۴ نفر
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
کاسب‌کاری‌ها و بازی با جان مردم در واکسن کرونا

عجیب ترین جمله زندگی خود را در این دوران کرونا بعد از ماه ها بحث بین واکسن خارجی، داخلی، میان کشوری و خوب و بد هر یک، امروز در خبرها دیدم.

ماه ها دعوا بین گروهای مختلف روی اینکه، چه کسی درست گفته و چه کسی اشتباه بیان کرده که این واکسن خوب است یا آن واکسن بد است و نتیجه آن بازار زرگری امروز این ! 

تقصیر ما معلمان است که فقط به آنچه خوانده و درست بوده به دور از هر زد و بندی فقط اعتماد داریم و هیچ وقت به اطراف خود ورای آنچه به اثبات رسیده توجه نمی کنیم ! در ضمن ما معلم ها یا خوب سوال طرح می کنیم و یا خوب مسله حل می کنیم. دیگر چیزی بلد نیستیم، البته خودم را عرض کردم! حالا می فهمم که چرا برخی از دست اندرکاران بهداشتی و درمانی کشور و خیلی از پزشکان و لابی های مختلف داروسازی در خصوص تبدیل شدن به بزرگترین واکسن ساز دنیا زمان را می خریدند و خانم دکتر فلانی و آقای دکتر بهمانی چرا در خصوص واکسن های تولیدی شرکت های خود، آنها را معجزه گر می نامیدند و مردم را معطل می گذاشتند تا بمیرند! 
یا فلان سخنگو می فرمودند هر کس "در این فصل ـلرژی ! " سرفه یا عطسه کرد کروناست شک نکند! و برود بیمارستان و ... بقیه مواردی که حتما شنیده اید ؟ چه خوب که اخبار چند صدایی ها بالاخره اکنون در این پازل در کنار هم به خوبی قرار می گیرند !
عرض کردم، داد از معلمی، برخی از قطعات پازل عینا: 
١- آخر های اسفند ٩٩ همه کشور آبی و زرد بود ! 
٢- چند روز بعد در ١٤٠٠ ناگهان رنگ ها قرمز و نارنجی بدون گذشت دوره انتقال ویروس از یک نفر به فرد دیگر و تبدیل آن به بیماری کوید یعنی همان نزدیک به دو هفته رخ داد!
٣- ملامت های معمول و روزانه مقامات محترم کرونایی بهداشت دوباره از مردم و دولت شروع شد! 
٤- سیاه شدن غیر قابل قبول برخی شهرهای کشور بصورت ناگهانی رخ داد، حتما به تعریف رنگها رجوع شود !
٥- همزمان، طرح چند برابر شدن سرعت واگیر (غیر قابل سنجش بصورت کمی فقط کیفی) توسط برخی پزشکان مطرح شد !
٦- و بالاخره امروز آچمز شدن کشور و دستور مستقیم آقای ریس جمهور ! برای خرید واکسن و هر کسی که میتواند واکسن وارد کند !

به روایت سه خبر زیر عینا:
خبر اول:  رئیس جمهور: نمیتوانیم تا تابستان منتظر واکسن داخلی باشیم. باید در بهار از واکسن های خارجی استفاده کنیم. هر شرکتی برای ورود واکسن مشکلی دارد ، مستقیما به دفتر ریاست جمهوری  اعلام کند

و همینطور خبر دیگر:
خبر دوم: نهایی شدن قرارداد خرید ۶۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک از روسیه
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اعلام خبر نهایی شدن قرارداد خرید ۶۰ میلیون دز واکسن اسپوتنیک-وی از روسیه گفت:  با اتمام مراحل ارسال محموله‌های باقیمانده از قرارداد نخست، قرارداد جدید نیز از آغاز خرداد ماه آینده وارد مرحله اجرایی می‌شود.

وا مصیبتا این خبر:
خبر سوم: وزیر بهداشت: ورود دلال به واردات واکسن، ممنوع!  
دکتر نمکی: افراد غیرمتخصص بخش خصوصی به واردات واکسن کرونا ورود کرده اند! قلم پای کسی که واکسن قلابی وارد و با سلامت مردم بازی کند را می شکنیم. قراردادهای خرید واکسن در دنیا حسین قلی خانی است.  از داوطلبان حرفه‌ای و خوش سابقه بخش خصوصی برای ورود واکسن به کشور استقبال می‌کنیم، اما به دلالان این اجازه را نمی‌دهیم.

وفقط خوش نام ها و خوش سابقه های بخش "خصوصی" ! مگر داشته ایم تا حالا ؟  البته باید در تعریف دلال تاملی بیشتر داشت ! یا خدا ! در ضمن نمی دانم تکلیف واکسن های ایرانی چه خواهد شد ؟

شش ماه گذشته در شدت بحث های واکسنی و معطلی جامعه، تعداد زیادی مرد و زن مسلمان و هم وطن از هر مسلک و باوری در اثر این بیماری فوت شدند، این در حالی بود که برخی زمان داشته اند که تمام رایزنی های لازم با خارج و داخل را برای ورود واکسن داشته یا حتی بمقدار زیادی وارد کرده باشند و هم اکنون با این مجوز ضروری !

هر دوز واکسن شرکتی ٣ دلاری یا خیلی کمتر را به قیمت ١٠٠  ملیون تومان یا بیشتر یا کمتر بصورت شرکتی در بازار ازاد آن هم بع شکل قانونی ؟ بفروشند ! حالا می فهم که معنی دعوای زرگری یعنی چه ! حالا می فهم وقتی به فلانی هر چه می گویند اصلاح کن یا برو ! انگار نه انگار ؟ از کربلای مقدس گرفته تا اب دهان بز آقا امیرالمومنین ع بهم می بافند تا بمانند، از شیعه و سنی تا لا مذهب را مدیر می شوند، روضه از هر نوع می خوانند تا بمانند و در اینده هم اگر شد طوری جلوه می دهند که باشند و ... هیهات و باز هیهات، ان هم برای این دو روزه عمر که شاید یک و نیم روز یا بیشتر ان برای من و امثال من گذشته باشد !

چقدر منفور است برخی از کاسب کاری ها که جان مردم درمانده را پلکانی برای کسب "ثروت" خود قرار می دهند ولیکن نمی دانند پله حرام چه بلایی سر خود و بخصوص اولاد انها می اورد ! پل صراط همین جاست! لزومی ندارد بعد از مرگ، تیز و برنده و باریک مثل شمشیر به امر الله بنا شود، بناست و روی انیم هر لحظه هر لغزشی، سقوط است و اتش، عالم اعراض که تمام شد حس میکنیم، زیاد دور نیست، کمی حس لطیفتری داشته باشیم همین الان هم مقداری از انرا با هر حرکت خوب و بد خود بخوبی درک می کنیم !
نعوذ بالله من غضب الله و استغفر الله، مگر خدایی نباشد. هوا بد است تو با کدام باد می روی ؟

کاسب‌کاری‌ها و بازی با جان مردم در واکسن کرونا

کاسب‌کاری‌ها و بازی با جان مردم در واکسن کرونا

کاسب‌کاری‌ها و بازی با جان مردم در واکسن کرونا

کاسب‌کاری‌ها و بازی با جان مردم در واکسن کرونا

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران کشور

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1505761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وطن دوست IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    دلالی با جان مردم