شوراهای اسلامی شهرها ابتدا خود تابع و مجری قوانین مربوطه شان باشند

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان، گفت: شوراها به عنوان یک نهاد قانونگذاری محلی، بایستی در ابتدا خود تابع و مجری قوانین مربوطه باشند.

مهراب فلسفی زاده  با انتشار پیامی در آستانه ی آغاز به کار شوراهای اسلامی شهرها از ۱۴ مردادماه جاری، ضمن تبریک به منتخبین ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرها اظهار کرد: با توجه به تعیین ۱۴ مرداد ماه به عنوان روز آغاز بکار شوراهای اسلامی، این اداره کل در یک ماه اخیر نسبت به فراهم نمودن شرایط لازم جهت شروع دوره ششم شوراهای اسلامی شهرها در سراسر استان اقدام نموده است که از جمله این اقدامات، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه منتخبین و ارائه بیش از ۱۴۰۰ نفرساعت آموزش کاربردی است.

وی با اشاره به انتخاب ۴۷۷ عضو شورای شهر در ۸۷ شهر استان افزود: دوره های مذکور با عنوان «طرح دانش افزایی ویژه منتخبین ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای استان خوزستان» تاکنون به میزبانی ۴ شهرستان برگزار شده و قریب به ۳۰۰ نفر از منتخبان شوراها از ۵۲ شهر در استان در این طرح حضور داشتند.

به گفته ی وی؛ با توجه به شیوع پیک جدید کرونا در استان، دوره مذکور برای دیگر شهرها نیز از طریق ارتباط تصویری طی روزهای آینده برگزار می شود.

مدریکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان تصریح کرد: مهمترین موضوع در ابتدای فعالیت شوراها و با توجه به مهلت قانونی تعیین شده جهت معرفی شهردار، اجرای «آئین نامه شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب آذرماه ۱۳۹۷» است که رعایت آن مورد تاکید فراوان این اداره کل و دیگر نهادهای بالادستی از جمله وزارت کشور است.

فلسفی زاده، یادآور شد: در همین رابطه برای نخستین بار در اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان، کمیته‌ای جهت ارزیابی و بررسی شرایط شهرداران معرفی و تطبیق آن با آئین‌نامه مذکور تشکیل شده که با حساسیت فراوان این موضوع را دنبال خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد اعضای ششمین دوره شوراها در فرصت پیش رو نسبت به انتخاب شهرداران متخصص و دارای برنامه اقدام کرده و با همدلی و دلسوزی جهت رفع مشکلات شهرها اقدام کنند.

وی گفت: این اداره کل آمادگی دارد در تمامی امور مربوطه از جمله انتخاب شهردار، اولویت بندی مشکلات و ارائه راهکارهای کاربردی جهت حل معظلات در شهرها، پشتیبان شوراها در سراسر دوره چهار ساله پیش رو بوده و نظرات مشورتی و کارشناسی خود را به آنان ارائه کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1541209

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =