۰ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
چه مکان‌هایی پارتیشن اداری استفاده می‌ شود؟

پارتیشن به معنی قسمت بندی و جداسازی است. با توجه به اینکه ادارات و محل‌های کار روز به روز کوچک تر می شوند،  کاربرد پارتیشن هر روز بیشتر می شود.   با این پارتیشن بندی می توان دو فضا را به طور کامل از هم تفکیک کرد. برخی هم ترجیح می دهند پارتیشن کل فضا را تقسیم نکند و فقط به صورت مانعی برای کمتر دیده شدن یک طرف منزل یا تکیه گاه بصری مبلمان و یا حتی به عنوان عنصری دکوراتیو از آن استفاده نمایند.

 یکی از انواع گوناگون پارتیشن‌ها،  پارتیشن اداری است که بیشتر در مراکز دولتی و شرکت‌های اداری مورد استفاده قرار می ‌گیرند که کاربردهای بسیار زیادی را برای مراکز دولتی و شرکت‌ها دارند و با اینکه قیمت پارتیشن تا حدودی بالاست، ولی با این ‌وجود استفاده از آن‌ها بسیار مقرون‌ به ‌صرفه است.  

انواع پارتیشن اداری

پارتیشن‌ اداری به دو دسته کلی ثابت و متحرک تقسیم می شوند. نوع ثابت همان طور که از نامش پیداست در زمین فیکس و ثابت می شود و با پیچ و مهره غیر قابل حرکت می گردد و نوع متحرک آن که قابل حمل و تغییر مکان است.  معمولاً پارتیشن های ثابت تا سقف ادامه دارد و در سقف هم پیچ می شود تا استحکام بیشتری داشته باشد و بیشتر جنبه تجاری اداری دارد. در شرکت هایی که می خواهند فضای بزرگ سالن را برای عده ای تقسیم بندی کنند و یا اتاق پرینتر یا اتاق سرور بسازند، از این نوع پارتیشن استفاده می شود.

اما در منازل معمولاً از پارتیشن اداری متحرک استفاده می شود. گرچه از پارتیشن ثابت بسیار زیبا هم می توان بهره برد. به طور مثال برای نقشه هایی که در ورودی با آشپزخانه مواجه می شویم می توان با یک پارتیشن ثابت بسیار شیک دید اولیه خانه را به سمت سالن هدایت کرد.  

پارتیشن اداری متحرک در اکثر موارد در کارخانه یا کارگاه آماده و ساخته می شود و بعد از آن به محل مورد نظر انتقال می یابد، برای یک پارتیشن اداری متحرک بیشتر از چرخ استفاده می شود که به سهولت جا به جا شود، این نوع پارتیشن‌ها در بیشتر مواقع از کف تا سقف نیست و دلیلش هم کاملا مشخص است،  تا جابه جایی راحت تر انجام شود. پارتیشن اداری متحرک بیشتر از جنس چوب و یا ام دی اف برای ساختش استفاده می شود.

مزیت پارتیشن اداری 

چه مکان‌هایی پارتیشن اداری استفاده می‌ شود؟

پارتیشن اداری فریم لس بدون این که تأثیر اساسی بر ساختار اصلی ساختمان داشته باشد قابلیت نصب و اجرا دارد و برخی از انواع پارتیشن که بر روی پایه و ستون‌های خود نصب می شوند به راحتی قابلیت جابه جایی داشته و در صورت عدم استفاده به سادگی می توان آن‌ها را از محیط مورد نظر حذف کرد. پارتیشن به عنوان یک دیوار جدا کننده  موقت و دائمی موقعیت مناسبی را برای جدا سازی فضا به وجود می آورد که با داشتن قیمت پایین تر نسبت به دیوارهای گچی و هزینه ای مناسب این تقسیم بندی به وجود خواهد آمد.

اگر ساخت و ساز برای قسمتی از فضا مد نظر باشد می توان آن را به صورت موقت حذف کرد و مجدد از آن استفاده نمود پارتیشن اداری متحرک بسیار سبک است و به راحتی قابل انتقال و جا به جایی است. هزینه کمتری برای ساخت و اجرای آن صرف می شود. در تمامی محیط‌ها می توان از این پارتیشن اداری استفاده کرد. با هر نوع تغییر دکوراسیون قابل وفق است و موجب جلوه بخشیدن به محیط می شود. برای ساخت این نوع پارتیشن اداری از هر نوع جنس می توان استفاده کرد.

