ایبنا نوشت:

اولین کتاب مجموعه «فرماندهان دفاع‌مقدس» با محوریت بررسی نقش سردار سرلشکر شهید احمد کاظمی در دوران جنگ‌ وارد بازار نشر شده است. این اثر شامل مقالات، سخنرانی‌ها و گفت‌وگوهای فرماندهان و محققان جنگ درباره این شهید است.

اولین اثر مجموعه «فرماندهان دفاع‌مقدس» در 10 فصل، دیدگاه‌های «محسن رضایی، غلامعلی رشید، مصطفی ایزدی، حسین علایی، محمد درودیان و حسن روحانی» را درباره شهید احمد کاظمی دربر دارد.

همچنین برخی از مقالات منتشر شده در «نگین ایران» (فصلنامه مطالعات جنگ ایران و عراق) درباره این فرمانده شهید، در کتاب «شهید احمد کاظمی» جای گرفته و چینش این مقالات در کنار متن سخنرانی‌ها، گفت‌وگوها و نقل خاطرات از سوی دوستان، نزدیکان و همرزمان این فرمانده شهید پاسدار، ارزش این اثر را دو چندان کرده است.

نقش فرماندهی شهید احمد کاظمی در مباحثی از کتاب، مانند «پیروزی و ابتکارات راهبردی متعدد در عملیات‌ها، فرماندهی و مدیریت قوی در کردستان و قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) و از بین بردن تمامی زمینه‌های فعالیت‌ گروهک‌های ضد انقلاب در غرب» تشریح شده است.

یکی دیگر از بخش‌های کتاب شهید احمد کاظمی، به متن سخنرانی این فرمانده جنگ در جمع رزمندگان در پایگاه انبیاء(ع) شوشتر، در دوران پس از پذیرش قطعنامه 598 اختصاص داده شده که در آن به تجزیه و تحلیل عوامل موثر در پایان جنگ پرداخته است.

کتاب «شهید احمد کاظمی» در قطع رقعی و 312 صفحه، با شمارگان 3 هزار نسخه و بهای 45 هزار ریال، به همت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس به چاپ رسیده است.

سردار سرلشکر احمد کاظمی، به همراه جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران، روز نوزدهم دی ماه سال 1384 و در آستانه روز عرفه، در حادثه سقوط هواپیمای جت فالکون به شهادت رسیدند.
6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =