۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۵۸

مروری بر اخبار حوادث در دوشنبه 9 خرداد 1390

 

آزادی از زندان برای سرقت 45 خانه ویلایی
روزنامه ایران نوشت: سارق تک‌رو خانه‌های ویلایی کرج همزمان با آزادی از زندان، به 45 خانه دستبرد زد. 
چند ماه قبل و همزمان با طرح شکایت‌های مشابه مبنی بر دستبرد به خانه‌های ویلایی کرج، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی ردیابی برای کشف پرونده سرقت‌ها را آغاز کردند. بررسی محل‌های سرقت نشان می‌داد سارق یا سارقان پس از شکستن در، وارد خانه شده و لوازم کم‌حجم و قیمتی را سرقت کرده‌اند. با توجه به نحوه سرقت‌ها، کارآگاهان احتمال دادند پای یک دزد حرفه‌ای در میان باشد. بنابراین گشت‌های نامحسوس افزایش یافت تا اینکه سرانجام هشتم اردیبهشت مأموران به مرد جوانی مشکوک شده و او را تحت نظر گرفتند. پس از دقایقی مأموران متوجه شدند متهم با دیلم قصد شکستن در یک خانه ویلایی را دارد. به همین خاطر در عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.
سرهنگ حمیدرضا گل‌صباحی - رئیس پلیس آگاهی استان‌های البرز و تهران - در این‌باره گفت: در بررسی سوابق متهم مشخص شد او دارای هفت فقره سابقه کیفری در زمینه سرقت است. وی هشت ماه پیش هم به محض آزادی از زندان سرقت‌هایش را از سر گرفته بود.
متهم در تحقیقات با اعتراف به 45 فقره سرقت از خانه‌های ویلایی گفت: با پرسه زدن در خیابان‌ها، خانه‌های ویلایی خالی از سکنه را شناسایی کرده و با دیلم قفل در را شکسته و نقشه سرقت را عملی می‌کردم. با اعتراف‌های سارق تک‌رو، کارآگاهان خریدار اموال مسروقه را نیز دستگیر کردند.

 

 

2 شیطان‌ صفت بالای دار
روزنامه ایران نوشت: دو متجاوز به عنف در یکی از میدان‌های کرمانشاه به دار مجازات آویخته شدند. نخستین اعدامی «پ. محمدی پشته ریزه» ساکن کرمانشاه بود که به جرم آزار و اذیت پسر 12 ساله‌ای تحت تعقیب قرار گرفت. مرد تبهکار برای ممانعت از شکایت طعمه‌اش از صحنه آزار و اذیت قربانی جنایت سیاه فیلمبرداری کرده بود. با این حال والدین پسرک به دنبال اطلاع از ماجرا با مراجعه به پلیس شکایتی را مطرح کردند که در جریان تحقیقات مشخص شد مرد شیطان‌صفت سرایدار یک مدرسه بوده است. بنابراین مأموران وی را دستگیر کردند که او در بازجویی‌های مقدماتی منکر اتهامش شد اما پس از روبه‌رو شدن با قربانی و کشف فیلم سیاه لب به اعتراف گشود. مرد شیطان‌صفت پس از محاکمه به اعدام در ملأ عام محکوم شد که این حکم به تأیید قضات شعبه 14 دیوان عالی کشور رسید. دومین اعدامی «الف - نمک‌چی» نام داشت که دختر 9 ساله‌ای را به بهانه‌ای به خانه کشانده و او را مورد آزار و اذیت قرار داده بود. مرد شیطان‌صفت پس از دستگیری به جنایت‌ سیاهش اعتراف کرد. قضات دادگاه نیز حکم اعدام این شیطان‌صفت را صادر کردند. این حکم از سوی قضات شعبه 13 دیوان عالی کشور تأیید شد. پس از انجام مقدمات اجرای حکم، دو متجاوز سحرگاه یکشنبه - 8 خرداد - در میدان آزادی کرمانشاه به دار مجازات آویخته شدند.

 

 

 

مرد روانی خانه را آتش زد و عابر را گروگان گرفت
روزنامه جام جم نوشت: مرد روانی به گمان این‌که خانواده‌اش قصد جانش را دارند، خانه‌ را آتش زد و هنگام فرار در منطقه قاسم‌آباد مشهد مردی را به گروگان گرفت. 
چند شب پیش زنی با سامانه آتش‌نشانی 125‌ مشهد تماس گرفت و از آتش‌سوزی خانه همسایه‌اش در منطقه قاسم‌آباد خبر داد. دقایقی بعد ماموران آتش‌نشانی عازم محل حادثه شدند و با توجه به این‌که اعضای این خانواده به کمک همسایه‌ها نجات یافته بودند؛ به منظور مهار آتش‌ خواستند وارد محل حادثه شوند که مردی چاقو به دست راهشان را سد کرد. در این هنگام آتش‌نشان‌ها از مرد جوان خواستند از محل حادثه دور شود اما او به اخطارها توجهی نمی‌کرد.
در همین موقع مردی میانسال سراسیمه به سمت ماموران رفت و با معرفی خود به عنوان صاحبخانه‌ای که در حال سوختن بود، گفت: پسرم ـ همین مرد جوان ـ خانه‌مان را آتش زده و حالا هم نمی‌گذارد حریق اطفاء شود. کمکم کنید، تمام زندگی‌ام در حال سوختن است.
گروگانگیری در خیابان
به این ترتیب ماموران آتش‌نشانی بدون توجه به ممانعت‌های مرد جوان به مهار آتش پرداختند که در این هنگام متوجه شدند پسر صاحبخانه در خیابان مردی را گروگان گرفته و با تهدید چاقو، از آتش‌نشان‌ها می‌خواهد از اطفای حریق خودداری کنند. در پی این ماجرا،‌ یکی از آتش‌نشان‌ها با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و برای رهایی گروگان جوان، تقاضای کمک کرد. ماموران انتظامی با اطلاع از موضوع عازم محل حادثه شدند و از مرد گروگانگیر خواستند با رها کردن گروگان، تسلیم شود؛ اما او تهدید می‌کرد در صورت مهار آتش توسط آتش‌نشانی، گروگان را می‌کشد.
نجات گروگان
ماموران به عملیات روانکاوانه ادامه دادند تا این‌که گروگانگیر بعد از 20 دقیقه با رها کردن گروگان قصد فرار داشت که دستگیر شد. با اطفای حریق و رهایی گروگان، مرد صاحبخانه و پسرش ـ گروگانگیر ـ به پلیس آگاهی منتقل شدند.ابتدا مرد صاحبخانه بازجویی شد و به پلیس گفت: پسرم بیمار روانی است و وقتی قرص‌هایش را نمی‌خورد، رفتارش غیرعادی می‌شود. شب حادثه من و اعضای خانواده شام می‌خوردیم که او قرص‌هایش را دور انداخت و با چاقو به ما حمله‌ور شد. او با یک گالن بنزین خانه‌مان را آتش زد و خودش سراسیمه خانه را ترک کرد. اما من و دیگر اعضای خانواده در میان شعله‌های آتش گرفتار شدیم که همسایه‌ها ما را نجات دادند و در ادامه فرزندم، یکی از همسایه‌ها را به گروگان گرفت.
در پی اظهارات شاکی، پسرش ـ متهم ـ در بازجویی گفت: شب حادثه دچار توهم شده بودم و گمان می‌کردم خانواده‌ام قصد جانم را دارند. بنابراین تصمیم به کشتن آنها گرفتم. بنابراین گزارش، تحقیقات تکمیلی در این زمینه ادامه دارد.

 

 

دستگیری متهمان آتش‌افروز
روزنامه جام جم نوشت: مردی که برای آتش زدن یک خودرو اجیر شده بود، روز گذشته به اتفاق زنی که او را اجیر کرده بود، دستگیر شد. متهم که راننده آژانس است، با دریافت یک میلیون تومان از زن مسافر، خودروی همسایه او را به آتش کشید؛ غافل از این‌که دوربین مداربسته مجتمع تصویرش را ضبط کرده است.
رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور کار ماموران قرار گرفت که روز اول اردیبهشت مردی با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 5 با ارائه شکایتی عنوان کرد، فرد یا افراد ناشناس خودروی پژو 206 او را در پارکینگ محل سکونتش به آتش کشیده‌اند.
با دستور قضایی و ارسال پرونده به اداره 16 پلیس آگاهی تهران، تحقیق از شاکی آغاز شد. وی در اظهاراتش گفت: از چند روز پیش فردی ناشناس مدام با من تماس می‌گرفت و می‌خواست مرا ببیند و زمانی که گفتم او را نمی‌شناسم و تمایلی برای دیدنش ندارم، تهدید کرد به زودی از من انتقام خواهد گرفت. در پی این اظهارات مشخص شد، چندی پیش نیز از محل سکونت شاکی سرقت شده است.
در حالی که تحقیق در این زمینه آغاز شده بود، ماموران با حضور در محل سکونت شاکی متوجه دوربین مداربسته در این محل شده و با بررسی تصاویر افرادی که روز حادثه به این مجتمع رفت و آمد کرده بودند، تصویر جوان غریبه‌ای را شناسایی کردند. با به دست آمدن این تصویر، ماموران در تحقیقات بعدی متوجه شدند، این فرد راننده آژانس است که از محل کارش اخراج شده است.
با جمع‌بندی اطلاعات، ماموران در مرحله بعدی محل سکونت این فرد را در شرق تهران شناسایی و او را دستگیر کردند. با انتقال متهم به پلیس آگاهی، وی اعتراف کرد از سوی زنی که همسایه شاکی است، اجیر شده و با دریافت یک میلیون تومان خودروی شاکی را آتش زده است. در مرحله بعدی زن جوانی که مرد متهم را اجیر کرده بود، دستگیر شد و پس از روبه‌رو شدن با مرد آتش‌افروز، اعتراف کرد: به خاطر اختلاف مالی با یکی از نزدیکان شاکی، راننده آژانس را اجیر کرده خودروی او را آتش بزند تا ذهن شاکی معطوف حادثه شده و از شکایت علیه وی خودداری کند. با اعتراف هر دو متهم، دستور قضایی در این ارتباط صادر شد.
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =