قدردانی دکتر آهنگران از مشارکت حداکثری بانوان در کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مشارکت حداکثری بانوان در مسائل اجتماعی و برگزاری جلسات هم اندیشی طبق برنامه ریزی مستمر را اقدامی موثر برای عرضه محصولات صنایع دستی بومیان این منطقه در سطح جزیره کیش برشمرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در کیش ، جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از اداره امور زنان کیش با تاکید بر تحقق حکمروایی محلی موثر در این منطقه، گفت: با شناسایی ظرفیت های کارآفرینی و توانمند سازی بانوان هنرمند جزیره، مشارکت اجتماعی بانوان کیش تقویت می شود.
آهنگران مشارکت حداکثری بانوان در مسائل اجتماعی و برگزاری جلسات هم اندیشی طبق برنامه ریزی مستمر را اقدامی موثر برای عرضه محصولات صنایع دستی بومیان این منطقه در سطح جزیره کیش برشمرد.
به گفته آهنگران سازمان منطقه آزاد کیش با صدور مجوز بهره برداری از فعالان متقاضی در حوزه بوم گردی این منطقه حمایت می کند.
سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که خانه بومیان کیش با هدف مهارت آموزی و استفاده از هنر سنتی بومیان؛ خانه بانوان بومی را راه اندازی کرده است، افزود: دو غرفه در کنار خانه بانوان بومی، برای عرضه محصولات تولیدی در حال آماده سازی است تا بتواند دانش سنتی هنر صنایع دستی بومیان را حفظ کند.
پورعلی اظهار داشت: هر کدام از بانوان این مجموعه بر اساس تخصص های خود در جامعه بانوان کیش، نقش آفرینی می کنند.
وی اجرای برنامه کیش پژوهی جهت معرفی هویت تاریخی جزیره و بومیان، مطالعه و تولید کتاب، فیلم، مستندسازی و تهیه عکس را اقدامی ارزشمند و توجه به هویت تاریخی این منطقه و نقش مهم بانوان در این زمینه عنوان کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش علت اصلی برجسته شدن نقش بانوان جزیره را تغییر ناوگان صیادی و نقش آفرینی بومیان در امر تجارت و گردشگری عنوان کرد که در حال حاضر گردشگری روستای باغو و خانه بومیان به صورت شبکه ایی؛ ارتباط مستقیم با بانوان بومی این منطقه دارد.
عالمه خسروی رئیس اداره امور زنان کیش با بیان این که فعالیت های این اداره با شناسایی ظرفیت های بانوان جزیره در مناسبت های مختلف معرفی می شود، گفت: مشارکت حداکثری بانوان در فعالیت های مختلف این اداره نسبت به سال گذشته رو به افزایش است.
خسروی تهیه بانک اطلاعاتی از بانوان کیش در سطوح مختلف جامعه را یکی از اقدامات موثر اداره امور زنان کیش برشمرد و اظهار داشت: برقراری ارتباط با اقشار مختلف جامعه" بانوان وکلا، نشریات فعال در حوزه بانوان، رابطین دانشگاه ها، آموزش و پرورش، مشاورین، روانشناسان، بانک ها، بورس و بیمه" از جمله اقدامات این اداره است.
وی ضریب نفوذ اداره امور زنان میان بومیان کیش در سطوح مختلف را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: بانوان بومی کیش به ویژه نسل جدید آگاهی لازم نسبت به فعالیت های مختلف اداره امور زنان دارند و این اداره قبل از شیوع بیماری کرونا برنامه های متنوع فرهنگی به ویژه" نمایشگاه غذاهای محلی و صنایع دستی " برای بانوان در این منطقه برگزار کرده است.  
رئیس اداره امور زنان کیش بر ضرورت احداث غرفه مدرن سنتی برای عرضه غذاهای بومی کیش، اشاره داشت و افزود: استفاده از غذاهای بومی بانوان کیش هنگام پذیرایی از میهمانان در مراسم های مختلف سبب شناسایی ظرفیت های بانوان در این منطقه خواهد شد.
شایان ذکر است تمام تزئینات داخلی ساختمان امور زنان کیش توسط بانوان هنرمند جزیره و با همکاری این اداره طراحی و اجرایی شده است.
همچنین یکی دیگر از اقدامات ارزشمند اداره امور زنان کیش، بهره گیری از تجارب و ظرفیت های هنری بانوان؛ جهت تامین تجهیزات اداری ساختمان امور زنان از بازیافتی های انبار سازمان منطقه آزاد کیش است که این اقدام مهم در راستای صرفه جویی در هزینه ها بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =