۳ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
دلیل عقب‌ماندگی فنی فوتبال ایران

کارشناس فوتبال ایران عقب‌ماندگی فرهنگی را مهم‌ترین عامل برای عدم پیشرفت فنی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال ایران در واکنش به اتفاقات و درگیری هایی که در فوتبال ایران رخ می دهد، گفت: ما اینجا کاری نکردیم که چیزی برداشت کنیم. لیگ باید مولد باشد. بازیکن خوب، مربی خوب، داور خوب و مدیر خوب از دل آن بیرون بیاید. فوتبال ما عقیم است و با این همه استعدادی که وجود دارد، نمی توانیم از آن استفاده کنیم. میلیون ها نوجوان دارند به این بازی نگاه می کنند و آرزو دارند که پیراهن یکی از این دو تیم را بپوشند و آن گاه این بازیکنان چنین رفتاری از خود نشان می دهند. من خیلی دوست دارم که همگان، فیلم سرآلکس فرگوسن که همین چند هفته پیش اکران شد را ببینند. آن جا فرگوسن می گوید رمز موفقیتم این بود که به همه نشان دادم رییس چه کسی است و همین باعث شد تا همه حساب ببرند. هیچکس نمی تواند مثل فرگوسن بشود اما می توان شاگرد او بود و از او یاد گرفت. حالا بازیکنان جوان و داغ هستند و شرایط بازی سخت است و کاملا حق دارند اما آن ها باید آموزش ببینند.

او با بیان اینکه تا مسائل فرهنگی حل نشود، پیشرفت فنی هم رخ نمی دهد، گفت: از زمانی که آقای فردوسی پور از تلویزیون رفتند، من هرگز برنامه جایگزین آن را ندیدم اما شنیده ام که مدیران و مسئولان دو باشگاه در این برنامه با چه ادبیات و لحنی همدیگر را خطاب قرار می دهند. من معلم اخلاق و مصلح اجتماعی نیستم اما معتقدم تا وقتی مسائل فرهنگی فوتبال حل نشود از لحاظ فنی هم اتفاقی نمی افتد. امکان خصوصی سازی هم در فوتبال وجود ندارد. الان ببینید در تبریز چه اتفاقی افتاده. تیم اولشان درگیر مشکلات عدیده است و تیم دومشان را هم اصلا نمی خواهند. در فوتبال جهان از درآمدهایشان هزینه می کنند. اینجا درآمدی وجود ندارد و همه چیز هزینه است. من روی نیمکت های سختی در این فوتبال نشسته ام و می دانم که در فوتبال چه خبر است. دستمزدی هم که بازیکنان می گیرند، نمی توانیم بگوییم که خوب است یا بد. به هر حال چنین پولی را می گیرند.

مشروح این گفت وگو را اینجا بخوانید.

253 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1516791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    4 0
    پس این طوری باشه کی روش هم مثل فرگوسن رفتار می کرد و این بود که اون نظم و ثبات برا فوتبال ملی ایجاد شد و این نشون میده رسم مربی گری حرفه ای همینه منتهی کی روش در قامت سرمربی تیم ملی ظاهر شده بود و کار سخت تری نسبت به سرمربی گری باشگاهی داشت از تامین امکانات گرفته تا تفهیم و تحکیم نظم حرفه ای و تجمیع بازیکنا در مقاطع زمانی کوتاه و ایجاد انگیزه و مسوولیت پذیری به ستاره ها و فوتبالیست های عادی تا تلاش برای فرصت و تمرین و ... پس خوب داشت پیش می رفت