۱ نفر
۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
در سوگ آیت الله حاج سید مهدی روحانی

مرحوم آیت الله حاج سید مهدی روحانی سالها در غربت زندگی کرد و تلاش کرد که شاگردانی را در حوزه خویش پرورش دهد و چه نتیجه بخش بود.

اما هنگام رخداد ( منا) و ناپدید شدن فرزندش ، چه لحظات سخت و سنگینی را سپری می نمود. در کنارش بودم و هر لحظه خبری می رسید و چه سخت آن لحظات سپری شد. هنگامی که خبر  شهادت فرزند را شنید ، مظلومانه می گریست و لب به شکرانه درگاه الهی گشوده بود.

در سوگ آیت الله حاج سید مهدی روحانی

و آن هنگام که در صحن مطهر حضرت  أبا عبد الله ع در کربلا ، خود بر  پیکر فرزند شهیدش  نماز می خواند ، چنین احساس می نمودم که جان از بدن تهی خواهد کرد، اما او به پیروی از جدًش سالار شهیدان ، در حالی که سر تا پایش را غمی جانکاه در بر گرفته بود . نماز را با اشک و سوز خواند و ما در پس او از دو سوز می گریستیم.

و از آن پس با سپردن پیکر فرزند شهیدش به سرزمین  وادی السلام ، و او را که در پناه أمیر المومنین ع و اجداد طاهرینش ، در سرزمین عشق و شور حماسه و سر زمین دل ها قرار داده بود ، آرامشی را در خود احساس می نمود و لب جز به ثنای پروردگار نگشود.

و امروز که ناگهان در لحظاتی دل های ما با  پرواز و آسمانی شدن روح گسترده او  با ناباوری روبرو گردید ، با استقبال فرزند شهیدش در آستانه بهشت ، به سوی اجداد طاهرینش ، و پروردگار ارحم الراحمین شتابان  عروج نمود.

آری او به سوی پرواز و آسمانی شدن ، لحظه ای درنگ ننمود و تمام این جریان و رخداد ، دقایقی بیش به درازا نکشید که روی در نقاب کشیده و دنیای باقی را بر دنیای فانی ترجیح داد.

آری او به سوی پرودگار أرحم الراحمین عروج کرد و تردید ندارم که حیات طیبه خویش را پس از هفتاد و پنج سال زندگی پاک و درخشان در جهان فانی ، آغاز نمود.

 و حال امروز من با نیم قرن خاطره از او ، لحظاتم را سپری می کنم. اللًهم إنی لا أعلم منه إلا خیراً . روحش شاد و یادش گرامی باد.

در سوگ آیت الله حاج سید مهدی روحانی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1549265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =