ثبت رکوردی تازه در سینمای آمریکا در دوران کرونا

مهر نوشت: «یک مکان ساکت ۲» اولین فیلمی است که موفق شد در بازار فروش فیلم آمریکا در دوران پاندمی از مرز ۱۰۰ میلیون دلار عبور کند.

«یک مکان ساکت ۲» ساخته جان کرازینسکی که تقریباً یک فیلم صامت محسوب می‌شود از یک نقطه عطف گیشه یعنی رقم ۱۰۰ میلیون دلار عبور کرد.

فیلم کمپانی پارامونت اولین فیلمی است که در دوران پاندمی در آمریکا توانست بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بلیت بفروشد و آمار فروشش را در آخر هفته‌ای که گذشت به رقم ۱۰۸ میلیون دلار در بازار داخلی آمریکا و ۸۰ میلیون دلار در بازار بین‌المللی برساند.

این فیلم با بازی امیلی بلانت در ۱۵ روزی که از اکرانش می‌گذرد این جایگاه را به دست آورده است.

البته رقم فروش ۱۰۰ میلیون دلاری در روزگار عادی سینماهای آمریکا رقم قابل توجهی نبود اما از زمان شیوع کرونا تاکنون هیچ فیلمی در آمریکا این‌قدر نفروخته بود.

«گودزیلا در برابر کونگ» محصول وارنر برادرز و لجندری نیز که تقریباً هم‌زمان در شبکه آنلاین اچ‌بی‌او مکس در دسترس بود، در ماه آوریل اکران شد و موفقیت بزرگی کسب کرد اما در نهایت کارش را با فروش ۹۹.۶ میلیون دلار به پایان برد.

«یک مکان ساکت ۲» در عین حال نخستین فیلم دوران پاندمی است که هم‌زمان به صورت آنلاین در دسترس نیست و ۴۵ روز پس از اکرانش در سینماها به صورت دیجیتال در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد و در سرویس استریم پارامونت پلاس گذاشته می‌شود.

این فیلم در عین حال با فروش ۴۸ میلیون دلار در اولین آخر هفته اکرانش رکورد جدیدی به جای گذاشت و بعد با کسب ۵۸ میلیون دلار در ۵ روز اول اکرانش باز هم رکوردهای دوران پاندمی را جابه‌جا کرد.

فیلم اول «یک مکان ساکت» که در نهایت فروشی ۳۴۰ میلیون دلاری را در گیشه کسب کرده بود با بودجه ۱۷ میلیون دلاری ساخته شده بود و فیلم دوم آن با بودجه ۶۱ میلیون دلاری تهیه شده است.

فیلم دوم نیز مانند فیلم نخست با نقدهای مثبت روبه رو شده و همچنان درباره خانواده آبوت است که در مکانی زندگی می‌کنند که هر نوع صدایی موجب می‌شود توجه موجوداتی عجیب به سوی آنها جلب شود و زندگی‌شان به خطر بیفتد. در فیلم جدید آنها با خطراتی از دنیای بیرون نیز مواجه می‌شوند.

در کنار امیلی بلانت دیگر بازیگران فیلم شامل میلیسنت سیموندز، نوآ جوپ، کیلین مورفی و جایمن هانسو هستند.

نخستین نمایش «یک مکان ساکت ۲» قرار بود ۸ مارس ۲۰۲۰ باشد که به دلیل شیوع کرونا اکرانش تا ۲۸ می ۲۰۲۱ به تعویق افتاد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1525092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =