تقاضای اختصاص بخشی از بیمارستان امام خمینی (ره) کرج به خدمات روانپزشکی ایثارگران

معاون تعاون و امور اجتماعی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور صبح امروز چهارشنبه در ابتدای ورود خود به استان البرز با حضور در گلزار شهدای چهارصد دستگاه کرج به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز دیدار کرد.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ پاکدل در سفر به استان البرز از پروژه یک هزار و۲۰۰  واحدی مسکن ایثارگران در سیاهکلان کرج بازدید و بر ساخت سریع مسکن ایثارگران در این منطقه تاکید کرد.

معاون تعاون و امور اجتماعی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه بخشی از سهام بیمارستان امام خمینی (ره) کرج متعلق به بنیاد شهید است، پیشنهاد داد: به منظور ارائه خدمات تخصصی به جانبازان اعصاب و روان، این بیمارستان به این امر اختصاص یابد.

«محمود پاکدل» در این نشست افزود: بعضی مواقع برای درمان ایثارگران نیاز است تا از امکانات درمانی ملکی بنیاد شهید استفاده شود.

او با بیان اینکه از سالیان گذشته بعضی از بیمارستان‌ها در تهران و سراسر کشور نظیر ساسان، خاتم‌الانبیاء (ص) و شهید مصطفی خمینی به درمان ایثارگران اختصاص داشت،گفت: ولی هیچ بیمارستان خصوصی در کشور نمی‌تواند خدمات روانپزشکی مورد نیاز جامعه ایثارگری را ارائه دهد.

وی گفت: اکنون ۱۰ بیمارستان اعصاب و روان،‌ تعداد زیادی مراکز درمانی و امداد آمبولانس در سطح کشور خدمات روانپزشکی به ایثارگران ارائه می‌دهند ولی هیچ بیمارستان خصوصی در این بخش فعال نیست.

پاکدل از مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز خواست تا برای تجهیز بخشی از بیمارستان امام خمینی (ره) برای جانبازان و ایثارگران نیازمند به خدمات روانپزشکی پیگیری‌های لازم را به عمل آورد.

وی یکی از دلایل نیاز به این بیمارستان را وجود تعداد زیادی از ایثارگران مهمان از دیگر استان‌ها در البرز دانست و افزود: با توجه به شرایط خاص استان البرز همانقدر که خود استان دارای ایثارگر است، به همان میزان نیز از دیگر استا ن‌ها میهمان دارد.

معاون تعاون و امور اجتماعی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به موضوع مسکن ایثارگران گفت: برای تأمین مسکن ایثارگران در البرز اقدامات خوبی انجام شده ولی از آنجا که کار ساخت‌وساز و تأمین مسکن در حیطه اختیار یک دستگاه نیست، لازم است هماهنگی بیشتری برای تسریع و تکمیل این طرح انجام شود.

پاکدل از معاونت فنی عمرانی استانداری البرز خواست تا با انجام هماهنگی‌های لازم گامی برای جامعه ایثارگران بردارند و افزود:گلزارهای شهدا نیز برای ساماندهی نیازمند اعتبارات مورد نیاز خود است و  دولت تدبیر و امید تا پایان مراحل تحلیف می‌تواند بودجه مورد نیاز گلزار شهدا را اختصاص دهد.

واگذاری زمین در اشتهارد برای مسکن ایثارگران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز نیز در این دیدار با بیان اینکه هر چه داریم از شهدا و ایثارگران است، گفت: استاندار البرز برای ساخت سه هزار واحد مسکونی برای ایثارگران دستورات لازم را صادر کرده است.

«ابوالفضل فانی» افزود: به همین منظور قرار است علاوه بر ساخت مسکن ایثارگران در کرج، هشتگرد و فردیس در اشتهارد نیز زمینی به همین منظور اختصاص یابد.

وی یادآور شد که در خصوص گلزار شهدا نیز اعتبار لازم برای مرمت گلزارها در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار خواهد گرفت.

استان البرز دارای ۵۲۵۰ شهید و بالغ بر ۲۷ هزار جانباز و آزاده بومی و میهمان است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1519049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =