۲۸ نفر
۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
عاشقانِ محمدرضا گلزار، اینستاگرام و این نسل غریبه

چند دختر و پسر نوجوان و جوان مقابل دوربین نشسته‌اند و در پاسخ به سوال‌های عجیب مجری ناشناس، درباره محبت خود به محمدرضا گلزار صحبت می‌کنند.

یکی از آن‌ها می‌گوید موفقیت گلزار را به موفقیت خود ترجیح می‌دهد و چند تایی، در جواب این موضوع که اگر گلزار در این جهان نباشد، چه می‌شود، منقلب شده و گریه می‌کنند. تحمل این ویدیو تا آخر، آسان نیست. نمی‌دانم این تصاویر، ساختگی است یا با هدف تبلیغ برای محمدرضا گلزار ساخته شده، هر چه باشد تماشای آن، نه تنها تاثیرگذار و متقاعدکننده نیست که منزجرکننده است. تماشاگر این حرف‌های ساده و سطحی، با این ابراز احساسات اغراق‌آمیز، شیفته محمدرضا گلزار نمی‌شود. اما این حرکت در نوع خود، قابل مطالعه است. در فضای سیاسی کشور، از این مرید و مرادبازی‌ها زیاد دیده بودیم، اما حالا و در حالی که گلزار به ۵۰ سالگی نزدیک می‌شود، نمایش عشق شورانگیز دخترانی که می‌توانند جای فرزند او باشند، چه معنایی دارد؟

محمدرضا گلزار، بازیگری پولساز است. چند بازی خوب در کارنامه‌اش دارد، به شهادت «بوتیک» (حمید نعمت‌الله) و «آتش بس» (تهمینه میلانی)، بازیگر مستعدی است. با وجود، اغلب تجربه‌های شکست خورده در سال‌های اخیر، جایگاه او به عنوان بازیگر پولساز و ستاره، در سینمای ایران مهم بوده است. چند سال است نسل تازه‌ای از بازیگران، حتی در جذب مخاطب از او پیشی گرفته‌اند، اما گلزار همچنان محبوب است. بیش از همه این‌ها، گلزار، به شهادت آن‌هایی که او را می‌شناسند و مراوده‌ای داشته‌اند، هنرمندی محترم و مردمی است. اما به نظر می‌رسد مثل اغلب بازیگرها، مشاوران خوبی ندارد و به دام افرادی افتاده که از این نسخه‌ها به بسیاری از بازیگرها تجویز می‌کنند و با اجرای شوهای سطحی و کودکانه، از تاثیر بر افکار عمومی، جوسازی و تاثیرگذاری صحبت می‌کنند. متاسفانه اینستاگرام، این فرصت را فراهم کرده که بسیاری در کسوت مشاور رسانه‌ای، مسئول تبلیغات و عناوینی از این دست، محتواهایی تولید کنند که قرار است به جذب مخاطب، فروش و شکل‌دهی موج‌های مختلف در جامعه کمک کند. هیچ بررسی علمی درباره موفقیت این ویدیوها، وجود ندارد اما نمی‌شود از تاثیر مخرب آنها غافل شد. هر چند باور این که نسل امروز و دختران دبیرستانی، این روزها آن‌قدر شیفته گلزار باشند که دنیا را بدون او تصور نکنند، کمی سخت است، اما دریغ‌آور است که بخشی از نوجوانان و جوانان این سرزمین، تا این حد سطحی‌نگر و احساساتی هستند. سن بلوغ، سن احساسات افسارگسیخته و تجربه‌گری است، اما سوق دادن نوجوانان به چنین دیدگاه و عواطفی، خطای بزرگی است. اگر پشت انتشار این تصاویر، محمدرضا گلزار باشد، تاسف‌آور است که بازیگر سینمای ایران، برای نمایش محبوبیت خود دست به چنین خودویرانگری زده و با تحریک احساسات نوجوان و جوانان کم سن و سال، به دنبال نمایش محبوبیت است.

من، سلبریتی‌ستیز نیستم و گمان نمی‌کنم همه بازیگرها، فرصت‌طلب و بی‌دانشند. بازیگرها، مثل همه اصناف و اقشار، نقاط قوت و ضعف دارند. آن‌ها  مثل هر شهروند دیگری، مثل انبوه ایرانیانی که در شهر و روستا، به وسیله گوشی همراه‌شان و اینستاگرام، صاحب رسانه شده و محتوا تولید می‌کنند، می‌توانند در هر موضوعی اظهارنظر کرده یا محتوا تولید کنند. بعضی دوست دارند مقابل دوربین، آواز بخوانند. بعضی دیگر ما را به مشارکت در انتخابات یا تزریق واکسن ایرانی دعوت می‌کنند، بعضی برای‌مان نسخه‌های انگیزشی می‌پیچند و ... این، ما مخاطبان و تماشاگران این صحنه‌گردانی هستیم که بر اساس معیار و سلیقه خود، انتخاب می‌کنیم. اما دختران نوجوان و در سن بلوغ، این پختگی را ندارند که بدانند بزرگ‌ترین ستاره‌های ورزش، موسیقی و سینما، ارزش این را ندارند که آدمی رویاهایش را بفروشد. دنیا، بدون حضور انسان‌هایی بزرگ، مشهور و محبوب با دستاوردهایی درخشان و به یادماندنی ادامه یافته و چرخ فلک، چرخیده است.

سال‌ها پیش گزارشی از حضور میشل اوباما در یک دبیرستان دخترانه در آمریکا دیدم. بانوی اول، در گفت‌وگوی بی‌واسطه با دختران نوجوان با اشاره به نقشی که آن‌ها در آینده باید به عنوان یک زن- مادر بازی ‌کنند، از آن‌ها خواست درس بخوانند، تجربه کنند و برای مبارزه برای عدالت و برابری بکوشند. به آن‌ها امید داد، اما تاکید کرد برای ساختن فردای بهتر، نیازمند دختران و زنانی شجاع و مقتدر هستند که با دشواری‌های زندگی مقابله و جایگاه واقعی زن در جامعه را تعریف کنند.

 در مستند تماشایی «جایی برای فرشته‌ها نیست» (سام کلانتری)، مربی فرانسوی تیم هاکی دختران، از آن‌ها می‌خواهد مهربانی ذاتی‌شان را کنار گذاشته، جنگنده و مبارز باشند و مربی ایرانی به دختران جوان  گوشزد می‌کند داخل زمین برای رویای‌شان بجنگند.

ما و دختران و زنان ایرانی، به چنین تصور و دیدگاهی نیاز داریم؛ تصور دنیای بدون محمدرضا گلزار و اشک ریختن برای آن، دردی از دخترانی که در کودکی و نوجوانی به خانه بخت می‌روند، دخترانی که توسط پدر یا همسرشان کشته می‌شوند یا انبوه دختران نوجوانی که بدون درک واقعیت زندگی، قربانی تصور مردسالار از زن زیبا، زن دلفریب و زن دوست داشتنی می‌شوند و این روزها اغلب آنها را در خیابان، پارک و فضاهای عمومی می‌بینیم، درمان نمی‌کند. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    50 95
    با احترام به نویسنده‌ی گرامی؛ به نظرم تحلیل آقای مهدی بذرافکن که در همین سایت خبری منتشر شده منطقی‌تر است.خیلی موضوع را تلخ و فلسفی می‌بینید.
    • شما نفهمیدی IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      57 8
      خیلی تلخ تر از این حرفاس!
    • توسی IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      27 27
      خوش تیپی و زیبایی چه در مرد چه در زن دردسر داره و گروهی رو دنبالت میکشه
    • ایرانی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      7 0
      آقا یا بانوی "شما نفهمیدی ": عنوان خوبی را برای نظر دادن انتخاب نکردید.امیدوارم شما بفهمید.
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      6 1
      درجواب توسی- فقط مگس دور شیرینی می گرده وگرنه عاقلها می دونن که انسان خاک و سایه است
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      2 5
      با احترام به شما، نظرتون بیشتر منفی خورده تا مثبت، اول تحلیل درست کنید
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    نوجوون ها به کنار این آقا بازار گرمایش و نونش تو ین وادی ها هستش با این سن و سال چه الگویی میتونه برای جوونها باشه الگوی ازدواج موفق الگوی مرد زندگی صداقت و ....... کارنامه موفق !!!!؟ تعدادی دختر احساساتی نوجوون دنبال خودش راه انداخته فالوور جمع میکنه پول و........
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    اینکه نوجوانان پسر و دختر عشق آتشینی به یک شخصیت از جنس مخالف داشته باشن یه مساله ی کاملا عادیه .. همۀ ما در دوران نوجوانی از این دست گرایشات داشتیم. بنابراین نیاز به این همه تفسیر و مقاله نیست واقعاً
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      71 3
      عادی هست ولی ما نتونستیم درست هدایتش کنیم. زمانی الویس پریسلی و اینشتین به اندازه هم طرفدار داشتند چون رسانه ها هر دو را نشان میدادند ولی در ایران چی؟ دانشمندان زنده ما رو کی میشناسه؟ کامران وفا، رامین گلستانیان ،و ... را کی میشناسه؟ شایدم این ها بهتره اصلا الگو نباشن!!
  • الف. IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    23 36
    با نظر کاربر محترم، آقا یا خانم ایرانی موافقم.نویسنده‌ی محترم با مطلق‌نگری و از موضع والد یه این پدیده نگاه کرده.در چنین تخلیل‌هایی لازمه به افتضائات سنی مصاحبه‌شوندگان و نگرش مبتنی یر اون هم توجه بشه.
    • US ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      20 2
      اتفاقا بحث همینه که اقتضائات سنی دختر نوجوان که عاشق پروره باید در مسیر صحیح هدایت بشه یعنی الگوهایی که وقتی دختر به او عشق میورزه، خود دختر توانمند بشه، از عشق او ویژگیهای مثبت به خودش اضافه کنه و در زندگی موفق بشه. این گونه عشق به سلبریتی ها میتونه نابودگر روان باشه بدون آنکه هیچ فایده ای برای زندگی شخصی آن دختر داشته باشه.
    • زینب IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      2 2
      هان؟
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    دریغ از یک ذره اعتماد به نفس. گلزار نه خوشگله و نه خوش اندام و نه بازیگری بلده. خداییش خیلی ضایعه که این فرد مدل رفتاری انسان باشه.
    • ZZZZ IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      چتونه ؟چرا انقدر حسادت میکنین ب رضاگلزار.بنظر من عاااااالی نظر دادن و رضاگلزار موفق ترین ادمی بوده که من دیدم و بهترین الگوعه
    • امیر علی IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      5 72
      واقعا که چه کشکی سابیدیا ..حداقلش نشون دادی که حسادت در وجودت زبانه میکشه تابالای اتمسفر..محمدرضا گلزار هیچی نداشته باشه ، هنرمنده، تحصیلکرده اس، با خانواده اس، ورزشکاره و یک جنتلمن . وتک یوپراستار ایران..بعد توعه..
    • آسو IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      29 5
      کشور افراط و تفریط،نه به اینکه گلزار رو زشت می بینه، در حالی که همه میدونن زشت نیست،نه به این که بهش میگه الگو و نمیگه مثلا تو چی الگوست،اعتدال وجود نداره تو این مملکت،
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      60 15
      ما به گلزار حسادت نمی کنیم، بلکه از گلزار حال مون به هم می خوره ،.
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      11 7
      گلزار با اون قیافه کک و مکی آخه حسادت داره ؟؟؟ !!!!!
  • سید حسام یگانه IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    65 4
    حقه بازی پایان نداره.
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    50 14
    کاملا درسته لذت بردم از تحلیلتون
  • اصغر IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    52 14
    کاملا موافقم خنده دار به نظر میرسید من هم ترجیح دادم تا اخر نبینم
  • حسین IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    69 9
    گلزار کیلو چند عامو.اگر قرار باشه دنیا بدون گلزار برای این دختربچه ها نباشه پ بگو نسلهای بعدی کلاهشون پس معرکه ست
  • مجتبی IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    87 14
    من با دیدن این فیلم بسیار تعجب کردم که مگر چنین چیزی امکان دارد که چند تا دختر و پسر اینگونه شیفته محمد گلزار شده اند و نبود او در این دنیا را برابر با نبود خود و پوچی برابر کرده،،واقعا جای تاسف داره نوجوانان و جوانان ما رو به چه سمتی هدایت می‌کنند با این طرز فکر
  • GB ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    منزجر کننده کار و فضولی شما هستش که که چشم ندارید کسی‌ کس دیگه رو دوست داشته باشه و یا طرفدارش باشه. این خیلی‌ نرمال هستش در دنیا ولی‌ کار شما‌ها نرمال نیست. من این جواب رو فقط به خاطر افکار عقب افتاده شما و امثال شما دادم وگرنه من طرفدار گلزار نیستم و حتی او رو هنرپیشه خوبی‌ هم نمیدونم ولی‌ ممکنه آدم خوبی‌ باشه.
    • مهدی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      17 54
      متاسفانه اغلب ما ایرانی ها عادت داریم خوشگلی و موفقیت همدیگر زیر سوال ببریم.
    • A IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      12 45
      درست میگین واقعا منم تو نسل جوون دهه هشتادی هستم ولی باهیچ یک از سلبریتی ها علاقه ای ندارم ولی باید به علاقه اونها احترام گذاشت اونها تو سنین که علاقه پیدا میکنند به کسی با اونها زندگیی میکنند بنظرم فقط نباید از جون خود دیگه مایه گذاشت برایه کسی که نه تورو میشناسه نه دیدت اندازه همون به قول خودمون میگیم کراش باشه نه بیشتر
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      3 0
      جان خودت ديگه اخلاقو به ابتذال و كصافط نكشون بعد از هر حرف منطقي منتظرم كه چند نفر به اصطلاح اخلاق مدار بيان حرفاي تهوع آورشونو كليشه كنن ديگه تكرار نكنين خاهشن ما اين حرفارو از بريم خودمون به جاي شما توو ذهنمون مرور ميكنيم
  • محمد IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    22 54
    همون چیزی که آقای بذرافکن گفتند، وقتی کسی برای مخاطبش احترام قائل باشه و وقت بزاره نزد طرفدارانش محبوب تر میشه بخصوص نسل جوان و نوجوان ک دیگه دلخوشی چندانی براشون تو این جامعه نمونده
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    90 23
    واقعا آدم قحطیه ؟؟؟ فکر می کنید اگر محمدرضا گلزار و امثال گلزار توی این دنیا باشن یا نباشن چه اتفاقی تو دنیا می افته ؟؟؟
  • محمد IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    38 19
    دیدگاه جالب و منطقی بود
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    47 7
    این احساسات ناپخته و غیر منطقی فقط نتیجه لای پر غو بزرگ شدن این بچه ها،بی مسئولیت بزرگ شدن و غرق دنیای مجازی شدنشونه که همگی برمیگرده به تربیت غلط خانوادگی.
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    13 38
    دیدگاه اقای بذرافکن خیلی منطقی تره اینا نوجوانن و سن اقای گلزار هم اونقدر زیاد نیست و دوستش دارن چون اقای گلزار بهشون اهمیت میده شما جای اونا نیستین و دارین مسخرشون می کنین و دربارشون حرف می زنین این کار شما زشت و بی فرهنگیه همه جای دنیا نوجوانان عاشق یه سریا هستن اقای گلزار هم از لحاظ شخصیتی هم ظاهری جایگاه بالایی دارن و بازی هاشون هم تحت تاثیر قرار داده و سوپراستارن پس اینا معموله چطور جاهای دیگه دنیا باشه ایراد نداره اینجا ایراد داره؟ خودتونو یادتون میاد تو این سن؟
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    36 12
    مقاله ناب دست سرکار خانم واعظی درد نکنه عالی بود
  • farhad IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    32 6
    انسانیت انسان بایستی معیار قراربگیره نه ظاهر ، انسانم آرزوست
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    11 33
    در تمام دنیا نوجوانها به سلبریتی ها علاقه مند هستن . این هم یک مدلشه . چیز عجیبی نیست .
  • احسان الله خان IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    5 43
    تا گلزارو نبینیم آروم نمیگیگیریم
  • علیرضا IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    1 13
    ادبیاتت رو که دیدم تعجب کردم بعد یادم افتاد دارم از خبر آنلاین مطلب میخونم درون همه شما توی حرفاتون ، توی ذاتتون همیشه یه حب مخفی و ذاتی نسبت به غرب دیده میشه چندین مثال خوب میتونستی از مربی ها و مسئولین ایرانی خودمون بیاری شاید تعجب کنید از این حرفم ، ولی وقتی یه مدت با متونی که اصلاحاتی ها مینویسند انس داشته باشید ، متوجه میشید چی میگم خلاصه کنم کلام رو : #تف_به_خودتحقیری
  • بی نام IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    7 6
    نویسنده محترم این تحلیل و افرادی که با تحلیل ایشون موافق هستن احتمالا یا خودشون هیچوقت نوجوان نیودن و یا ابنکه فرزند نوجوان نداشتن!!!! این دلخوشی های ساده برای این نوجوانان را زیادی جدی گرفتین. اقتضای سنشون هست. من هم با خانم با آقای ایرانی موافقم
    • Sherlock IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 1
      برو راجب خودت حرف بزن من 17 سالمه اصلا و ابدا به هیچ سلبریتی علاقه ندارم و نوجوان بودن دلیلی برای این جور علاقه ها نیست حالا هرکی نوجوان شد که دلیل نمی شه اینجوری رفتار کنه خداروشکر دوستای منم اینجوری نیستن
  • ... IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    12 4
    ویدئوش رو فقط تونستم به سختی چند ثانیش رو ببینم، به جای اینکه کسایی مثل مریم میرزاخانی ، بیل گیتس ، ایلان ماسک، جف بزوس، مارک زاکربرگ، یا کلی آدم دیگه که هم نابغه تحصیل کرده و ثروتمند هستن رو الگو قرار بدیم واسه ی آدمی که کارنامه ی چندان موفقی نداره و بیشتر به واسطه چهرش داره از راه تبلیغات پول درمیاره آه و ناله میکنیم. والا سلیبریتی های خارجی هم مثل دنیل ردکلیف که جذابیتش چندین برابره گلزاره هم در نظر بگیرم میبینم که طرف اصن تو هیچ شبکه ی مجازی حضور نداره و فقط سعی میکنه به واسطه ی فیلم هاش طرفداراش رو شگفت زده کنه نه چهرش. البته این سن طبیعیه امیدوارم این احساساتشون گذرا باشه.
  • DE ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    11 5
    محمدرضا گلزار کیه می‌شینن برای خودشون تبلیغ میکنن
  • حیدر IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    8 5
    کسی وقتشو صرف دیگران کنه احمقه حالا هرکی میخواد باشه
  • اهل منطق IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    3 3
    اینجا خیلی چیزا منزجر کننده است که به کل جامعه تسری داره اما این هواداری به کسی اسیب نمیرسانه این نظر بیشتر جلوه ای از حسادت را اشکار میکنه
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    4 3
    محدثه خانم آقای گلزار ۴۴ سالشه خیلی سنش رو بردی بالا. بعد حسودی کار خوبی نیست. آنقدر هم سخت نگیر چهار تا بچه احساساتشون رو گفتن. بعدا بزرگ شدن و عاقل شدن خودشون به کار خودشون می خندن.
  • آرش DE ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    3 5
    مطلب سطحی از یک نویسنده متمایل به مکتب فمینیسم کاری به گلزار ندارم اما مطالب شما مشمئز کننده تر بود این حرفها اگه حمایت مالی چپ ها نباشه دیگه تو خود آمریکا یش هم خریدار نداره تا کی میخواید به زن ها و اولش به خودتون دروغ بگید؟؟!
  • حبیب IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    5 0
    یار از انبوهی عشاق ملالی دارد آفت خویش بود هر که جمالی دارد
  • بازنشسته فرهنگی IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    4 5
    احسنت به شما خانم واعظی پوروتحلیلگرانی همچون شما.ولی بدون تردید پشت این قضیه خود آقای گلزار هستندودر مورد ایشان وتهیه ویدئو های از این قبیل که نشان از خود شیفتگی ایشان است تازگی ندارد.خدایا همه ما و به راه راست هدایت کن
  • لوریس DE ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 5
    از نوشته شما مشخص است آدم حسودی هستید هم حسادت به گلزار دارید که آدم موفقی است و هم حسادت حتی به آن دختران نوجوان که احساسات خود را به مقتضای سن‌شان بیان می کنند . ولی از خبرآنلاین هم بیشتر از این انتظار نمی رود . با این سطح مطالبی که منتشر می کند ، مطالب شخصی مثل شما را هم باید منتشر کند !! حسود هرگز نیاسود !!
  • Kia IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    منظور نویسنده از ما را نمیفهمم بانوان ایرانی مثل همه دنیا طیفی هستند که با احترام به کرامت انسانی باید یاد بگیریم به همشون احترام بگذاریم واز عقاید به زعم نویسنده سطحی اونه«منزجر»مشیم