پاسداشت روز ملی شعر و ادب فارسی در رادیو صبا

رادیو صبا، ۲۷ شهریور که به نام روز ملی شعر و ادب فارسی نامگذاری شده است، برنامه‌های ویژه‌ای را روی آنتن خواهد برد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رادیو صبا، به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی، برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است.

در فرهنگ ایرانیان، زندگی با شعر آغاز و با شعر بدرقه می‌شود. کودک در گهواره، لالایی می‌شنود و از همان آغاز به شعر اُنس می‌گیرد و پس از مرگ نیز آرایه مزارش، شعری است که برایش می‌سرایند و چه بسا خود پیش از مرگ برای خویش شعری می‌سُراید. این آمیختگی ما با شعر و تأثیری که شعر بر فرهنگ و روحیات و رفتار ما می‌گذارد، ضرورت پرداختن به آن و ضرورت پاسداری از حریم این عنصر اعجازآفرین را بیشتر می‌کند.

زبان و ادبیات فارسی به عنوان دومین زبان جهان اسلام و زبان حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی، با هزاران آثار گران‌سنگ در زمینه‌های مختلف ادبی، عرفانی، فلسفی، کلامی، تاریخی، هنری و مذهبی، همواره مورد توجه و اعتقاد ایرانیان و مردمان سرزمین‌های دور و نزدیک بوده است. با وجود حوادث و رویدادهای پرتب‌وتاب و گاه ناخوشایند، باز هم این زبان شیرین و دلنشین در دورترین نقاط جهان امروزه حضور و نفوذ دارد.

این حضور و نفوذ تا آن‌جایی است که روز بیست و هفتم شهریور، سالروز درگذشت شهریار، شاعر معاصر ایرانی (۱۲۸۵ تا ۱۳۶۷) ، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است.

برنامه «صبح صبا»، روز شنبه، ۲۷ شهریور، در بخش‌های متنوع نمایش طنز، آیتم قصه‌های «من ومامان»، «اخبار روز»، «لذت نقاشی» و.. با تاکید به مخاطبان در پاسداست زبان فارسی در گفت‌وگوی روزانه، راهی آنتن صبا می‌شود.

در هفته پیش رو، برنامه «صبح صبا» با تهیه‌کنندگی محمدحسین خسروجردی و اجرای مهبد قناعت‌پیشه و محمدرضا قلمبر، از شنبه تا چهارشنبه، هر روز ساعت ۷ صبح راهی آنتن صبا می‌شود.

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =