۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
تفاوت سینک روکار با توکار ( مزایا و معایب )

تفاوت سینک روکار با توکار ( مزایا و معایب ) در این نوشته سعی خواهیم نمود شما رو با تفاوت های میان سینک روکار و توکار آشنا نماییم و مزایا و معایب هر کدام رو معرفی کنیم تا در هنگام خرید با خیالی آسوده و راحت انتخاب نمایید.

سینک ظرفشویی انواع مختلفی دارد. ( روکار , توکار , زیر کورین ) که ما در این بخش روکار و توکار رو معرفی خواهیم نمود. که شاید مهمترین تفاوت این دو مدل تفاوت در نوع نصب آنهاست. برای اینکه بتوانید از میان این دو نوع سینک بهترین آنها را برای آشپزخانه خود خریداری کنید، ابتدا لازم است تعریف کاملی از هر دوی آنها داشته باشید.

سینک روکار چیست؟

این نوع سینک بر روی صفحه کابینت قرار می گیرد و لبه های  ( چپ , راست , داخلی و بیرونی ) آن از بیرون کاملا قابل مشاهده است.این سینک ها برای کسانی که نمی خواهند وقت زیادی را صرف خشک کردن لبه های کابینت کنند و زیبایی و ظرافت برای آن ها در اولویت بعدی قرار دارد، مناسبتر هستند. سینک های روکار، قدیمی ترین نوع سینک ها هستند . اگر دقت کنید می بینید که همه سینک های قدیمی از نوع روکار بوده اند. اما باید بگوییم که این نوع سینک ها به دلیل مزایای که دارند همچنان مشتریان و طرفداران خود را دارد. به همین دلیل است که امروزه شرکت های مختلف، سینک های روکار را همچنان وارد بازار می کنند. سینک ظرفشویی روکار از نظر  اندازه طولی هیچ گونه محدودیتی ندارد. که از حدود 40 سانت شروع شده و تا 140 ادامه پیدا میکند. ولی در ابعاد عرض در سایز 50 و 60 سانت وجود دارند. قابل ذکر میباشد سینک های روکار صرفا در نمای ظاهری استیل قابل مشاهده در بازار است . شاید برای آشنایی کامل و متوجه شدن مدل نصب این محصول کافیست نگاهی به عکس پایین بیندازید

تفاوت سینک روکار با توکار ( مزایا و معایب )

مزایای استفاده از سینک روکار :

  • بدون نیاز به وقت زیادی را صرف خشک کردن لبه های کابینت کنند
  • عدم دردسر احتمالی باد کردن کابینت ها به خاطر نفوذ آب
  • نصب بسیار آسان است و نیاز به تخصص خاص
  • تعویض و جابجایی آسانتر در هر زمان

معایب استفاده از سینک روکار :

  • نمای ظاهری با سبک قدیمی تر
  • محدودیت در عرض تولیدی سینک
  • امکان ست شدن با لوازم دیگر آشپزخانه را ندارد
  • فقط در نوع استیل وجود دارد و نمونه شیشه ای , گرانیتی و.. وجود ندارد

سینک توکار چیست؟

 همانطور که می دانید، طراحی دکوراسیون آشپزخانه یکی از مهمترین عوامل موثر و تعیین کننده در طراحی کلی ساختمان است. از آنجا که سینک های روکار نمی توانستند این زیبایی و جلوه خاص را به محیط آشپزخانه بدهند و همچنین محدودیت هایی در ابعاد نوع طراحی و غیره داشت سینک ظرفشویی توکار روانه بازار شد. این نوع سینک ها به صورت توکار و در داخل کابینت نصب می شوند. به این صورت که کابینت، با استفاده از شابلون های مخصوص و در ابعاد مناسب برش داده می شود و سینک توکار در داخل آن قرار می گیرد. مهم ترین خصوصیت این سینک ها که آن ها را از انواع روکار متمایز می کند، زیبایی و ظرافت خاص آن هاست که جلوه بی نظیری به فضای آشپزخانه می دهد. اگر شما زیبایی و ظرافت را در اولویت اصلی قرار می دهید و با رسیدگی به وضعیت خشک بودن کابینت ها پس از هر بار استفاده از سینک مشکلی ندارید، می توانید این سینک ها را انتخاب کنید. سینک های توکار در چندین مدل جنس مانند : استیل , شیشه ای , گرانیتی و… تولید میگردد. و آشنایی کامل با این سینک میتوانید عکس زیر را مشاهئه نمایید

تفاوت سینک روکار با توکار ( مزایا و معایب )

مزایای استفاده از سینک توکار :

  • تنوع بسیار بالا به همراه ظرافت بالا
  • عدم محدودیت در سایز و مدل
  • قابل نصب بر روی Mdf – کورین و…
  • اکسسوری و لوازم جانبی های بیشتر

معایب استفاده از سینک توکار :

  • در صورت آببندی نشدن درست میتواند باعث باد کردن صفحه شود
  • جابجایی و تعویض آن کمی سخت و تخصصی میباشد

پ ن :   بهتر است آن سینکی را انتخاب نمایید که از لحاظ ظاهری , قابل نصب بودن ( توسط کابینت کار ) و هزینه به محصول مورد نظر شما نزدیک تر است و اگر چکیده این نوشته رو بخواهیم در یک خط عرض کنیم سینک توکار دارای ظاهری زیبا تر و تنوع بالاتری میباشد و سینک روکار کم دردسر تر در هنگام استفاده.

منبع :  فروشگاه ساتک

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1505634