۸ نفر
۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
با عوارض خطرناک مصرف کره آشنا شوید

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: متخصصان می‌گویند مصرف کره می‌تواند عوارض جانبی برای سلامت انسان داشته باشد.

کره یکی از مواد غذایی پرطرفدار در وعده صبحانه است. همچنین بسیاری از مردم دوست دارند از کره برای سرخ کردن و طعم دار کردن مواد غذایی دیگر مانند گوشت استفاده کنند. گرچه کره دارای خواص بی شماری است، اما مصرف آن می‌تواند برای بدن عوارض جانبی به همراه داشته باشد.

در این مطلب به رایج‌ترین عوارض جانبی مصرف کره می‌پردازیم:

۱- بیماری‌های قلبی- عروقی: کره دارای سطح بالایی از چربی‌های اشباع شده است که با رسوب در رگ ها، می‌تواند باعث بروز بیماری‌های قلبی و عروقی شود. زیاده روی در مصرف کره در بلند مدت می‌تواند باعث ایست قلبی شود.

۲- سرطان: برخی سرطان‌ها ارتباط مستقیمی با رسوب کلسترول در بدن دارند. کره به دلیل دارا بودن چربی‌های اشباع شده، می‌تواند سطح کلسترول بد را در بدن افزایش داده و خطر ابتلا به سرطان را تشدید کند.

۳- چاقی: زیاده روی در مصرف کره باعث بروز اضافه وزن و چاقی در افراد می‌شود. از همین رو، افرادی که به دنبال کاهش وزن و رژیم غذایی لاغری هستند نباید در مصرف آن زیاده روی کنند.

۴- آلرژی: افرادی که به شیر آلرژی دارند باید از مصرف کره نیز اجتناب کنند، زیرا کره یک فرآورده لبنی بوده و دارای سطح قابل توجهی از پروتئین‌هایی است که احتمال بروز آلرژی را در فرد افزایش می‌دهد.

۵- زخم شدن زبان: دلایل زیادی در بروز زخم در زبان نقش دارند که سبک زندگی یکی از آن موارد است. با این حال، مصرف کره می‌تواند این موضوع را تشدید کند. تحقیقات نشان داده است زیاده روی در مصرف کره و فرآورده‌های چرب می‌تواند باعث بروز زخم در زبان شود.

در پایان ذکر این نکته حائز اهمیت است که گرچه زیاده روی در مصرف کره برای سلامتی مضر است، اما این ماده غذایی دارای سطح مناسبی از ویتامین های D، K، منیزیم، کلسیم، و انرژی است. از این رو، توصیه می‌شود اگر از بیماری‌های خاص رنج نمی‌برید، مصرف کره را از رژیم غذایی خود حذف نکنید بلکه میزان مصرف آن را کم کنید.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1539458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    50 1
    کره قراره گرون بشه ؟
  • رضا IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    39 2
    سلام.این مطالب را از کجا آوردید؟کاش قبلش با یک متخصص تغذیه چک می کردید. قرار است کره نایاب شود؟
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    76 1
    اصولا متخصصان متوجه شده اند که مصرف گوشت، مرغ ، ماهی، برنج، روغن ، میوه ، سبزیجات، لبنیات ، دانه های روغنی و غیر روغنی و جدیدا نان هم برای بدن انسانها مضرات بسیار جدی و خطرناکی دارد.