عدم تعویض پلاک منجر به ۵۰ نمره منفی صاحب خودرو در اصفهان شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با توصیه به تعویض پلاک گفت: صبح امروز عدم تعویض پلاک منجر به ۵۰ نمره منفی و مصادره گواهی نامه صاحب خودرو در اصفهان شد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار کرد: از سال ۸۳ تاکنون، ملاک اعمال جریمه پلاک خودور بوده است؛ به طوری که برابر با قانون راهنمایی و رانندگی اگر فک پلاک قبلی و نصب پلاک جدید انجام نگیرد وخودور توسط فروشنده به خریدار تحویل شود در این صورت از نظر سیستم شماره گذاری مالک اصلی همچنان فروشنده بوده و تخلفات نیز به نام او ثبت و اعمال می شود.

وی افزود: لازم است فروشمنده و خریدار قبل از نقل و انتقال خودرو به همراه یکدیگر به یکی ازمراکزتعویض پلاک یا راهنمایی و رانندگی مراجعه و نسبت به فک پلاک قبلی و نصب پلاک جدید به نام خریدار اقدام کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: یکی از مشکلاتی که برخی فروشندگان خودرو به خاطر دادن وکالت با آن مواجه می‌شوند فک نکردن پلاک توسط خریدار است که در برخی مواقع خریدار پس از اخذ وکالت از فروشنده نسبت به تعویض پلاک اقدام نمی‌کند و با همان پلاک قبلی تردد می‌کند و این باعث می‌شود تا هرگونه تخلفات رانندگی و حتی جرایمی که از سوی وی انجام می‌گیرد به پای مالک قبلی که پلاک وی هنوز روی خودرو نصب است نوشته شود.

وی با بیان اینکه پلیس در اینگونه موارد به صرف شکایت فروشنده نمی‌تواند به تنهایی اقدام به ثبت توقیف پلاک در سیستم راهور کند تصریح کرد: در اینگونه موارد شاکی باید به مرجع قضایی مراجعه و طرح دعوی کند. در صورتی که مرجع قضایی حکم توقیف خودرو را صادر کند این موضوع در سیستم راهور ثبت شده و خودرو پس از توقیف جهت تعویض پلاک به این مراکز معرفی می‌شود.

سرهنگ محمدی گفت: صبح امروز عدم تعویض پلاک منجر به ۵۰ نمره منفی و مصادره گواهی نامه صاحب خودرو در اصفهان شد.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1529625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =