگ دیگر گزینهی مناسبی برای گوش دادن به موسیقی نیستند. این هدست های گیمینگ در مقایسه با هدفون های موسیقی که قیمت مشابهی دارند، کیفیت صدای پایین تری دارند.

انتظار کیفیت خیلی بالایی را نداشته باشید:

مثل همیشه هر چقدر پول بدی همون قدر آش می خوری! اما از آنجایی که هدف تولیدکنندگان این بود که بدون بالا بردن زیاد قیمت، میکروفون هایی را در این هدست ها تعبیه کنند و کیفیت صدای مطلوبی را ایجاد کنند، بعد از استفاده متوجه خواهید شد که در مقایسه با هدفون هایی در همان رنج قیمت کیفیت پایین تری دارند.

اگر می خواهید هدستی با کیفیت بهتر داشته باشید، می توانید بیشتر هزینه کنید و مدل های پیشرفته تری را خریداری کنید. اما باز هم این حقیقت که هدست های گیمینگ به اندازه هدفون ها باکیفیت نخواهند بود عوض نمی شود.

حقیقت این است که هر دوی این گزینه ها مناسبند و این که کدام یک را انتخاب می کنید به نیازتان، ترجیحات شخصی و هزینه ای که می توانید پرداخت کنید بستگی دارد.

هدفون مناسب برای گیمینگ و استریم

۲- پلتفرم گیمینگ تان چیست؟

پلتفرم گیمینگ می تواند روی انتخاب هدست های گیمینگ تاثیر بگذارد. رایج ترین پلتفرم های گیمینگ که امروزه در دسترسند شامل این مواردند:

  • ویندوز پی سی (Windows PC)
  • مک (Mac)
  • ایکس باکس وان (Xbox One)
  • پلی استیشن۴ (PlayStation ۴)
  • نینتندو سوییچ (Nintendo Switch)

به طور کلی هدست هایی با اتصال ۳.۵ میلی متر باید برای تمام پلتفرم ها کار کنند. اما به علت قابلیت های خاص مربوط به نرم افزار ها، ممکن است یک کنسول از تمام عملکردهاییک هدست گیمینگ خاص پشتیبانی نکند.

یک مثال خوب، هدست پلی استیشن بی سیم سونی مدل گلد (Sony PlayStation Wireless Gold) و هدست پلاتینیوم (Platinum) هستند.

هدست های گیمینگ سونی برای پلی استیشن۴، با مشخصات صوتی مخصوص گیمینگ، روانه بازار شده اند و هنگام اتصال به کنسول قابلیت هایی نظیر صدای سوراند (صدای فراگیر) مجازی۷.۱ را دارند.

اما اگر قصد دارید که از هدست های پلی استیشن بی سیم سونی مدل گلد و پلاتینیوم در پلتفرم Xbox One استفاده کنید باید هدست گیمینگ را به صورت دستی و از طریق کابل متصل کنید. این کابل در بسته بندی محصول وجود دارد. سپس باید جک را به یک آداپتور هدست جداگانه متصل کنید که توسط مایکروسافت و منحصرا برای پلتفرم Xbox One به فروش می رسد.

با اتصال مستقیم هدست های پلی استیشن بی سیم سونی مدل گلد و پلاتینیوم به Xbox One دیگر نیازی به آداپتور هدست Xbox One ندارید، اما امروزه این روش خیلی کاربردی نیست.

پشتیبانی از صدای سوراند نیزیک فاکتور مهم است که باید در نظر بگیرید.

پلتفرم PlayStation ۴ و Xbox One تنها از هدست هایی پشتیبانی می کنند که قادرند صدای فراگیری حدود ۷.۱ را فراهم کنند.

بیشتر هدست های گیمینگ سیمی به همراه هدست های گیمینگ USB بی سیم، با پلتفرم Nintendo Switch کار می کنند.

هدفون مناسب برای گیمینگ و استریم

۳- هدست های گیمینگ سیمییا بی سیم:

بایدیاد بگیرید که نوع مناسبی از اتصال را انتخاب نمایید. هر یک از هدست های گیمینگ سیمییا بی سیم مزایا و معایب خاص خود را دارند. انتخاب اتصال صحیح به طرز چشمگیری روی سبک زندگی گیمینگ تان تاثیرگذار است. پس بیایید نکات مهم در خصوص هر نوع اتصال را یاد بگیریم.

کلام آخر

همچون هر چیز دیگری در زندگی، زمانی که صحبت از هدست های گیمینگ می شود هم باید بسته به هزینه ای که می کنید انتظار کیفیت را داشته باشید. اما قیمت همه چیز نیست. برای آگاهی از لیست قیمت هدست و قیمت روز هندزفری به سایت بروز کالا مراجعه کنید.

  • بررسی قیمت در بروز کالا
  • لیست قیمت هدفون
  • قیمت هندزفری

برای اطمینان از این که هدست گیمینگ مناسبی را انتخاب کرده اید باید تحقیقات لازم را انجام دهید. زمانی که در حال چک کردن قسمت خصوصیات محصول هستید مواظب باشید که در دام اعداد و ارقام نیفتید زیرا در بیشتر مواقع این اعداد برای فریب دادن طراحی شده اند. در این شرایط بهتر است منتقدانه فکر کنید و فاکتورهایی که در قسمت بالا به آن ها اشاره شد را مد نظر بگیرید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا دقیقا بدانید که در هدست یا هدفون گیمینگ باید دنبال چه ویژگی هایی بگردید. و زمانی که صحبت از خرید شد، انتخاب درستی داشته باشید.

فروشگاه قطعات گیمینگ بروز کالا درصدد است اسپانسر استریمرهای ایرانی شود. برای آگاهی از شرایط و قوانین می توانید به سایت بروزکالا مراجعه کرده و با کارشناسان این سایت تماس بگیرید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1503965