پارتیشن اداری در چه مکانهای استفاده می شود؟

در برخی از سازمان‌ها دیوارهای کج و یا ستون‌های اضافی مشاهده می شود که علاوه بر اینکه در دکوراسیون این گونه از محیط‌ها تأثیر نامناسب و بدی دارند، مانع از ایجاد اتاقک‌های مورد نیاز در فضا خواهند شد. با استفاده از پارتیشن اداری می توانید این ستون‌ها را مخفی کنید و عیوب دیوارها را از دید پنهان نمایید. پنهان سازی معایب موجود در ساختمآن‌ها از کاربردهای پارتیشن اداری است که موجب زیبایی دکوراسیون محیط می شود.

از کاربرد اصلی پارتیشن اداری جدا کردن فضاهای مختلف از یکدیگر است. در این صورت می توان به راحتی و در کمترین زمان ممکن ساختمان را باب میل خود تقسیم بندی نمود. داشتن اتاق مجزا برای هر یک از کارکنان می تواند به بالا بردن راندمان کاری شرکت کمک کند. با ایجاد اتاق های مجزا، کارکنان نسبت به محیط کاری خود احساس مسئولیت پیدا کرده و برای مرتب کردن آن، دسته بندی اسناد و مدارک و ... تلاش بیشتری می کنند.

از سوی دیگر با تفکیک اتاق‌ها از یکدیگر، کارکنان با آرامش بیشتری مسئولیت های خود را بر عهده می گیرند و اتمام کار نیز مطابق با اهداف شرکت خواهد بود. با استفاده از پارتیشن اداری می توان ساختمان اداری را به صورت شناور و دلخواه خود تقسیم بندی کرد.

قیمت پارتیشن اداری

چه مکان‌هایی پارتیشن اداری استفاده می‌ شود؟

قیمت پارتیشن اداری بر اساس جنس به کار رفته برای آن ساخت آن و نوع آن بر اساس ثابت یا متحرک بودن و یا دوجداره بودن آن با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال پارتیشن اداری متحرک معمولاً نسبت به نوع آن قیمت بالاتری دارد. همچنین قیمت پارتیشن اداری از جنس ام دی اف بسیار کم تر از پارتیشن اداری از جنس شیشه است به همین دلیل این نوع پارتیشن اداری طرفدار بیشتری نیز دارد.

نحوه نصب پارتیشن اداری

در ابتدای کار باید پنل‌ها، قیدها و تبرک‌ها را از هم جدا کرده و سپس شروع به ساخت می کنیم. برای ساخته شدن لت‌های برش خورده، قیدهای ۱۰ سانتی وجود دارد که به همراه تیرک‌های بلند PVC باید جدا شوند و سپس آن‌ها را با دستگاه اسکایپ و پیچ به هم متصل می کنیم. حال نوبت به تیرک‌های بلند که دارای PVC هستند که باید به لت‌ها از کناره‌ها پیچ شوند و هر یک از آن‌ها را به هم متصل می کنیم. انجام اینکارها موجب می شود تا اسکلت اصلی پارتیشن شکل بگیرد.

حال نوبت به نصب کردن درب‌ها و همین طور می توان شروع به بستن پنل نمود. این کار را باید از قسمت پایین شروع کرد تا در صورت نیاز شیب زمین توسط پارتیشن گرفته شود. بعد از بستن پنل‌ها باید از پایین شروع به بستن قاب شیشه ها می کنیم که قاب شیشه ‌ها حتماً باید با شیشه ای که بر روی قاب بسته شده روی کار نصب شود و پس از بستن قاب‌ها می توان پنل قسمت بالای قاب را روی شیشه ‌ها در نظر گرفت و با پیچ اسکایپ یا می توان از داخل به صورت گونیا پیچ کرد.

بعد از اینکه نمای بیرونی کار را نصب کردیم می توانیم لت‌ها را به زمین پیچ کرده و آن‌ها را محکم ببندیم تا در صورت نیاز در زمان باز و بست درب لت‌ها، پارتیشن هیچ تکانی نخورد، بعد از بسته شدن نمای بیرونی کار می توانیم نمای پشت کار را به همان شکل بسته شدن نمای بیرونی دوباره تکرار کنیم.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515489