سرقت از منازل پایتخت توسط مادر و پسر/ «مادرم برایم قلاب گرفت و از درخت بالا رفتم»

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقی خبر داد که با همدستی مادرش اقدام به سرقت از منزل یکی از شهروندان به شیوه پنجره روی، کرده بود.

سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت گفت: بیست و چهارم اسفند ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت از منزل به دادخواهی یکی از شهروندان در کلانتری ۱۵۹ بی سیم تشکیل شد و برای رسیدگی تخصصی و کشف جرم به این یگان ارجاع شد، محتویات پرونده و اظهارات شاکی حکایت از آن داشت که برای مسافرت منزل خود را در محدوده خیابان هفده شهریور ترک و چند روز بعد پس از مراجعه متوجه می‌شود پنجره رو به کوچه باز بوده و پس از حضور در منزل با بهم ریختگی اسباب و اثاثیه منزل و سرقت اموال خود شامل، ۱۵۰ گرم طلا، وجه نقد، لپ تاپ و دو دستگاه گوشی همراه به ارزش تقریبی یکصد میلیون تومان مواجه می‌شود.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی اظهار داشت: به دنبال اظهارات شاکی، اکیپی از کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت منزل برای بررسی موضوع به محل وقوع جرم اعزام که با تحقیقات میدانی مشخص شد محل سرقت و خیابان‌های منتهی به آن فاقد دوربین مداربسته است و این امر فرصت مناسبی را برای سارق یا سارقان فراهم کرده و از طریق بالا رفتن از درخت روبروی منزل شاکی اقدام به باز کردن پنجره اتاق پذیرایی کرده و سپس با ورود به اتاق خواب از داخل کمد دیواری اموال وی را به سرقت برده اند لذا با توجه به ظواهر موجود فرد یا افرادی که وارد منزل شاکی شده اند قطع به یقین جوان و دارای آمادگی مناسب بدنی بوده اند که توانسته اند با استفاده از درخت به محل سرقت وارد شوند.

وی عنوان کرد: یافته‌های کارآگاهان از صحنه جرم و همچنین بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم هویت سارق را برملا کرد و مشخص شد اسم سارق «فریبرز» است و دارای سوابق متعدد کیفری از جمله سرقت از منزل است که توسط پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ به اتهام سرقت منزل به شیوه پنجره روی دستگیر شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با انجام اقدامات پلیسی مشخص شد «فریبرز» بعد از سرقت در شرق کشور سکونت دارد، پس از هماهنگی قضائی و با تلاش کارآگاهان، متهم طی یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

کنجوریان گفت: در ادامه از متهم تحقیقات جامع صورت گرفت که در ابتدا منکر جرم صورت گرفته بود، اما با توجه به شواهد و قرائن به ناچار لب به اعتراف گشود و اظهار داشت، سرقت را با همدستی مادرم به اسم «فاطمه» انجام دادم، مادرم برایم قلاب گرفت و از درخت بالا رفتم و پس از سرقت از هم جدا شدیم و اکنون اطلاعی از او ندارم، اما مشخص شد فاطمه نیز به اتهام سرقت منزل تحت تعقیب است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی گفت: با دستگیری نفر اصلی، پرونده سرقت پس از تکمیل تحقیقات به دادسرا ارسال شد وتلاش‌ها برای شناسایی و دستگیری دیگر متهم پرونده کماکان ادامه دارد.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1528153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =