«سیاه قلب» داستان زندگی «مگی» و نیروی جادویی اوست؛ نیرویی که به او امکان می‌دهد تا با بلند خواندن داستان کتاب‌ها، به شخصیت‌های داستان‌ها جان ببخشد و آن‌ها را وارد دنیای واقعی کند.

به گزارش خبرآنلاین، رمان «سیاه قلب» نوشته کورنلیا فونکه با ترجمه کتایون سلطانی در ۸۰۸ صفحه با قیمت ۹۵۰۰ تومان از سوی نشر افق منتشر شد. داستان کتاب درباره «مگی» دختر ۱۲ ساله‌ای است که مانند پدرش مورتیمر یک کتابخوان حرفه‌ای و صاحب توانایی شگرفی چون اوست. پدر و دختر قادرند در صورت خواندن کتاب با صدای بلند، شخصیت‌های آن را به دنیای واقعی بیاورند. این توانایی می‌تواند باعث دردسرهایی هم بشود چون در مقابل هر شخصیتی که از کتاب‌ها به دنیای واقعی منتقل شود یکی نفر سر از داخل دنیای کتاب‌ها می‌آورد. تا اینکه یک روز، مورتیمر و مگی کتابی به نام سیاه دل در مغازه فروش کتاب‌های دست دوم پیدا می‌کنند که داستانی از دوران پر راز و رمز و آکنده از موجودات افسانه‌ای قرون وسطی را روایت می‌کنند.

مورتیمر ابتدا یافتن کتاب را باور ندارد، چون این‌‌ همان کتابی است که سال‌ها قبل همسر او و مادر مگی به داخل آن کشیده شده است ولی سرانجام پیدا کردن کتاب را باور کرده و نقشه‌ای برای بیرون کشیدن همسرش طرح می‌کند. ولی نقشه‌هایش با دزدیده شدن مگی توسط یکی از شخصیت‌های سیاه دل به نام کاپریکورن به هم می‌خورد. کاپریکورن در ازای آزاد کردن مگی از مورتیمر می‌خواهد تا دیگر شخصیت‌های شرور کتاب‌ها و چیزهای دیگر را به دنیای واقعی بیاورد. ولی مورتیمر نه فقط خواستار آزادی و نجات همسر و دختر خود است، بلکه تصمیم دارد کاپریکورن و همه شخصیت‌های شرور را به میان صفحات کتاب بازگرداند...

سیاه قلب

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «از مرد غریبه جز سایه‌اش چیزی دیده نمی‌شود، ولی مگی می‌تواند از پشت پنجره هاله‌ای از چهره مرد را ببیند. این غریبه کیست که گَردانگشت صدایش می‌زنند؟ کاپریکورن و جادوزبان چه نقشه‌ای دارند؟ مگی که عاشق کتاب و کتابخوانی است، جواب این پرسش‌ها را در یک کتاب پیدا می‌کند؛ اما خب که چی؟!»

«کورنلیا فونکه» سال ۱۹۵۸ در آلمان متولد شد و پس از تحصیل در رشته امور تربیتی، برای مدتی به عنوان مددکار اجتماعی فعالیت کرد. او مدتی هم به عنوان تصویرگر کتاب‌های بچه‌ها فعالیت کرد؛ اما بالاخره در ۳۵ سالگی تصمیم گرفت تا خودش نگارش کتاب برای کودکان و نوجوانان را شروع کند و خیلی زود هم کتاب‌هایش مورد توجه قرار گرفت؛ به‌طوری که مجله‌ «تایم» نام او را در سال ۲۰۰۵ در فهرست ۱۰۰ چهره‌ تأثیرگذار سال قرار داد.

برخی از کتاب‌های این نویسنده دست‌مایه‌ تولید فیلم و نمایش شده است که از میان آن‌ها می‌توان به «خروس‌های وحشی»، «دست از سر «می‌سی سی پی» بردارید» (می‌سی سی پی رودخانه‌ای در کشور آمریکاست)، «اژد‌ها سوار» و «قلب جوهری» اشاره کرد. از این نویسنده پیش از این کتاب‌های «اژد‌ها سوار»، «ارباب دزد‌ها»، «شب‌ها گرگ‌ها می‌شوم»، «ویلای اشباح» و «شکار شبح آتشین» به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

۲۹۱/۶۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =