۱۶۴ نفر
۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
نمره صفر برای وزارت آموزش و پرورش!

نزدیک به ۵۵ سال یا در مدرسه بودم یا در دانشگاه یا شاگرد بودم یا معلم، مسلما اگر در این دوران فقط در مدرسه و دانشگاه قدم زده باشم باید حرفهایم قابل تامل باشد.

انتهای سال تحصیلی گذشته نوشتم آموزش مجازی یعنی بی فایده و عرض کردم در بهترین شرایط ۲۰ الی ۳۰ درصد معادل سال تحصیلی حضوری آن هم شاید قابل محاسبه باشد و نوشتم تنها تولید خوب ما در ایران دانش آموزان و دانشجویان ما بوده است وگرنه ما تولید کننده مطلب خاصی در دنیا نیستیم.  
مدارس و دانشگاه آنلاین، آسیبی به رکن اساسی کشور
متاسفانه مثل همیشه دیر اقدام کردید و سال تحصیلی را بصورت حضوری علیرغم تاکیدات اهل فن و نگارنده بی مقدار نتوانستید به موقع آغاز نمایید، ضربه ای که سال های آینده متوجه صدمات آن خواهیم شد، البته اگر بخواهیم متوجه شویم اصلا؟ 

حال که مدارس قرار است به این صورت مخلوط و درهم (حضوری و اینترنتی) برگزار شود ( هیچ چیز در هم خوب نیست! ) اقلا چند ساعت کلاس در خصوص نحوه مشارکت در جلسات مجازی به مادران و پدرانی که قرار است به شاگردان کمک کنند داده شود.  
عجیب است والله مسولان آموزش و پرورش که خودتان را اول و آخر آموزش و پرورش می دانید، در حالی که به ابتدایی‌ترین مفاهیم آن آشنا نیستید. اشتباه سال قبل را تکرار نکنید که بچه ها را با مادران و پدران بی تجربه در امر آموزش و پرورش در دنیای مجازی رها کنید تا با سعی و خطا به روش هایی برای تعلیم و تربیت به احتمال بسیار زیاد آن هم هم غلط برسند.

مادر یا پدری که هنوز نمی داند نمره ۲ فرزندش در ریاضیات اگر خودش پاسخ داده باشد بهتر از نمره ۲۰ او با حل مسایل توسط والدین است، آیا نیاز به آموزش ندارد؟ چرا که در این نمره ۲، معلم می فهمد که شاگرد مشکل دارد و بیشتر وقت صرف می کند در حالی که با نمره ۲۰ مادران و پدران بزرگترین خیانت توسط خود والدین به فرزند و آینده آموزشی او می شود و کم توانی شاگرد در موضوعی برای همیشه ابتر می ماند. آیا به نظر شما  آموزش و پرورشی ها که باید دغدغه اول شما محصل های کشور باشید ! حقیقتا نباید والدین کمک اموزشی شما در خانه ها در دنیای مجازی خود آموزش ببینند؟ 

ماشاالله در این کشور از کنار هر کس در آموزش و پرورش رد می شوی یا بطور کلی همجای کشور همه دکتریم تازه در سال های اخیر بالاتر هم رفته ایم، پسا دکتریم،  همه دارای تخصص هایی هستیم که دنیا در حیرت است. لطفا ده ساعت برنامه تخصصی برای همراهان دانش آموزان توسط نخبه های آموزشی کشور تهیه بفرمایید در خصوص تعاملات، نحوه کمک، صبر و شکیبایی، نحوه برخورد، انتقال مطالب،  حدود و ثغور کمک آموزشی ... و از صدا و سیما هر روز پخش کنید که دستیار های شما در منزل هم درکی از نحوه اموزش به یک کودک را پیدا کنند ؟ تازه شاید صدا و سیما هم چند نفر مخاطب پیدا کند. 
نمی دانم چرا تا به امروز چنین کار مهمی را انجام ندادید. نمره وزارت آموزش و پرورش امروز بدون شک برابر صفر ارزیابی می شود، جا و زمان برای جبران اشتباهات زیاد نیست، تسریع بفرمایید. ان شا الله. 

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران در ایران

کد خبر 1559322

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 277
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    برو بابا !!!!وضعيت خراب تر از اين حرف هاست
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      مثل سطح تربیت تو
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      53 7
      دبیر کارگروه صنفی معلمان کشور: ▫️ماده ۷ پرمشکل ترین بند لایحه رتبه بندی است و به حقوق معلمان باسابقه چیزی اضافه نمی شود ▫️اگر قرار است رتبه بندی اینطور اجرا شود، مسکوت بماند بهتر است یا معیشت و منزلت معلمان رو یکبار به درستی حل کنند یا منت نزارند و نصفه نیمه و...
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      69 39
      این بابا عقل کل خیال میکنه همه جی رو میدونه و بقیه نادانند ، واقعا کیه که ندونه آموزش مجازی راه خوبی نیست ، ولی در این شرایط کرونا راه دیگری هم داریم ؟!!... جالبه در مورد همه چیز از شیر مرغ تا جان آدمیزاد نظر میده ، ولی وقتی نوبت به کار تخصصی خودشون میرسه ، این قبیل افراد درست بر عکس گفته هاشون عمل میکنند ، و کارنامه شان مملو از نکات منفی ، پارتی بازی و بی قانونی و ... است
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      67 15
      استاد اعظم طبق اقوال متعدد از بسازو بفروش های بزرگ هستند ، ضمنا امضای طلایی هم در این زمینه دارند ... و از نتیجه تحقیقات دانشجویانش هم حداکثر بهره را میبرند.. حالا یک فردی با این مشخصات چه تناسبی با آموزش و پرورش دارند که در این باره نظر میدهند ، الله اعلم ..
    • فريد US ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      29 9
      نظر يكي از دوستان را در زير كپي مي كنم، لعنت بر دروغگو اگر ايشان تا به حال امضا كرده اند ! در ضمن يك عزيزي در اخر نوشته بود: دانشمندان كامنت گذار ؟ ٤ تا پاراگراف را يا نمي خونيد يا بلد نيستيد بخونيد يا نمي فهميد !!! استاد اين نكات را بدرستي فرمودند: ١) بايد اموزش و پروش كارشو رديف مي كرد سر وقت كلاسها حضوري بشه ٢) حالا كه نشد ده ساعت كلاس به والدين بزارن تا اونا بدونن چطور باشن كه مفيد باشن ٣) مدرسه فقط درس نيست ارتباطات، ورزش، حركت، ايجاد روابط، درك افراد، حس مسوليت، ... هم هست پس حضوري بهتره ترجمه كردم بي خودي حرفهاي مفت نزنيد
  • محمدی US ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    تحلیل دقیق و کاربردی انشالله شنوده داشته باشد
  • فراز GB ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    جچقدر عالي بيان يك نياز فوق ضروري ممنون از توجه شما استاد
  • مادر بدبخت IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    افرین،عالی بود،، مدرسه ها باید حضوری بشه، بچه ها اصلا شور و اشتیاق ندارن،، حتی دیگه ایراد نوشت افزار و کیف هم نمیگیرن،،بی ذوق تو عالمی دیگه دارن پرسه میزنن،، خانواده ها خسته شدن چون هر روز باید مطالب به بچه ها یاد بدن و کلی وقت بزارن برای یادگیری و هیچ تاثیری هم نداره،،همه چیز بهم ریخته
    • محمد IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      80 51
      باید ی در کار نیست
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      ملت پول ندارن کیف و کتاب بگیرن. یه مداد تراش شده 30 هزار تومن! اتفاقا یکی از بهترین روش ها در وضعیت معیشتی امروز همین آموزش مجازیه. خرج رفت و آمد بچه به مدرسه از حقوق یک ماه کارگر ساده بیشتره.
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      53 62
      معلم مظلوم اینقدر مظلوم نمایی نکن من از تو خسته ترم فقط دارم هزینه نت میدم کارم بازندگیم قاطی شده هرچقدرم دادمیزنم بابا یه دیدار با اولیا بگذارید گوش شنوا نیست درخواست من و همکارانم تشکیل حضوری کلاسهاست مادر بدبخت مظلوم نمایی نکن چون خیلی از مادرا زورشون میاد صبح از خواب بلند شند و بچشونو راهی مدرسه کنند و الانم کرو نا کرونا میکنند.
    • روا IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      7 9
      بابا ٩٠ درصد مدرسه كارهايي كه بچه ها از هم و با هم ياد مي گيرن روحي رواني تربيتي پژوهشي اخلاقي مسوليتي اجتماعي و ........... فقط كه جمع و تفريق نيست بايد حضوري باشه روبات مگر مي خواهيد تحويل جامعه بدين خب راست گفته دروغ بگه
  • دکتر معلم IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    شما بهتر به استادیتون برسین نمره دانشگاهتون صفر نشه برای آموزش و پرورش و ما معلما زرزر اضافی نکنید بحد کافی از شما اساتید شنیدیم
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      معلم بی ادب
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      توچه معلم بی تربیتی هستی درضمن به جای اینکه اینقدربی تربیت باشی برووقت بذارسطح سوادتو ببربالاچون اکثرمعلماتوی تدریس ایرادات غیرقابل بخشش دارن توهمین آموزش آنلاین چه بسیارمعلم هایی رودیدیم که ریاضی روبه بچه هاغلط یادمی دهندچون توکشورمابه این کارهااهمیت نمی دهند ماهم چیزی برای گفتن نداریم چون می دانیم کسی پیگیری نمی کنه یه گوشه نشستیم وفقط حرص می خوریم
    • بینام IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      واقعا متاسفم از ادبیات شما!!!!! شما خودتون رو دکتر معلم معرفی کردید؟؟؟!!!! وای بحال بچه هایی که شما معلمشون هستید واقعا جای تاسف داره!!!!!
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      کی به شما مدرک معلمی داده زرزر هم به بچه ها یاد میدین
    • طالب علم IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      برا آقا معلم با این ادبیات متاسفم ما ها چقدر ساده ایم که بچه هامون را دست شما می سپاریم.اصلا مجازی اینش خوبه که برخی از معلما غرب گرا تراوشات فاسد ذهنی اشون را خورد بچه های معصوم نمی تونن بدن
    • ی دکتر واقعی IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      دوست عزیز، اگر شما واقعا در مقام معلم هستید، مایه تعجب و شگفتیه که کلام تون رو اینچنین غیر اخلاقی بکار بردید. کاش قبل از اینکه دانش آموزی بخواهد از شما آموزش بگیره، کلام ، ادبیات، نگاه و لحن بیان تون رو به مثبت تغییر بدید. کار شما آموزش علم و پرورش اخلاق، انسانیت، شعور و ادراک در وجود کودکان این سرزمین هست، آیا با اینچنین ادبیاتی که شما اتخاذ کردید، چنین تربیت و آموزشی برای بچه ها ممکنه؟
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      105 9
      بعید میدونم معلم باشید .
    • نکته IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      25 10
      از قدیم گفته اند از کوزه همان برون تراود که در اوست... نقل این دکتر قلابی معلم قلابی است... احتمالا یه چیزی در حد همان است که برای وزارت آموزش و پرورش معرفی شده، جدی نگیریدش دوستان!
    • یک جامعه شناس IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      22 5
      امیدوارم که ادبیاتتون داخل کلاس ها و با بچه ها هم به همین صورت نباشد. البته من معلمان شریف بسیار بسیاری دیدم. شما لطفا چون معلم هم هستید، فقط چند مدت تمرین صبر و تامل در گفته و کردار داشته باشید.
    • فرهود IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      18 9
      شما که انقدر ادب و شعور صحبت کردن با بزرگتر از خودتون که استاد برجسته این مملکت هستند رو ندارید و ادعا دارید خدا به داد شاگردهای شما برسه. واقعا متاسفم برای شما و آموزش و پرورش که شما رو استخدام کرده.
    • معلم IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      24 4
      معلم نیستی
    • دبیر زبان انگلیسی IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      16 7
      من معلم هستم از همه اساتیدم در طول تحصیلم قدردانی می کنم بهترین دوران عمرم شاگردی اساتیدم بوده که موقعیتی تکرار نشدنی است. نظر دادن بحث دیگری است.
    • M IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      18 14
      واقعا باید خون گریه کرد برای نسلی که تو و امثال تو تربیت کنند.هرچند بعید میدونم معلم باشی.معلم های وطن من افرادی محجوب و بااخلاق هستند
    • ستاره IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      20 7
      تاسف برای دانشگاهی که به شما به ظاهر معلم مدرک داده است
    • یک مادر IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      6 0
      متاسفم که معلمی چون شما به بچه های من درس میده
    • معلم IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      9 4
      مطمئن هستم که شما معلم نیستی فقط میخوای ما رو بد نام کنی متاسفانه
    • رضا IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      4 6
      زر نزن بیسواد. کسی خودشو باسواد باید بدونه که مثلا رتبه زیر صد در کنکور ریاضی آورده باشه و البته بدون سهمیه، آخه تو که پنج درصد هم کنکور نزدی میای نظر هم میدی. دو میلیون هم زیاده حقوق برات. خوشحالم یک قرون هم به حقوق امثال شما سفیه ها اضافه نمیشه
  • قشقایی IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    117 8
    مملکت نابوده الان داره گندش در میاد اخه کشور داری اینجوری بخدا نمیشه اداره کرد میشه اداره کرد فقط چند سال که الان داریم می بینیم
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 0
      واقعا ازبرخوردت با یک معلم خجالت بکش
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    64 28
    آموزش و پرورش اگر درست بود که معلم 9سال سابقه کار و بیمه داره و در مدارس غیر انتفاعی روستاهای شهرستان ملکان استان آذربایجان شرقی کار میکنه با توجه به کمبود نیرو سریعا جذب میکردند،
    • یک معلم بیچاره IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      15 4
      از یه طرف میگن چند ده هزار معلم کم داریم، از یه طرف دیگه به ما که سابقه مون کمتره کلاس نمیرسه یا کلاس های پرت و بد زمان میرسه. هزاران معلم کارنامه سبز و حق التدریس با سابقه های بالای 10 سال هنوز دارن کف حقوق میگیرن میگیم چرا اینطوره، میگن که معلم های با سابقه اعمال نفوذ میکنن و علاوه بر ساعات الزامی، اضافه کلاس ها رو برمیدارن، بعد کلاس های مونده رو بین بقیه پخش میکنن
    • باغبان IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      28 9
      امسال 7هزار روحانی استخدام کردن برای تدریس توی مدارس
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      18 4
      برای چی سریع جذب کنن به احتمال زیاد یه مدرک از دانشگاههای پولی داری ،باید امتحان بگیرن اگر قبول شدی ،استخدامت کنن
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    81 47
    درود بر شما ، واقعا این نوع تدریس مجازی فقط ظلم در حق دانش اموز
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    70 30
    این زرزر نیست واقعیت
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    خیلی جالبه . . . دانش آموز ناراضی - معلم ناراضی - والدین ناراضی- سیاست مدارها، مذهبی ها، نخبگان و فرهیختگان(واقعی هاش) همه ناراضی - اما آموزش و پرورش ... راضی!
    • محمدرضا IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      6 3
      وزارت بهداشتی ها راضی اند و اولویت بین سلامت و آموزش با آن هاست. حل کردن مشکل قدم به قدم
  • زهره IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    اموزگارم وکاملا موافق.هیچگاه هیچ اموزشی جای اموزش حضوری را نخواهد گرفت.۹
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    77 26
    دقیقا درست گفته،انشالله که همین کارو بکنند. بنده خودم بچه رو بردم مدرسه و آقامعلم و کلاس و این چیزا رو نشونش دادم،آخه بچه معلمشو نبینه و نشناسه که ارتباط برقرار نمیکنه. بعدشم من حاظرم بچم صفربگیره ولی من بجاش مشق یا تکالیفش رو انجام نمیدم
  • M IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    بهترین روش مجازی و حضوری هست. سخته هر روز مدرسه رفتن و ماسک زدن. ترکیبی بسیار هم خوب هست
    • گمنام IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      7 8
      آخه چرا نطر مفت و الکی میدی آخه معلم بدبخت چه گناهی کردی که با برنامه شاد (البته بیشتر اوقات غمگینه) کار کنه و حضوری هم درس بده
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    53 74
    خدائی عالی بود، یکی از بهترین مقاله‌های کوچک شما، این اشتباه مرگ‌باری هست که والدین انجام می‌دهند.
    • یک معلم بیچاره IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      143 9
      بیش از سه هزار نفر رو با زور تقلب و پارتی فرستادن بورسیه خارج از کشور تا برگردن و ظرفیت پذیرش هیئت علمی برای سالها عملا صفر بشه. از والدین انتظار دارید تقلب نکنن وقتی سالهاست یه شیوه صادقانه در برخورد با هر مسئله کوچک و بزرگی رو ندیدیم؟!
  • محمد رضایی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    44 74
    بسیار عالی، ممنون از آقای دکتر ناطقی بابت مطالب بسیار وزین و مفیدشون
  • زهرا تورنگ IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    46 79
    آقای دکتر به نکته بسیار قابل تاملی اشاره فرمودید. به شخصه شاهد مصادیق آن حتی در والدین تحصیلکرده هستم. امیدوارم مسیولین امر گوش شنوا داشته باشند.
  • معصومه IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    45 13
    امیدوارم گوشی شنوا پیدا شود
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    36 33
    چه استادی هستند ایشون که انقدر راحت نمره صفر میدهند؟ یعنی حتی نمره 1 هم نگرفته؟
  • GB ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    53 29
    دکتر کاملا درست میفرمایید .بنده هم موافقم با صحبت شما
  • غیاثی IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    38 28
    کاملا با نظر استاد ناطقی الهی عزیز موافقم
  • فاطمه IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    39 31
    واقعا درود به اقای ناطقی الهی افرین. من دخترم پارسال کلاس چهارم بود هیچی نفهمید از درس مدرسه وقتی مادر شاغل هست پدر سواد درستی نداره وحتی بچه گوشی نداره چه کنه فقط درس موقعی گوشی دست بچه میرسید و همه هم میدونن گوشی دست بچه باشه اینم بچه ابتدایی فقط فقط فکر این که درس تموم بشه بر قسمت شیرین بازی تو گوشی .. چرا دیر اقدام کردید مسعولان که امسال با حضوری برگزار بشه چرا اینا اینده ای مملکت شوخی نیس مثل اون بچه ابتدایی که از گوشی فقط بازی بلده نباشید وهستید
    • یک معلم بیچاره IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      72 31
      بازی روی گوشی رو حذف کنید که بچه بشینه درس بخونه! بچه ای که بخواد به فکر بازیگوشی باشه، سر کلاس حضوری هم فکر بازی و زنگ تفریحه. بچه تون رو نمیتونید مدیریت کنید، انتظار دارید بفرستیدش مدرسه که پدر معلم رو در بیاره تا چهار کلمه یادش بده حداقل 5-6 تا از همکارای نزدیکم سر همین دلسوزی ها فوت کردن و بچه هاشون یتیم شدن
  • مادر IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    73 12
    نظر شما صحیح ولی آموزش حضوری نیاز به فضای درست داره نه کلاسهایی که نه متر هست و 19 دانش آموز در آن درس میخونند و فاصله نشستن هر دانش آموز از هم یک متر هم نیست کلاسهایی که سطل اشغالی در آن موجود نمی‌باشد کاش یه سر به چنین مناطقی میزدید و اول مدارس رو اصلاح می‌کردید بعد کلاسها رو حضوری... وقتی هم اعتراض میکنیم مدیر میگه دوست نداری بچتو ببر جای دیگه
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      22 17
      توی کلاس دخترمن 42 نفرهستن ولی مجازی فایده نداره باید ده تا ده تا حداقل برن مدرسه
  • محمدرضا IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    25 12
    کارآمدی روش غیرحضوری از آگهی های امتحان در اپلیکیشن دیوار کاملاً مشهوده. والدین هم از نمرات عالی خوشحال نباشند خود دانش آموز ضرر می کنه. چیزی که مهمه عمر انسان هست چه بهتر که از آن به بهترین نحو استفاده بشه.
  • فريد IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    36 13
    بعضي ها چقدر بي تربيتن مسلما معلم نيستند، معلم بي تربيت نمي شه استاد كاملا متن درستي است و خداوند شما را حفظ كنه براي اگاهي دادن اموزش پروش حتما اقدام فوري بفرمايند
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    45 39
    ایامیدونی تاحالاچندتادانش اموز معلم بدبخت مردن فقط بخاطریکی مثل شماکه میگه مدارس حضوری باشن شماکه استادهستی دکترهستی بکجا رسیدی مظلوم ترازمعلم ودانش اموز ندیدی
    • یک معلم بیچاره IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      شما شماره تلفن های همین پژوهشگاه زلزله رو بردار و زنگ بزن، اگر از هر 20 استاد و کارمند یک نفر جواب شما رو داد! هیئت علمی پژوهشگاه زلزله ای که فقط ارشد و دکتری میگیره و کلاسهاش حداکثر 10 نفر هستن داره و دو ساله عملا تعطیله داره از آموزش و پرورش ایراد میگیره که توی هر کلاسش 40 نفر ریختن دیوار کوتاه تر از آ.پ نیست، والدین تقلب میکنن، تقصیر آ.پ هست، واکسن وارد نمیکنن، تقصیر آ.پ هست
    • علي US ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      4 11
      خب بگو ردت كردن اخراجت كردن زمين و به زمان با ادبيات تلخ و بي تربيتي تمام بهم مي بافي خودتم معلم و ،،، اه اه برو گم شو تو ايراني نيستي بي تربيت ردي نمره صفر مال توست چه خوب شناختنت ردت كردن
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      14 7
      این قبیل اساد نما ها همیشه از کاستی های موجود انتقاد میکنند ولی هیچگاه حتی یک پیشنهاد عملی هرچند کوچک نمیدهند. اینها شارلاتانهایی هستند که با انتقاد از وضع موجود که از بدیهیات است ، میخواهند به نان و نوایی برسند و اسم و رسم الکی در کنند و پول های هنگفت بدست بیاورند شارلاتانهای حقه باز
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    14 30
    وزارتی تو هر دولت با سرپرست شروع می کنه . به از این نمی شه .
  • مهدي IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    17 70
    شاهكاري ديگر از شما استاد مسلم
  • افرا IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    21 55
    چه ايده كاملي واي اگر اجرا نشود استاد واقعا تشكر
  • حسین IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    29 9
    کل دنیا واکسن وزدن اضافی شو میدن به ما باز هم ما عقب موندیم وای بر ما وای بر ما
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    29 57
    در کلاسهای آنلاین مادران حضور می یابند نه فرزندان ، فرزندان یا خوابند یا در حال خمیازه و یا در رختخواب، درصد بسیار پایینی از دانش آموزان واقعا در کلاسها حضور می یابند و مطالب را دنبال می کنند. معلمان هم اغلب از روی پی دی اف مطالب را ارائه میکنند و برخی اشتباهات و غلطهای زیادی دارند. مثلا معلم ریاضی کلاس دوم راهنمایی پسر من ( دوره اول دبیرستان، کلاس هفتم ) غلطهای فاحشی داشت که داد همه را در آورده بود، امسال همان معلم داره برای کلاس هشتم درس میده!! مشکلات خیلی خیلی جدی است و حتما بایستی آموزش حضوری پس از دو دوز واکسن بزرگسالان ( نه کودکان و نوجوانان ) شروع بشه.
    • شایان IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      12 0
      من خودم دانش اموزم خودمم همیشه سر کلاس هستم من که صبح به موقع بعد از ظهر ها هم نمی خابم
  • محمد IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    21 21
    درست فرمودید، البته شما یک بعد از مساله را مطرح نمودید، ابعاد دیگر آموزش مجازی را مطرح نکردید، درمورد نحوه ی انتقال مفاهیم در فضای مجازی یا اصولا تدریس انلاین هم اشکالات فراوانی وجود دارد، اکثریت معلمان، فقط پاسخ ها را دراختیار فراگیران قرار می دهند و شاگردان و والدین فقط پاسخ را رونویسی کرده و به کتاب یا دفتر خود منتقل می نمایند، بحث بعد زیر ساخت هست، از اینترنت ضعیف، ابزار ضعیف انتقال و دریافت محتوا و شرایط و زمان اجرا، نیز اشکالات اساسی وجود دارد، مورد بعد توجه به سلامتی افراد در آموزش مجازی و نحوه ی استفاده درست از ابزار هاست، از جمله استراحت چشم، وضعیت فیزیکی قرار گیری بدن حین مشاهده آنلاین آموزش ها، اعتیاد به فضای مجازی، در این موارد هم ضعیف عمل کردند، شاگردان و معلمان هر دو به فضای مجازی معتاد شدند و آسیب های چشمی نیز برای آنان ایجاد می شود. هنوز موارد دیگری نیز مطرح است که خوانندگان می توانند به آن اشاره نمایند.
    • یک معلم بیچاره IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      17 2
      هیئت علمیی که وارد دانشگاه میشه، از روز اول یه اتاق جداگانه، یه کامپیوتر رومیزی و یه لپتاب بهش میدن. الانم که هدفون و قلم نوری بهشون دادن. از اینترنت پر سرعت دانشگاه یا کوی اساتید هم که استفاده میکنن. معلم باید با گوشی خودش تمام این کارها رو انجام بده. چه توجیهی داره که معلم بخواد از گوشی خودش استفاده کنه وقتی حقوق یه معلم یک سوم قیمت یه گوشی معمولی هم نیست؟! یه خبر یا گزارش در حمایت از معلم ها نیست...
    • اینده IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      1 2
      دورد به همه خطاب به یک معلم بیچاره: اولا که امیدوارم وضع جامعه هرچه سریع تر بهبود پیدا کنه و شرایط مساعدتر بشه. دوما که، ببخشید شاید حرفم کمی تند به نظر برسه ولی خب شما که میدیدین شرایط استخدامی، حقوق، مزایا و در حالت کلی کیفیت زندگی یک شخصیت فرهنگی(نه همه ولی بطور عمومی و اکثری) لااقل تو این مملکت چنین هست...چرا اصلا فرهنگی و دبیر شدین؟ این نارضایتی و نگاه منفی گونه شما باعث وارد شدن صدمات به خودتون و دیگران میشه، من نمیگم‌که اوضاع خوبه و بهتر از این نمیشه! چون واقعا هم نیست و یجورایی بدترین دوران این مرزو بوم تو کل تاریخه...ولی شما هم بهتره که دیدتون و طرز تفکرتون رو مثبت کنید و باعث رشد فرزندان و اینده این کشور بشین. بچه ها از شما ها یاد میگیرن. در اخر بهتره که گفته بشه: یا ما نباید کاری رو انجام بدیم و یا اگر انجامش میدیم سعی کنیم که به بهترین نحو ممکن انجامش بدیم و از شرایط موجود استفاده کنیم و به دیگران صدمه نزنیم. چون بالاخره انتخاب خودمون بوده. وضعیت جامعه و اقتصاد و فرهنگ این کشور به خودی خودش خیلی مشکل داره، پس بیاین به جای نمک پاشیدن بر روی زخم این کشور، مسئولیت پذیر باشیم.
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    35 9
    بی شک درمدارس دولتی چه آنلاین وچه حضوری بچه ها واقعا ضعیف وبی سواد بالا میان وکتابها را جوری طراحی کردن که باید خرج کنی مدارس وکلاسهای خوب بفرستی واینکه هر کسی خرج بیشتر آینده فرزندش تضمین میشود واین تو کشور داره به فاجعه تبدیل میشه وهرسال بدتر میشه وراه حلش برداشتن کنکور که بچه ها واقعا دردوران تحصیل درس بخونن وبه امید کلاس کنکور نمونن
    • یک معلم بیچاره IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      10 0
      مشکل از اونجایی بوجود اومد که هر کس در جامعه قدرتی داره، حداقل تعهد رو انجام میده تا ملت مجبور باشن برن خدمات اضافه رو به صورت پولی بخرن. سالانه چند ده هزار میلیاد خرج موارد کمک درسی و کنکوری و ... میشه، با همین پول نه تنها معیشت معلم، بلکه بسیار مشکلات مدارس و آموزش و پرورش حل میشه. ولی پول باید بره توی جیب مافیا ...
  • مهدا IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    18 18
    حرف حساب جواب نداره جناب مهندس
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    24 8
    عالی بود وامیدوارم لحاظ بشه ومعلمان هم بدانند که نمره ۲ دانش آموز مال خودشه و به ۲۰دیگران انقدر بها ندن
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    26 5
    درخواستم از دولت و آموزش و پرورش یه فکری برای دانش آموزان بکنید نه معلم دارند و یک ساعت بیشتر در کلاس نیستن و در سه گروهی باید بروند مدرسه کلاس اولی ها 42نفر هستند وبایک معلم توی این کرونایی
  • ناشناس IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    14 17
    زنده باد مسئولی چون شما دلسوز،تو رو خدا بیشتر به فکر این دانش اموزان باشد
    • یک معلم بیچاره IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      19 2
      قضاوت کردن هر کس آسونه، کی ایشون رو قضاوت کنه اون روزی که ایشون از استثمار دانشجو برای کار تحقیقاتی و مقاله نوشتن و امتیاز جمع کردن برای هیئت علمی دانشگاه نوشت، دلسوزی ایشون رو باور کنید
  • ایرج IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    5 7
    بسیار‌درست‌میفرمایید‌ما‌دانش‌آموزان‌ودانشجویان.‌خوبی‌تربیت‌کردیم‌وچون‌سالیانه‌کشورهای‌دیگر‌سرما‌یه‌های‌علمی‌مان‌را‌بدون‌هزینه‌به‌یغما‌میبرند‌سرمایه‌های‌واقعی‌وپشتوانه‌های‌‌اصلی‌جامعه‌‌نخست‌وزیرکنادا‌تشکر‌بسیا‌ویژه‌ای‌از‌دولت‌ایران‌بخاطر‌پرورش‌چنین‌استعدادهایی‌کرد
  • کسری US ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    21 5
    با سلام بهتر قبل از هر گونه نقد و اینکه گوینده کیه به حرفاش توجه کنید واقعا نکات ریزی رو دقت کرده ولی متاسفانه آموزش و پرورش به این نکات توجهی نکرده بالاخره اگه قرار فضای مجازی ادامه دار بشه لازمه اساسی روش کار بشه و این نکات رو هم در نظر بگیرن در کنار مسائل دیگه
  • یک معلم بیچاره IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    57 3
    هر کس یه متر دستش گرفته، سر تا پای ملت رو متر میکنه اما خودش رو نمیبینه تمامی حرص و جوش والدین برای معدل بالاتر به خاطر سیاست های وزارت علومه، وقتی اکثر استانهای کشور یک دانشگاه دولتی درست و حسابی ندارن، معلومه والدین هر کاری میکنن که بچه شون تهران قبول بشن. وگرنه برای والد چه فرقی میکنه معدل دیپلم بچه اش 15 باشه یا 19؟ همین شما حاضری پژوهشگاه زلزله رو از تهران بفرستن خرم آباد یا کرمان؟ مشکل فراتر از فرهنگ سازی برای والدینه، زمانی که کمبود باشه، مطمئنا رقابت هم هست، مطمئنا کسانی هم سعی میکنن تقلب کنن
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    64 6
    واقعا نمیشه به هر چیزی انتقاد کرد ... الان خطاب این نقد مستقیما آموزش و پرورش است اما آیا مسئول واکسیناسیون مردم هم آموزش و پرورش بود یا آنهایی که با هوچی گری و چاپلوسی مانع ورود واکسن شدند تا مردم به موقع واکسن بزنند ... در نتیجه حضوری کردن مدارس خطر بزرگی بود که فعلا اقدام عاقلانه ای کردند و باید به همین نحو ادامه یابد تا شرایط نسبتا مناسبی فراهم شود ... به هر حال الان حفظ سلامتی افراد مهمتر از کیفیت آموزشی آنهاست ...
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      12 5
      بی تعارف ملت از بچه هاشون خسته هستن. دوست دارن بفرستنشون یه جایی مثل مدرسه، چند ساعتی از دستشون راحت باشن. وگرنه اگر والد دلسوز باشه، توی این شرایط کرونایی دلش میاد بچه اش رو بفرسته کلاسی که 30-40 نفر چند ساعت توی یه اتاق محصورن؟
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    43 8
    بدیهی است که هیچ چیزی آموزش حضوری نمیشود! در شرایطی که روزانه بین 300 تا 800 نفر طبق آمار غیر رسمی تلفات کرونا داریم "زنده ماندن" نکته حیاتی است و آموزش جزو فرعیات به حساب می آید! جناب استاد تمام مگر مدارس و دانشگاهها با علاقه و اختیار تعطیل شده اند که چنین متنی می نویسید. درک اینکه فرزند سالم و بیسواد از فرزند دانشمند (خدای ناخواسته) مریض و از دست رفته بهتر است چندان سخت نیست و مدرک دکترا و پسا دکترا نمیخواهد! شما لطفا به امورات زلزله نگاری که هر هفته در خبرآنلاین مینویسید بپردازید بهتر است و دایما این عبارت استاد نمونه را جهت سرخوشی به رخ خلق اله نکشید!
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    33 13
    نگران نمره نباشید..شماامتحانات رامجازی کنید.استرس کم می شود..براحتی جواب میدن..هیچ کمک ندارم.سلامتی خیلی مهم هست.تورخدا مجازی
  • فرشته IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    7 24
    مرسی از توجه شما پدر مهربان
  • محمد IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    19 51
    ای کاش شما وزیر بودید بخدا کجا ها رو می بینید معلومه فقط به کشور فکر می کنید دست بوسم
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    30 22
    ماخیلی راضی هستیم.ازآنلاین.چون سرساعت بیداریم...درس راخودم انجام میدم...تورخدا آنلاین باشه ممنون.چون هم معلم ودانش آموزان کرونا دارن.نمیشه سرکلاس رفت.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    26 26
    سلامتی خیلی.مهمتره.تادکتریا مهندس بیمار..درس درمرحله دوم هست.حالا واکسن آمده که تمام واکسن‌ها بیخودی .است.ما آموزش مجازی موافق هستیم.سلامتی معلم وبچه های مریض ما.که استرس دارد.
  • مهدی IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    6 3
    میگه مدارس حضوری کنید اینقدر تورم رفته بالا نصف دانش آموزان کلاس اولی که قدرت خرید وسایل مورد علاقه خود را ندارند عقده ای میشوند هی روزگار مملکت کی درست میشه
  • مادر IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    10 6
    تو رو خدا به این مدرسه سر بزنید ببینید دانش آموزان تو چنین اوضاعی چطور در کلاس نه متری و کانکس درس میخونند فقط بخاطر اجباری کردن مدرسه عشایری و روستایی (شیراز کیان آباد روستای سید صفری مدرسه عشایری 0) یکم به فکر ما خانواده ها باشید نه به فکر آموزش حضوری
  • ایرانی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    20 9
    به نام خدا سلام آموزش و پرورش حضوری اش هم آش دهن سوزی نبود تا برسد به مجازی اش!؟ تا روزی که درآموزش وپرورش به مستند سازی های دروغین چه دربخش آموزش و چه بخش پرورش نگاه کنیم چیزی از آموزش وپرورش عایدمان نمی شود متاسفانه نگاه نخبه محور به آموزش وپرورش و نادیده گرفتن بقیه جز ویرانی جامعه چه در بخش مادی و چه در بخش معنوی را درپی نخواهد داشت جامعه ای که همه ی تلاشش را برای کمتر از0/5 درصد افرادش که بظاهر آن ها را نخبه می پندارد بگذارد وبقیه جامعه که بیش از99/5 درصد است را نادیده بگیرددرحالی که آن ها بخش عملیاتی جامعه هستند و در آموزش و تربیت آن هاتلاشی درحد نزدک به صفر داشته باشددیگر انتظاری برای پیشرفت و همراهی بیش از 99/5درصدبدنه ی جامعه با کمتر از0/5 درصد نخبگان را نمیتوان داشت آموزش وپرورش باید رویکردش را از سیاست محوری به سمت صداقت محوری عوض کند و همه ی دانش آموزان اعم از نخبه و غیر نخبه را در مدرسه ای به یک نام و در کلاسی مشترک با امکانات و معلمانی مشترک و برابرآموزش وپرورش دهد تا این که بدنه ی جامعه بتواند خود را هماهنگ با نخبگان بالا بکشدتا نیروی کار ستادی و نیروی کار میدانی...
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    10 8
    دیوونه شدی .اینقدر صفر گرفتی .
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    14 4
    هر ایثاری که میبینی نتیجه تربیت معلم است .
  • متین IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    8 4
    اینجا تا بوده و بوده همیشه فقط دارند بهمون می گویند حفظ کنید حفظ کنید حفظ کنید. یکم از مدارس ژاپن و فرانسه یاد بگیرید که هم تدریسه و هم تفریحه . ژاپن هیچ وقت نمی گوید حفظ کنید، همیشه می گوید شما آینده ی ما هستید و شما هستید که باید یاد بگیرید چون حفظ کردن به درد نمی خورد.
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    7 4
    بزار یکی دیگه بگم چرا این حرف رو میزنی .
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    17 8
    قیمت خانه را یک شبه بالا میبری ولی قیمت معلم را یک شبه پایین ومی اری کدوم با ارزشه .
  • فرهاد IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    6 4
    نمی دانم چرا بعضی ها در قبال یک مطلب (خوب یا بد ) تربیت خانوخانوادگی خودشون را ارایه می کنن ؟ می نوشت موافقم می نوشت موافق نیستم به محل کار ایشون چه کار دارید به نمونه بودن ایشان چه کار دارید اینها رو خبرگزاری برای معرفی نویسنده می زاره بیچاره طرف تقصیری نداره ! تربیت را رعایت کنید نکنید کاری که دیگر کسی برای ما ملت دل نسوزونه واقعا !!! عجیبن بعضی ها از کدام ... امده اید دوست داشتید قدردانی کنید نداشتید انتقاد کنید ؟ ایا اموزش والدین حرف بدی بوده که زده ! بی تربیتی و بی فرهنگی در قبال فردی که وقتش را صرف ما کرده ایا درست است خجالت باید کشید و توبه کرد شاید ان خوبه که دایم بما دروغ بگه ! حق ما شاید همین باشد
  • س IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    7 8
    آموزش مجازی یعنی صفر....یعنی هیچ ....من خودم معلمم و تنها کلاس درس و تمرین و تکرار با سایر دانش آموزان معنی واقعی آموزش و پرورش را خواهد داشت و گرنه فقط وقت تلف کردن است و فراگیران سردر گم در دنیای مجازی!بدون پرورش و آموزش
  • دانش آموز IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    18 21
    لطفاً مدارس رو حضوری کنید هر چه سریعتر... درک کنید واقعا سخته به صورت مجازی درس خوندن
  • بی نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    19 1
    جالبه دختر من از این معلمهای خرید خدماتی یک ماه حقوق می دن ان هم 2 تومان 4 ماه نمی دن میگن بودجه کمه معلمهای بدبخت چیکار کنند نمیدونم کرایه هم از جیب خود می دهند
    • GB ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      11 1
      گوشی به معلم، کرایه راه با معلم، حقوق کف اداره کار، مزاحمت 24 ساعته والدین و دانش آموزان، مدارس در حد جنگ جهانی دوم، امکانات صفر، ماژیک و کاغذ با معلم آخرش هم حقوقت رو چند ماه عقب میندازن
  • علی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    5 6
    آقای همه چیز دان لطفاً سلیقه‌ای حرف نزنید حفظ جان دیگران هم برایتان مهم باشد شاید به آمار کشته های كرونا روزانه گوش میکردی این نمره را نمی دادی به نظرم نمره قابل قبول باید داد از دلسوزی شما تشکر میکنم
  • علی IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    6 3
    متأسفانه واقعیتی است انکار ناپذیر.
  • علیرضا نیکرو IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    20 23
    باید از اول مهر 1400 مدارس و دانشگاه‌ها حضوری میشد
  • زهرا IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    9 0
    از این نکته هم نباید غافل شد که در برخی نواحی محروم کشور والدین دانش آموزان دانش کافی برای کمک به فرزندانشون ندارن و اگر نقش معلم در این مناطق کمرنگ بشه دیگر شاهد موفقیت خارق العاده دانش آموزان مناطق محروم نخواهیم بود.
  • مادر IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    8 1
    یه‌هفته‌ازسال‌تحصیلی‌گذشته‌دخترم‌هنوز‌معلم ‌نداره‌ولی‌براکمک‌به‌مدرسه پدرمون‌رودرمیارن
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    27 29
    بزارید فعلا مجازی باشن بینم چه پیشرفتی صورت میگیره واقعا با این شرایط مدرسه رفتن مشگل. بعدشم هرکس درس خون باش کاری با مجازی یا حضوری نداره به فکر درس و آیندخودش باشه پس لطفاً شما غصه دانش آموزان رو نخورید
    • GB ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      8 4
      والله، ما سر مرز ایران و عراق، توی جنگ زدگی درس خوندیم تا دکتری رفتیم جلو طرف توی بهترین نقطه تهران بچش درس نمیخونه، تقصیرش رو گردن عالم و آدم میندازه
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      0 4
      دقیقا دایه ی مهربونتر از مادر شدن ایشون
  • بنده‌خدا۶ IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 3
    افرین‌استاد‌محترم‌بله‌متاسفانه‌اگر‌به‌صورت‌مجازی‌ادامه‌بشه‌اولا‌سواد‌نیست‌ودر‌ثانی‌فساد‌اخلاقی‌ترویج‌میشه‌خصوصا‌وقتی‌بصورت‌گروهی‌بچه‌ها‌درس‌بخواننخواهشا‌حضوریش‌کنیدبچه‌های‌ما‌دارن‌از‌بین‌میرن‌تا‌ساعت‌۱۲‌شب‌تو‌پارکن
  • شیما IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    12 5
    الان الویت با جان دانش آموزان و معلمان لست، انقدر حضوری حضوری نکنید، لطفا کمی شرایط رو درک کنید
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    8 2
    نمره ی صفرم زیاده منفی
  • علی IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    7 0
    آیا وضعیت دانشگاهها چطور هست؟ بنده خودم فیلم و عکسهایی در منزل تهیه کرده ام که استاد درحال درس دادن و دانشجو زیر لحاف خواب و مثلا درحال گوش دادن هست!
  • امیر IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 5
    معلم‌گرامی‌که‌فرمودید،تعدادی‌ازهمکارانتان‌درراه‌تدریس‌فوت‌کردند.آیانمیدانیدمعلمی‌شغل‌انبیاست؟آیانمیدانیداکثرمشاغل‌تلفات‌انسانی‌دارند؟،آیانمیدانید۲۰درصددانش‌آمزان‌دراین۲سال‌‌ترک‌تحصیل‌کرده‌اند؟برایتان‌سرنوشت‌اینهامهم‌است؟مطمئنم‌مهم‌نیست،چون‌مدارس‌غیرانتفاعی‌‌‌‌که‌حضوری‌است‌برای‌فرزندان‌شماوجوددارد.امامثال‌من‌کارگربایدبسوزیم.
  • زهرا IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    4 9
    من دانش آموز دبیرستان وامسن کرونا هم زدم مدارس حضوری کنید برامون معلم مجازی خوابن هنوز کتاب های درسی مون ندادن
  • رضا IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    6 7
    شما چیزی از آموزش پرورش مقابله ستاد کرونا نمی فهمید به جای حرف زدن همان بهتر که قدم بزنید بچه چهار ساله هم می فهمد آموزش حضوری وچهره به چهره بهتر است آیا شرایط مهیاست
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    10 2
    تازه متوجه میشیم خیانتی که این حکومت در حق آموزش و پرورش مردم کرد، چقدر بزرگ بوده. خروجی های آموزش و پرورش زمان شاه رو با الان مقایسه کنید. اصلاً قابل قیاس نیستند
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    4 11
    آفرین مدارس باید حضوری باشه
  • حسین IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    6 2
    کجای کاری فلک زدگی در آموزش و پرورش بیداد می کنه کتاب های بی محتوا و مدارس مثل زندان و بدون امکانات و بدون تکنولوژی و مسولینی که برای آموزش هیچ برنامه ای ندارند و .... هزاران بدبختی و فلاکت دیگر در آموزش و پرورش
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    12 3
    هرچه مردم و بچه ها بی سواد تر و نادان تر برای قدرت بعضی ها بهتر
  • مادر بیچاره IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 17
    تو رو خدا باز کن این معلما و کادر آموزشی بی تربیت و ببر مدرسه .بیچاره بچه آدمو که اینا آموزش میدن.دوتا معلمش تو نزدیکای خودمون هست ،دیگه هیچ کاری نمیکنن. هر روزم میرن اعتراض . من کارمند ۳تومن حقوق میگیرم صبح میرم تا ۳ اونوقت اینا ۳ ساله خونه ا ن اینقدرم پرو رو هستن بخدا.نونتون حلال نیست به والله
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    8 9
    سلام م واقعا آموزش آنلاین هیچ فایده ای برای دانش آموزان نداره... چرا واقعا فکری نمیشه ک آموزش حضوری شود؟
  • من IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 8
    بله، بچه رو مجازی که نمیشه چک زد بهش باید بره سر کلاس و سیلی و توسری بخوره از آقا/خانم معلمش
  • رز IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    4 5
    آقای محترم شما واقعا عالی صحبت کردیداحسن تمام دغدغه‌ ی والدین حضوری شدن مدارس چون دانش آموزان سواد ندارن
  • معلم پایه اول IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 5
    حرفهای شما استاد گرانقدر کاملا صحیح است وبدتر ازهمه آسیبی که من معلم میبینم وبرای هیچ کس مهم نیست امروز هم زمان هم کلاس آنلاین داشتم وهم کلاس خصوصی کم مونده بود بعد هجده سال جلوی همه گریه کنم چون نه میدونستم کلاس حضوری اداره کنم نه کلاس مجازی تو رو خدا به داد ما معلم ها برسید
  • مهدي IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 4
    من موندم اونايي بي تربيتي مي كنن اصلا مقاله را خواندن بهتر از چه مي شد توصيه كرد 11
  • مریم IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    5 9
    یادتون هست خرداد عده ای شکایت داشتند از حضوری برگزار شدن امتحانات پایه نهم و دوازدهم و کنکور؟ عده ای پزشک معتقد بودند اگراین امتحانات حضوری بشه ، کرونا بین دانش آموزان فاجعه درست می کنه . ولی اینطور نشد . فاجعه ای برای بچه ها رخ نداد . مدرسه ها بهتره حضوری بشه، بی سوادی و تقلب یاد گرفتن بچه ها آسیب بیشتری به جامعه می زنه تا کرونا.
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 2
    الان آموزش پرورش والدین رو دستگاه عابر بانک میبیند
  • حسن IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 8
    دانشمندان كامنت گذار ؟ ٤ تا پاراگراف را يا نمي خونيد يا بلد نيستيد بخونيد يا نمي فهميد !!! استاد اين نكات را بدرستي فرمودند: ١) بايد اموزش و پروش كارشو رديف مي كرد سر وقت كلاسها حضوري بشه ٢) حالا كه نشد ده ساعت كلاس به والدين بزارن تا اونا بدونن چطور باشن كه مفيد باشن ٣) مدرسه فقط درس نيست ارتباطات، ورزش، حركت، ايجاد روابط، درك افراد، حس مسوليت، ... هم هست پس حضوري بهتره ترجمه كردم بي خودي حرفهاي ضايع نزنيد
  • علییه IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 1
    بله واقعا درست میفرمایید اولیایی وقتی دیدن اعتراض میکنم ب نقاشی دخترخانم پایه هشتم اینکه فصلی سبز وخوش وخرم نقاشی کنه فضایی متفاوت وآبی وقهوه ای نقاشی کرده بودکه اصاابهاری درکارنبود مادرشون دادوبیداد کرد اینکه هرکسی بهار رو ی جور میبینه از اندر احوالات مجازی بودنمون ویا یک ونیم شب به دانش آموزم گفتم دختر فردا نمیتونی توکلاس حاضرباشی بخوابی خوبه گفت من مادرشم میخواستم درس دخترمو بپرسم
  • سلام IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    6 1
    سلام. حرفهایتان عالی هست ولی بردار عزیز معلمان با این وعده و عید ها هیچ انگیزه ندارند چرا که زیرخط فقر زندگی می کنند
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 4
    حرفاشون درسته...مملکت مااومده هرچی نهضتی بیسوادواستخدام کرده وضیعت خیلی بدترازاینم میشه مطمعن باشیدهروی اومده دوتامیرزن درس داده اونم هیچی یادنگرفتن بعدش شدن معلم آخه چراواقعاجای تاسف داره
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    15 4
    بابابیابروپی کارت یک جوری کروناحمله کردوجان مردم روگرفت که هیچ کس چاره ای ندیدجزاینکه جان خودوبچه اش رابرداردوبه گوشه ای امن پناه ببردحالابچه های دیگرکه درس خواندندبه کجارسیدندالان بیسوادها دذرراس شغل های حساس نخبه هاسرخورده درخانه هایشان نشستند
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    8 0
    آموزش و پرورش همه جای دنیا بیشترین بودجه رو دریافت میکنه. توی کشور ما بودجه اش اصلا با بخش‌هایی مثل وزارت بهداشت قابل مقایسه هم نیست درحالی که کادرش خیلی بیشتره. با این وضعیت انتظارات خیلی زیاد و غیر منطقی هست. همه این موارد در مورد تخصص و ایجاد بستر اینترنتی و نیروی کارا و برنامه ریزی درست پول میخواد. از آسمون نمیباره.
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    5 0
    دولت در حق معلمان خیانت میکنند
  • رویا IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    7 3
    با این گرونی همین مجازی عالیه
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    10 7
    دختر من‌کلاس چهارم هست الان تا سال اول و دوم شاگرد زرنگ بود ولی اموزش مجازی ضربه ی شدیدی بهش وارد کرد ک باعث سردرد و سرگیجه شد و استرس شدید و الان حتی روخوانی هم بلد نیس ..دوباره از اول باهاش شروع کردم چون دور شده از مدرسه و درس و استرس خالشو بد میکنه
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 9
    آموزش مجازی یعنی بی اهمیتی به علم و اموزش آینده سازان
  • ناشناس IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    5 2
    وزارتی که هنوز نتونسته یک وزیرانتخاب کنه چه انتظاری از بقیه هست اطلا اموزش وپرورش روجدی نمی گیرن
  • مهردادامیری مقدم IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    5 9
    سلام و عرض ادب و احترام محضر جناب آقای پروفسور فریبرز ناطقی الهی....من چون به این آموزش ۲۰ دادم واز طرفی سال ۱۳۷۶ درس ساختمانهای مقاوم در برابر زلزله از شما ۱۶.۷۵ و نمره اول کلاس فوق لیسانس سازه شدم پروژه هایی که برای این درس کار کردم چند ساختمان بتن ارمه و اسکلت فولاد با تحلیل کامل دینامیکی وتهیه بیش از۱۱۹نقشه سازه ای در قطع A0بود می دانم صفر ایشان نمره بالایی است.........اما چرا من ۲۰ میدهم حقیقتش به مدد کرونا فهمیدیم که قدر داشته هایمان را ندانستیم....و بعد این که هوش مصنوعی بزودی در این فضای کرونا با سرعت باورنکردنی جایگزین همه فرآیندهایی خواهدشد که انسان دخالت دارد و بسرعت از مدرسه و دانشگاه و طبیب و معلم و استاد و گواهینامه و لیسانس بی نیاز میشویم .جون قرار است بدن ما جزو اشیا اینترنت شو. . پس همه بصورت Wifiهمه جا به اینترنت متصل و جای دکتر را دکتر آنلاین و جای وکیل را وکیل آنلاین و الی آخر خواهد گرفت پس از همین آموزش مجازی تا سفره اش برچیده نشده استفاده کنید ،بعید میبینم دیگر آموزش حضوری مثل سابق داشته باشیم ، شاید گاهی خوابش را ببینیم. با عرض ادب . ولی نمره ۲۰ برای آموزش مجازی
  • Zahra IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    10 4
    مشکل شما فقط امتحانه! امتحان حضوری باشه فلان باشه بهمان باشه! ولی مهم ترین چیز اموزشه! شما چیزی در سال گذشته نکاشتید ک بخواید درو کنید و خودتون هم خوب میدونید ولی فقد درو کردن رو بلدید! امریکا در حال حذف امتحاناتشه و شما فقد به امتحان گرفتن از درس های چرتی ک تو سال اموزش میدن هستید. غول کنکور رو برای نوجوانان ک باید بهترین وقت زندگیشون باشه علم کردید. هیچ کدومتون هم مطمئنا بلد نیستید حتی یه دونه از سوالات کنکور رو جواب بدید! شما فقد خوردن بلدید خوردنننن!
  • FR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    6 2
    آموزش و پرورشی وجود ندارد ، که نمره بتوان بهش داد ! حکومت دنبال ملا خانه و مکتب خانه است .
  • علی IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    6 4
    اول اینکه تا کرونا از بین نرود نباید دانش آموزش به کلاس یا ناقل است یا از ناقل بیماری کرونا را خواهد گرفت ایشان در جامعه ما نیستند چون پزشک نیست که راحت صحبت میکند متاسفم از تحصیل کرده اجتماع
  • ایران پرست IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 2
    وزارت کو آموزش و بی اصطلاح پرورش نمره منفی باید داد
  • غلامحسین گلچین IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 5
    با سلام و احترام / متاسفانه فساد اداری ، ظلم ، زدوبند و.... در اداره آموزش و پرورش شهرستان فسا ( استان فارس ) بیداد می کند ، این ظلم ها در دوران نکبت بار حسن روحانی و باند کثیف افساد طلبش به اوج رسید !!!!
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 0
    باسلام چند تذکر مهم به مسئولین مربوطه ۱)متاسفانه امروز شنیدم از سال تحصیلی جدید در ناحیه یک گویا معاونان اجرایی با این همه کار در مدرسه وکار با انواع سامانه ها و ثبت نام ها ارزشیابی ها و...۶ساعت موظف نیز قراره بهشون موظف بشه و این دور از انصاف و عدالت و ...است اون هم چرا فقط در یک ناحیه؟؟؟!!! ۲)یک امتیازی برا هر۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ساعت ضمن خدمت درنظر گرفته شود وگرنه گذراندن این دوره ها بعد از مدتی برا معلمان کم اثر و بدون انگیره و...شده ۳) بیمه برنزی آتیه معمولا کمتر از اونچیزی که فاکتور میکنه بعد از مدتی بحساب همکار فرهنگی میریزه!! ۴)درمانگاه شماره۲ فرهنگیان در خیابان شهیدفلاحی قاسم آباد متاسفانه بسیاری تخصص ها رو نداره و عملکرد موثر و قوی ندارد
  • احسان الله خان IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 6
    هیچ معلم دولتی نگران نمره 2 شاگرد نمیشه
  • احسنت رحمت خدا بر شما باد ، نسلی بی سواد ، اعصابی IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    4 7
    احسنت رحمت خدا بر شما باد ، نسلی بی سواد ، اعصابی و هرزه خواهیم داشت
  • محمد IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    7 7
    به نظرمن ابتدای ها به مدرسه نرن بهتره چون نمیتونن از خودشون درمقابل این ویروس محافظت کنن ولی راهنمای ودانشگاهی ودبیرستانی ها حضوری برن بهترن به خدا ظلم بچه ابتدای ها به مدرسه برن واقعا مریضی بدی ویک سال هم غیر حضوری بخونن چی میشه تا اینکه واکسن کاملا همه بزنن ولی من شنیدم که خیلی هاهم زدن واکسن ولی بازم کرونا گرفتن
  • ناشناس IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    4 3
    صفر که چه عرض کنم زیر صفر !
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    4 3
    کاملا درسته.کو گوش شنوا
  • ناشناس IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    4 3
    سلام واقعاً با نظرش موافقم عجیب مطلبی رو بیان کردین خدا پدر و مادرتون را بیامورزه واقعا این مردم اصلا ب فکر فرزندان نیستن ک چقدر بدبخت شدن
  • کامران IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 3
    از نظر من کل همه جارو قرنطینه کنید . دولت به مردم یه خورده پول بوده تا آتیه یه ماه شون رو بگیرن بشینن خونه . نه حضوری فایده داره و نه مجازی . چون تو حضوری بعضی از بچه‌ها پروتکل رو رعایت نمیکنند ، تو مجازی هم با تقلب نمره 20 میگیرن . اگه شما ها کم به مسافرت می‌رفتید و پروتکل رو رعایت می‌کردید . اوضاع اینطوری نبود . پس مقصر شما ها هستید . حداقل اندازه منم نیستید که دو ساله تو خونه ام پدرم با هزار بدبختی داره نون در میاره .
  • شهرستانی IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 2
    به عنوان یک فرهنگی عرض می کنم، مسئولین ومدیران آموزش وپرورش در برنامه ریزی برای آموزش مجازی تصمیم گیرنده نبوده اند بلکه مجری مصوبات ستاد کرونا واعضای ان شالله باسواد آن بوده اند
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    4 0
    استاد نگاهی به کارنامه کنکور فارغ التحصیلان مهندسی دانشگاه های غیر دولتی عضو سازمان نظام مهندسی بیندازید . وضعیت ار آموزش آنلاین خیلی بد تر است . در جواب مقاله ای که راجع به نظام مهندسی نوشته بودید کیبوردی شد. فارغ التحصیل سال ۵۴ دانشگاه صنعتی اکنون شریف
  • ناشناس IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 5
    درود بر شما واقعاً عالی بود مطلبتون اقای دکتر کاش بقیه هم ی ذره مثل شما فکر میکردن من ب عنوان یک مادر ارزو دارم مدارس حضوری باشه ی بره نظر میکردم در راه خدا
  • ص IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    6 1
    در دولت جدید به تنها جایی که اهمیت ندادند و محکم نگرفتن اموزش و پرورش بود.
  • شما IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    4 0
    متاسفانه اوضاع اقتصادی روز بروز و هرسال داره بدتر میشه مردم خیلی در گیره این اوضاع اقتصادی هستن.
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 3
    واقعا
  • ناصرسعدونی IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    4 3
    کوگوش شنوا ؟ متاسفانه درکشورما فقط درصدو آمار مدنظراست هرچندواقعی ودرست نباشد
  • مهدی IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    7 7
    اموزش مجازی یعنی اموزش تقلب ،امتحان گروهی،متاسفانه اگر این مدل اموزش کلا تعطیل بشه بهتره . چون واقعا بار علمی صفر هست و خیانت به کشوره . اموزش و پرورش همینطوری هم معیوب بود و کارش نا اموزش بود و نه پرورش فقط تولید مدرک میکرد حالا که بدتر هم شد
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    7 3
    امثال تو راباید به جرم کمک به نسل کشی ومصداق قتل عمد محاکمه کرد ادم کشهای بی احساس چه کردی بامردم چقدر خانواده ها رانابود کردید
  • M IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 2
    استاد بزرگوارم شما درست می فرمائید.ولی شما و امثال شما کمک کنید انشاالله شاهد وضعیت قابل قبول تو شرایط آموزشی آینده سازان مملکت باشیم
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 7
    وزارت آموزش و پرورش یا وزارت تعطیلات؟!
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    7 2
    حالا ما شدیم تولید ملی؟ یعنی یک عمر ملت هزینه کنه، بچه اش با هزار بدبختی و محروم شدن از مزایای کودکی بره دانشگاه که بعدشم صادر بشه؟ یارو سگم تربیت میکنه بیشتر از این براش احترام قانله.
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 3
    کو ، گوش شنوا همه چیزو خودشون میدونن ادم بیسواد می‌خوان
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 10
    من به عنوان مادر ی که شاگرد کلاس اولی و شاگردی در پایه دیگر در خانه دارم و مدام باید کنار دست بچه بنشینم واقعا از این وضعت خسته شدم. نمیدانم آموزش و پرورش چه انتظاری از مادران دارند؟ مادر خانه باشیم معلم سر خانه؟ اگر نمیتوانید درست برنامه ریزی کنید کنار رفته بگذارید نیرویی فنی تر برنامه ریزی کند. مشکل به مشکلات اضافه نکنید
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    11 4
    متاسفانه ایشان وافراداینچنین که همه چیزرادرنمره می‌بینند ضربه محلک زده انددرود برکسانی که این شرایط را درک می‌کنند و اینکه دانش آموزان در خانه درکنارپدرومادرباخیال راحت دارددرسش را دنبال میکندراببینیدحالا یکسال هم روش هیچ طوری نمیشودایشان بهتر است عقده های درونیش را رجایی دیگر خالی کند
    • ساناز US ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      3 2
      گفته براي شما مادران براي كمك كلاس بزارن ؟ گفته نمره مهم نيست ؟ عقده كي داره شما يا ايشان ؟؟؟ بيچاره زحمت كشيده گفته براي مادر عقده اي مثل تو پر از نفرت براي كمك بهتر به بچت كلاس بزارن !!! تو خوندي مقاله رو اونارو فهميدي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حالا واقعا نياز به كمك در فارسي خواندن هم داري يا نه ؟ خودت قاضي
  • علی IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    7 0
    تا زمانی که مدارس غیر انتفاعی و خصوصی باشه وهیچ نظارتی اصولی و شایسته سالاری در مدیران مدارس و ناحیه وکلا مدیران ارشد وزارتخانه وجود نداشته باشه آموزش وضعیتش همین هست . وقتی با انواع سهمیه درآموزش و پرورش جذب میشن و اصلا پاسخگو نه به مدیر و نه به اداره هستن فرزندان مملکت رو بروز بی سوادتر و معلمین بی انگیزه تر.
  • ننه جیمین IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    4 17
    لطفا حضوری کنید خواهششششششششششششششش
    • Abrax IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      5 0
      عزیزم غصه نخور هنوز خیلی ها باید بمیرند. نوبت شما هم خواهد شد نیاز به تاکید نیست نوشتی خواهشششششش. التماس اندکی تفکر اقل خوب و بد خودتون رو تشخیص بدید جامعه بره به جهنم. یعنی دمتون گرم.
  • م‌ IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 0
    ببخشین ها اول باید یک کار اساسی بشه برای این بیماری کرونا بعد تصمیم بگیرین که کی ۲۰ یا نمره ۲ میگره به هیچ کس مربوط نیست . خودتون چند میشدین به قافیه شما نمیاد نابغه یا شاگرد زرنگی باشین
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 2
    عالی گفتین کسی هست گوش بده کو‌. گوش شنوا همه کر و کورن
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 2
    سلام دمت گرم آقای ناطقی واقعا گل گفتین آموزش و پرورش هیچ به فکر مدرسه و دانش آموزان نیست و بچه من هم هیچی بلد نیست
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 0
    وقتی‌ابلهان‌قدرت‌را‌در‌دست‌دارند‌همه‌جا‌به‌گند‌کشیده‌می‌شودعارتگران‌ستمگران‌چاپلوسان‌گوسفندان‌این‌هم‌رئیس‌جمهور‌ناتوان‌منتخب‌شمارید‌به‌مملکت‌هر‌روز‌کاهش‌ارزش‌پول‌ملیکجاست‌آن‌شریعتمداری‌احمق‌که‌هر‌روز‌دولت‌روحانی‌را‌بزیر سئوال‌می‌بردمثل‌اینکه‌استخوانش‌را.گرفته‌و‌مشغول‌خوردن‌آنست‌صدایش‌در‌نمی‌آید
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    آموزش و پرورش باید نوسازی شود ،راه چاره بازنگری اساسی است،نجات کشور بسته به آموزش و پرورش است.
  • آرام IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 2
    با فرمایش آقای دکتر موافقم، من معلمم و واقعا دغدغه آموزش به خانواده ها در خصوص آموزش مجازی و نحوه عملکرد خانواده ها در این فضا رو دارم و تا جاییکه امکانات و محدوده مسئولیتم اجازه داده،این کار را انجام دادم
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 1
    آموزش و پروش مظلوم واقع شده است،امید که احیاء شود.ان شااءالله
  • محمدرضا IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 2
    وزارت اموزش پرورش ایرا ن همیشه به دانش اموزان ظلم کرده اون زمان های قدیم که دانش اموز کتک میخوردو بخاطر کشیده تو گشی کر میشد و امکانات نبود اون از زمانی که کنکور لعنتی شون صدها جوان رو چند سال بلا تکلیف کرد بعدم که با بدختی قبول میشدن و بعد کار نیست و مدرکشون بدرد نخور میشه و به ازای کار نداشته خدمت سربازی مفتی برا دولت میرن بعدش عمرشون تلف میشد اون طرح سوالات اشتباهشوت او ن از درس دادن مجازی بدرد نخور و صدتا ظلم دیگر کاش همه بدی ها روزی بمیرن و مدرک ما ارزش داشته باشه و کار گیر بیاد
  • سعید IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 1
    در‌شرایط‌کنونی‌هیچ‌راحی‌غیر‌از.مجازی‌وجود‌ندار‌شما‌تصور‌کن‌در‌زمان‌جنگ‌یک‌پزشک‌مجبور‌هست‌با‌توجه‌به‌شرایط‌موجود‌طبابت‌کند‌حال‌یک‌دانش‌آموز.ومعلم‌در‌شرایط‌کنونی‌م۹بورند‌از‌حداقل‌ها‌استفاده‌کنند‌
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 3
    عالی بود به داد این دانش اموزان ودانشجویان برسید مدرسه ودانشگاه حضوری باید شود زود زود زد
  • فریاد IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    واقعا باید دست کرونا رو بوسید هر چند که نابود کننده جانها بود ولی ارزش بی ارزش شده معلم را در جامعه نشان داد.خانواده هایی که تحمل و اداره آموزشی یک یا دو فرزند را ندارند و دادشان در آمده بعد چگونه معلم سی و شش تا چهل دانش آموز رو باید در کلاس نگه داره و درس بده و... چندین سال هم که شده از گل بهتر نباید به دانش آموزان گفت و رسانه ها هم که هر روز در بوق و کرنا میکنند و خبر اول اخبار ایران شده افزایش حقوق معلمان اما در عمل هیچی اضافه نمیکنن و ملت هم فکر میکنن معلمان دارن پول پارو میکنند.فریاد معلم ها رو کسی نمی شنوند و گر نه زندگیشان پر از مشکلات ناباورانه است که بیرون این معلمی رو دیگران رو کشته و درونش رو خودشون _علت تمام مشکلات آموزی کشور بی ارزش شدن مقام معلم و رها شدن آنها به حال خود است. معلم زیر بنای ساختمان تمام پیشرفت ها و نبوغ یک کشور است که نابودی آن نابودی جامعه است.
  • مليحه IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 3
    چقدر بعضي ها بي سوادن اصلا قول مي دم مقاله را نخوندن خب بده براي ما مادرا كلاس بزارن ياد بگيريم بهتر به بچه هامون كمك كنيم ؟
  • بوكاني IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 3
    بابا مردك زنك ببين چي گفته ! ! خواهش كرده دولت براي والدين ده ساعت كلاس نحوه اموزش بزاره اينهمه حجويات كه نوشتين يعني چي
  • داريوش IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 2
    مدرسه، دانشگاه حضوري يكي از بندهاش جدول ضربه بقيش رشد و پرورش و بزرگ شدن و قبول مسيوليته ؟ خب بچه هاتون را ربات ببار بيارين فردا نتونن با همسرانشون تعامل داشته باشن اصلا استاد مردمي كه نمي فهمن چرا غصه براشون مي خوريد
  • رزاق IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 2
    جونت بچت اصلا خوندي ببيني چي مي گه طرف ! مي گه براي اين مردم بدبخت بي سواد كلاس كمك اموزشي بزاريد تا بتونن بهتر به بچه هاشون برسن غلامتيم استاد بي خيال اينا نميشن !
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 2
    بچه‌هامون‌مدرسه‌میرفتن‌میومدن‌خونه‌تازه‌مادرا‌باید‌بهشون‌درس‌ میدادن‌وای‌به‌حال‌الان‌‌
  • خخ IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    3 0
    این،هم از سر دولتمردان زیاده با این بلایی که سر فرهنگیان میاورند
  • سعید IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    سلام و عرض ادب حضور یکایک بزرگواران محترم اینجانب بعنوان یک پدر اجازه میخوام جسارت به خرج داده بی ادبی را به کمال رسانده و در محضر بزرگان چند کلامی عرض کنم. وقتی میبینم مدت مدیدی است درگیر یک بیماری ویروسی شده ایم و با راهکارهای آزمون و خطا یا تصمیمات متناقض، یا اشتباه که تا کنون نتیجه اش منجر به از دست رفتن جان بسیار عزیزان ارزشمندی شده و کماکان در گام‌های ابتدایی مهار بیماری نیز توفیقی نداشته ایم. آیا فراخواندن فرزندان به مدارس در چنین موقعیتی نتیجه ای غیر از خیزش یا موج جدید نخواهد شد؟ زمانیکه شرایط آماده شد و مهمترین اصل یعنی بقا در معرض خطر نباشد یقینا انتخاب آموزش مجازی مورد سرزنش خواهد بود چونان موضوع آموزش حضوری اکنون. ساده لوحیست اگر قبول کنیم دانش آموزان هم فاصله را رعایت خواهند کرد هم ماسک خود را مرتب بر صورت خواهند داشت. دوران کودکی و نوجوانی را همگی گذرانده ایم.... . شخصا بقای افراد تحت سرپرستی خود را در اولویت غیرقابل تغییری میدانم که تحت هیچ شرایطی فدایی مصلحت ها نخواهد شد. این ضرب المثل واقعا امروز توی زندگی خیلی ها جاریست. دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است. ارادت
  • مومیوند IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 3
    والدین محترم توجه کنید؛بچه های شما چه از گوشی برای آموزش استفاده کنند یا اینکه وارد برنامه های دیگر شوند مطمئنا 80% آنها در آینده دچار مشکلات روحی و روانی و جسمی خواهند شد! پس از مسئولین بخواهید که کلاس ها حضوری برگزار شوند.
  • امید IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    3 0
    با تشکر از استاد محترم; علی رغم نه علی رقم
    • استاد دهر US ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      0 0
      مهندس سلام، استاد درست نوشته از رقم مي اد اونايي كه رغم مي نويسن اشتباه است استاد نمونه است فراموش نكنيد
  • حسین IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    هر کسی از هر راهی میرسه، در باره، معلم، دانش آموز، حقوق معلم و... نظر میده، ببین آموزش و پروش ما بکجا رسیده؟!!!
  • معلم هم قدیمیش خوب بود IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 2
    سلام این دو سال حسن هایی هم داشت. اول اینکه میگن باید کار کرد و پول گرفت دروغه چون معلما قبلا شش ماه رسما تعطیل بودن(بهمن. فروردین. خرداد و سه ماه تابستون) و بقیش هم خدا میدونه و پول میگرفتن و اعتراض هم داشتن که کمه! حالا هم تو این دو سال که کلا بیکار بودند و حقوقشون هم زیاد شد. از طرفی با دیدن و شنیدن نحوه اموزش اونا فهمیدیم که چرا مثل قدیم بچه ها تمایلی به پزشکی و مهندسی ندارند. متاسفانه حتی فایلهایی که میفرستیم هم چک نمی کنند. من و خونوادم واقعا راضی نیستیم. حالا همش حقوقشونم اضافه کنن. اصلا حلال نیست.
  • معلم هم قدیمیش خوب بود IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 3
    سلام این دو سال حسن هایی هم داشت. اول اینکه میگن باید کار کرد و پول گرفت دروغه چون معلما قبلا شش ماه رسما تعطیل بودن(بهمن. فروردین. خرداد و سه ماه تابستون) و بقیش هم خدا میدونه و پول میگرفتن و اعتراض هم داشتن که کمه! حالا هم تو این دو سال که کلا بیکار بودند و حقوقشون هم زیاد شد. از طرفی با دیدن و شنیدن نحوه اموزش اونا فهمیدیم که چرا مثل قدیم بچه ها تمایلی به پزشکی و مهندسی ندارند. متاسفانه حتی فایلهایی که میفرستیم هم چک نمی کنند. من و خونوادم واقعا راضی نیستیم. حالا همش حقوقشونم اضافه کنن. اصلا حلال نیست.
  • یه معلم بازنشسته بدبخت IR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    سلام کجاست که بشنوندکوگوش شنوا اصلا به بچه مگه میشه فقط مجازی آموزش دادنه آداب می آموزدنه دانش وانگارکسی بفکرنیست آسیب این آموزش مجازی برای بچه هاچندسال دیگرازآستین بیرون میزندهزاربچه معصوم که بعدا بخاطراین شیوه میشوندافرادی سرتاپابی نظم وبزه کارانسانهایی که هرضربه ای ازآنهابه جامعه بعیدنیست بایدواکسینه بشوندوحاضردرمدرسه
  • م ه IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    با سلام! کجای این سازمان درست هست؟!!!!! چرا در مورد حق و حقوق تضیع شده ی فرهنگیان؛ افاضات نمی فرمایید؟؟؟ اتفاقا پایه واساس هر مملکتی نیروهای فرهنگی آن مملکت هست که همه ناراضی‌اند!
  • هیرا IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 2
    بعنوان یک معلم صد در صد موافقم در ضمن این دنیای مجازی وقت تلف کردن هست نه آموزش ماهم درگیر این بی کفایتی و ضعف مدیریت هستیم
  • نازی IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 3
    بسیار حق و عالی بود باید هرچه زودتر حضوری بشه این اموزش وگرنه برمیگردیم به جهالت صدسال پیش
  • ناشناس IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    به نظر من در این شرایط که سلامتی این دلبندان مطرحه برگزاری کلاسها از طرف آموزش پرورش در تلویزیون حقیقتا یک حرکت عالی بود.کلاس های شبکه آموزش واقعا پر بارند و کلی به ما که بی تجربه ایم کمک می کنند.حالا فقط ماها باید بیشتر وقت بذاریم که بچه ها رو مسئولیت پذیر کنیم که البته اینم یک کار جهادی برای پدر مادراست
  • کریم IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    جمع کن بابا چنان میگه امر اموزشی انگار معلم با دانش آموزا کار علمی انجام میده تنها چیزی که معلما به دانش اموزا اموزش نمیدن همین سواد و ادب هست .......تولیدات شما معلمین امروز یه مشت احمق به تمام معنا و بی سواد در همه رشته هاست با اون دانشگاه هاتون فیس و افاده دارین داداش سواد ندارین.....اگر هم ما در کشور نخبه داریم یا باسواد داریم حاصل تلاش خودشون وگرنه شما که هیچی نیستین کل اموزش و پرورش شما شده نخبه شناسی نه نخبه پروری..........بی سواد تر از شما و بی اخلاق تر از شما اکثریت معلمینی هستن که بدون تست روانشناسی و شخصیت دبیری میان معلم میشن که حتی لیاقت گاو چرونی هم ندارن........اما قریب به 1 دهم از معلمین که واقعا زحمت کش هستن دست تک تک اون معلمین رو میبوسم و خاک پای اون مدل از معلمان هستم.......اما نه هر بی سوادی به نام معلم
  • معلم IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    اینانمیخان مدارس ودانشگاه درکشورباشد.مدارس ودانشگاه هاراضددین می دانندبنابراین هیچ حمایتی ازاین دومجموعه صورت نمی گیرد...طالبان درکمین است!
  • ییی IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    باید درب آموزش وپرورش را گل گرفت که یک دانش آموز رشته ریاضی در بهترین دانشگاه کشورقبول شود اما بخاظر یک درس افتاده نتواند به دانشگاه برود آخه بی شرفهایی که این قوانین رو تصویب می کنید آیا سزاوار است یک خانواده عمر خود وفرزندش را بگذارد حالا هیچی بدست نیاورد ریدم به گور پدر این سازمان
  • یک دانش آموز IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 3
    تدریس حضوری بهتره مااینطوری خیلی اذیت میشیم تازه چیزی هم یادنمیگیریم لطفا حضوریش کنید بره پی کارش
  • ... IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    با این وعضی که من میبینم هیچی درست نمیشه تا مملکت ایران دست رعیسی خامنه ای هیچی درست نمیشه خور مرکتون دکتر مهندس میخوان تحویل جامعه بدن
  • دوست من IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    من هم بعنوان یک معلم ۲۰ ساله کارنمره صفربه آموزش وپرورش میدم آموزش وپرورش فقط شده عامل کسب ودرامد مسئولین دیپلم این نظام سواد فقط ۴ سال اموزش داره ،
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    مدرسه و آموزش پرورشتون بدرد خوتون میخوره فقط
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    من مدت‌هاست حرف‌های این بابا رو می‌خونم. به جز غر زدن و منفی حرف زدن چیز دیگری در حرفهایش نیست. بدون راهکار و فقط ادعا و ادعا که من خیلی باسوادم
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    والا حرف ما هم همینه والدین یا اصلا سواد ندارند یا اصلا فیلم های معلم را به دانش اموز نشان نمیدهند خیلی لازم هست که والدین اموزش ببینند کل تابستون اموزش و پرورش داشت چکار میکرد که اخرین لحظه شاد رو ابدیت کرد اونم بدترش کرد برای خانواده ها کلاس نگذاشت
  • رضایی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    نرف ایشان این است که بگوید چرا مردم ماسک می زنند... از شرایط کرونا خبر ندارد... یک نفر به دلیل حضور در مدرسه بمیرد... ارزش ندارد... شرایط سخت کیفیت هنه خدمات کم می شود... ایران الان در بسیاری ابتکارات در رده 8 کشور دنیاست... کارش فقط تولید دانشجو نیست
  • اردشیر اسکندری IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    معلم ها وآموزش،وپرورش این‌قدر ضعیف عمل کردن، که من بعنوان ولی،،، به این نتیجه رسیدم،، که مدرسه فقط فرزندم راسرگرم کرده،، و دردوران، کرونا، مهارت های اداب زندگی،،، کشاورزی،، و مهارت تعمیرات وسائل برقی رابه فرزندم اموز ش دادم که فرزند سوم راهنمایی م ازلیسانس هم بهتر آموزش دیده
  • ناشناس IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 3
    حق گفتی
  • حسین IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 3
    این معلمین مفت خور عین زالو دارن بودجه کشور را میخورن سیر هم نمیشن باید حقوق این مفت خورای همیشه تعطیل کم شود
  • پویان قیصربیگی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    باسلام خدمت همه ی دوستان، بنده یک دانش آموز پایه هشتم هستم، من با اینکه آموزش غیر حضوری و حضوری برام فرقی نمیکنه ولی با این شرایط تا وقتی که کرونا تموم نشده، بهتره که آموزش همچنان غیر حضوری باشه تا وقتی که کرونا تموم میشه. شما بچتون براتون ارزش نداره که ترجیح میدید ببریدش مدرسه؟، من خودم تکم برادر یا خواهری ندارم ،ولی پدر و مادر برام ارزش قائل هستن، نه اینکه من درس نمی‌خونم، من چه تو آموزش حضوری و چه غیر حضوری درسهامو کامل میخونم و هیچ وقت تنبلی نمیکنم. بخاطر این پدر و مادرم برام ارزش قائل هستن. فعلا با این شرایط فقط غیر حضوری.
  • عمل IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 2
    من این مدل آموزش و اصلا قبول ندارم بچه ها هیچی یاد نمیگیرن بچه کلاس اول چجوری با یه بار نگاه کردن از گوشی مطالب و یاد بگیره
  • حجت اله IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    دانش آموز پایه اول در آموزش کاملاً حضوری هم نیاز به مراقبت فراوان دارد و باید آموزش او کاملا عینی و ملموس باشد و حتی باید گاه دست او راهم گرفت اما با آموزش مجازی سال گذشته، دانش آموزان پایه دوم در تمام زمینه ها در سراسر کشور دارای مشکل هستند.
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    خوب!بعد؟ اگر یک دانش آموز کرنا می گرفت می خواستی دنیا را خراب کنی که نسل ایرانی مفت از دنیا می رود. ما عادت کردیم مثل یک ریسمان بی سر و ته حرف بزنیم!
  • ناشناس IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    دانشمند معظم اگر پنجاه سال هم تو دانشگاه و مدرسه کلاس تمیز میکردی بهتر بود پسر من بعد از چند روز رفتن به مدرسه کرونا دلتا گرفت الان هم سرایت داده به همه خانواده کلی پول رفته که هیچ هیچکدام هم بهبود نیافتیم و من خودم در معرض بستری شدن هستم امثال شما با تئوری های در پیتی تون باعث گسترش کرونا شده اید
  • Saadat IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    اقای دکتر معلم.ازاینکه همکاری بااین شیوه حرف زدن دارم،خجالت کشیدم.متاسفم.لطفا همینجا عذر خواهی کن
  • فرهنگی IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    این استاد محترم طوری صحبت می کنه که انگار تازه از کره مریخ اومده . پدرجان استاد گرامی آخه اینجا ایرانه دوساله تمام درگیر کروناییم به برکت وجود مسئولین دست وپا چلفتی ایران ،ملت هنوز واکسینه نشدند ، مردم فقط زنده اند ولی از زندگی خبری نیست بعد شما دارید از آموزش وخطرات مجازی بودن حرف می زنی؟ ؟؟؟
  • قشقایی IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 2
    کو گوش شنوای آموزش و پرورش؟
  • حامد IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    2 0
    چقدر اراجیف گفته این ادم خودشیفته کافر همه را به کیش خود پندارد اتفاقا در روزهای کرنا، دانش اموزان اکثرا خانه مانده و درس بیشتری می خوانند و قابل تقدیرند
  • زهرا IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    سازمان سنجشم که هرّیه هر چند سالی یک بار میاد ی تز میده میره. میاد تو دل کنکوریت رو خالی میکنه یا وعده سرخرمن میده . الان ما عمومیا رو بخونیم یا نه ؟ نمیشه فانتزیای ذهنتونو جار نزنین؟ ی بار ی چیزیو درباره کنکور عملی کنین دیگه . مرسی که با این سناریو هاتون میخواین بگین بیکار نیستین . خسته نباشید دلاوران .
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    واقعا باید افسوس خورد برای دانش اموزها ونالید از اموزش و پرورش لطفا یه فکری بکنید تا همه دانش اموزا باهم بدبختر نشدن
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 2
    بسیار درست ومنطقی است که بچه ها باید درس را خیلی خوب متوجه بشن نه حفظ کنند یا تغلب ولی مگر این همه مسول ومقام دولتی در زمان مجازی بودن درس خوانندن که اینقدر بیسواد هستند حتی در نوشتن وخواندن مدیریت وطرح شان بماند وقتی پایه واساس کنکور واستخدام معدل ونمره شد اخرش این میشود مطالعه کنید در مدارس خارج کشور کارگاههای عملی دارند اردو های خارج از کشور دارند دست کم چهار نوع زبان در کتاب هایشان وتدریس شان گنجانده شده این اموزش از پای بست اشتباه است نه فقط الان که کرونا ست برای همه اشکار است که اموزش اشتباها هست البته داریم استعداد های درخشان ولی انگشت شمار باید در این دوره زمان همه درخشان باشند که نیستند
  • شیما IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    خدا رو شکر یک نفر اومد یه نظر درست وحسابی داد واقعا آموزش مجازی مساوی با صفر است تو رو خدا یه فکری بکنید اقا کلا یکسال تعطیل کنید بهتر از اینه که یک مشت بچه بی سواد برن بالا توی این یک سال کلی مادرای بیچاره حرص بخورن
  • معلم آموزش و پرورش IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    شما که اینقدر توانمند و دانا هستید خوب بود درباره‌ی حقوق فرهنگیان و قانون بیش از ده سال متوقف شده‌ی رتبه‌بندی فرهنگیان هم مطلبی ارائه می‌دادید...
  • Shomali vache IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    سلام. واقعا این حرف ها جای تشکر داره. حرف حق بود. واقعا عالی بود. تا مدارس حضوری نشه وضع نابسامان ادامه داره...انشالله که به فکر باشن
  • معلم آموزش و پرورش IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    2 0
    نمره‌ی شما به دولت‌ها و مجالس ایران درباره‌ی آموزش‌و‌پرورش و فرهنگیان چند است باید در ابراز نظر همه جانبه و انصاف را رعایت کنید و الا بهتر است نظری ناقص و ضعیف ارائه ندهیم...
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    جداازاین موضوع آموزش مجازی علم وسواد معلمها به خصوص معلمهای که درمدارس غیرانتفاعی تدریس می کنند برملا کرد،معلمهایی که هیچ دانش درتدریس ندارند واگر آزمون ازخودسان ازهمان درس گرفته شود بعید می دانم که نمره 10ازآن بگیرند شده معلم،،،بسیاربسیارتاسف برانگیز است
  • محیا IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    1 0
    این دیدگاه درسته ولی دیدگاه دیگه می تونه این باشه که قبل از کرونا مگه نظام آموزشی چه گلی می زد به سر محصلا ؟ جز اصرار برای حفظیاتی که اگر نگم همه باید گفت اکثر محصلا مفهوم اون ها رو درک نمی کردند و بعد از مدتی از خاطر می بردند خیلی وقته که تو کشورمون ملاک موفقیت ها مهارت و توانایی افراد نیست وهمه می دونیم چه ملاک هایی جایگزین شده اون معدود افرادی هم که بدنبال یادگیری هستن خودشون راهش رو پیدا می کنن همونطور که قبل ازکرونا همین کار رو می کردن پس زیاد جو ندید این کرونا شاید فقط باعث بشه ضعف نظام اموزشی ظهور کنه وگرنه از قبل حضور داشته ...
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    جان بچت واجب یا درس درد بگیری که دارم درس میخونم
  • موسی IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    3 2
    مطالب دکتر ناطقی الهی ؛ خیلی پر مغز و از روی دلسوزی و خیرخواهی هستش ...
  • نننن IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    3 0
    گامبو بهتره از حقوق معلما صحبت کنی نه مطالب و محتوا
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      1 0
      اون معلم هایی که بدون هیچ زحمتی حقوق بالا هم میخواهند باید بدانند که حرام است چون در فضای مجازی برای دانش اموزان هیچ زحمتی متحمل نمیشوند
  • ..... IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    1 1
    جالبه همه نظراتشونو با زبان زور و جوری ک حق از آن آنان است میگویند]:
  • قدرت طهماسبی IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    2 0
    باید به سمت کارهای عملی، آزمایشگاهی و فنی مرتبط حرکت کنیم و دوره های تحصیلی را فشرده تر و کوتاه تر کنیم تا به سمت مدیریت و ساماندهی جدیدتر به پیش برویم
  • رحیم معلم بازنشسته IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    1 0
    آموزش اولیای گرامی صد در صد مفید است
  • مهر IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    1 0
    اگه نمره ، از ارزیابی معلم از دانش آموز برداشته بشه مطمئنا نه تقلبی میشه نه استرسی پیش میاد متاسفانه ملاک معلم ها و مدارس اشتباهه درس بدید حتی اگه دانش آموز به اندازه نمره ۲ فهمید ، نگران چی هستید ؟؟؟
  • علی IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    1 0
    چرا اساتید دانشگاه اینجوری شدن! نگاه صفر یا صدی
  • مریم IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    2 1
    دقیقا حرفشان بجاست. بعنوان یک معلم و استاد تمنا میکنم هرچی سریعتر این کار صورت بگیرد.
  • شهروند IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    1 1
    متاسفانه کاملا هیچ سوادی از آموزش و بحرانی که درگیرش هستیم متوجه نیستین همین طور جون بچه ها چقدر راحت و بد نظر دادن این اقا
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    1 1
    من با حرفای این آقا کاری ندارم ولی در کل با مجازی کردن مدارس پایه ی درسی بچه ها افت کرده که در آینده صدمه میبینند و خودشو نشون میده.
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    سلام
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    3 0
    کلا سیستم آموزش غلطه،این همه مطلب برای بچه های دبستانی واقعا سنگینه
  • Sami IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 1
    امروز ۱۱ روز از مهر گذشته و هنوز پسر من در کلاس سوم متوسطه اول هنوز کتاب نگرفته چرا این همه بی نظمی ما در خرم آباد لرستان هستیم میگن مدرسه میگه دست ما نیست هنوز به ما ندادن
  • یه نفر IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    3 1
    یا مدرسه ها رو کامل باز کنید یا حرف از نسل آینده نزنید !
  • ناشناس IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 0
    من کاری به فرمایشات کسی ندارم ولی معتقدم آموزش وپرورش نیاز اساسی به بازسازی داره .دوم معلم نباید دغدغه داشته باشه باید فکرش،ذهنش ودغذغه اش دانش آموزان باشه .سوم معِلمان بدون انگیزه را باز نشسته کنند چهارم تدریس نیاز به تجهیزات کمک آموزشی داره باید تامین بشه پنجم محیط مدرسه را بابرنامه ریزی های مختلف برای دانش آموز جذاب نمایند . معلم باید در جامعه قدر و منزلت داشته باشه نه اینکه بعد از مدرسه بره مسافرکشی .
  • هندونه IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 0
    ماشاالله شنیده بودم بيکاری زیاد شده اما نمی دونستم واقعیت داره
  • .... IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    نظر همه حضار محترم اینکه معلم خوب درس بده و والدین در امر آموزش کمک کنن به بچه‌ها خیلی مهمه و مهمتر از اینا همه دانش آموز علاقه داشته باشه به درس دید مثبتی داشته باشه نسبت درس .اگه طرف معلم هر چقدر به دانش آموز توضیح بده و تکرار کنه و والدین کمک کنن مثل هیچ یعنی کاری نکردن . تا علاقه فرد به درس نباشع یعنی تو تا میتونی بهش درس بده وقتی علاقه نداشته باشع یاد نمیگیره باید کاری کنیم که دیدش نسبت به درس مثبت باشع علاقه پیدا کنه به درس تو حالا مثلا فرد پیدا میشع ریاضی که سخته رو یاد میگیره علاقه داره بهش ولی انگلیسی یاد نمیگیره تو حالا هر چقدر هم بهش توضیح بده علاقه ندارع بهش تو حالا هر چی میکنی بکن باید دست به کاری بزنید که طرف به درس علاقه داشته باشه
  • ن IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 0
    معلما میان یه فطلم میدن دیگه خبری ازشون نیس سرکلاس ب اصطلاح مجازیشون بعد میگن تکالیف رو بفرستین پیوی برا کلاس اولی بعد انجام تکالیف فرستادن ب پیوی دیگه هیچ نظری نمیده ک این والدین بدونن اشکال فرزندشون یا نقطه قوتشون چیه ک روی نقطه ضعف بچه در انجام تکالیف کار بشه. نمیدونم حقوقی ک میگیرن حلاله یا نه
    • ع IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      2 0
      حالا کی می تونه این معلم های مفت خوررا سر کلاس بیاره اینو بگو
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 1
    سلام با کرونا و مجازی شدن مدرسه ها فهمیدیم که آموزش بچه هامون رو تا حالا به دست چه معلمان کم سواد با توانایی رفتاری و برخوردی پایین با بچه ها داده بودیم البته جسارت به همه ی معلمان نباشه ولی تو این دو سال و نیم حضور مجازی فقط همینو دیدم و تاسف خوردم به حال بچه هامون که سطح آموزش و تربیتی شون اینثدر پایین اومده و از معلمان دلسوز و مسوولیت پذیر یا خبری نیست یا تعدادشون خیلی کمه
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    جان بچه هایم از همه چیز مهم تره.اگه کودکانمان جانشان در خطرباشه آموزش برای مردگان امکان پذیر هست؟
  • آروین IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    حق گفت قشنگ داره راست میگه همکلاسیه گاوم اومده وسط امتحان ویس فرستاده برا معلم بعد وسط ویس مامانش میگه این جوابش میشه منفیه 6 این درسته آخه بعد مامان بابامون به ما میگن تقلب نکنین و نمیزارن کتابو باز کنیم
  • saeed IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    حرف حق
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    والا تو محل ما چند نفر که دیپلم یا فوق دیپلم ازاد داشتن و ربطی به معلمی نداشتن چند سال هست شدن معلم الکی الکی یا از خانواده شهیدا بودن به علت کمبود معلم حالا اونا چی بلدن که بخوان درس بچه ها بدن حقوق یه معلم هم میگیرن
  • محسن IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    چی میگی هرکسی میرسه امروز یک نظر بدومن علم میده ،شروع مدارس باکدوم زیرساخت بهداشتی ،توهم زدین اسم خودتون رو گداشتین نطریه پرداز.من همیشه گفته ام دوباره میگویم این یک توطئه هست برای یک بحران بوسیله بیمار شدن دانش اموزان.....
  • ارمان GB ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    برای احیا آموزش و پرورش باید جایگاه معلم در ایران برابر جایگاه معلمان در اروپا و کشورهای پیشرفته باشد با تهدید و دستور کار پیش نخواهد رفت
  • Asareh MD ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    چرا اینطور وارد بحث نشدین که باید بودجه بیشتری به آموزش و پرورش داده بشه تا تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار معلم و دانش آموز بزاره؟! تو کشورای خارجی هیچ کس حق نقد بدون پیشنهاد نداره! حتی اگر واقعیت رو بگه اگه بدون پیشنهاد باشه مطرح نمیشه! اینجا نقد نداریم چماق داریم!
  • M.B IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    خیلی بدم میاد این حرف رو میزنم ولی متاسفانه در خصوص این مشکل اموزش و پرورش کمترین عملکرد خوب رو در خودش به جا گذاشته مسائلی که امروزه در هم پیچیده اند هم این مسئله رو تایید میکنه این مطلب نیازی به توصیف نداره مشکلاتی که اموزش و پرورش برای ما داشجو ها و دانش اموزان تراشیدن خیلی بیشتر از کمکشون بوده و بهانه ای که این روزگار رو اورده فقط و فقط چیزی به اسم سلامته که امروزه هیچکس تو خونه اونو نداره مدیریت اموزش و پرورش در حل این بحران کاملا به ضرر ملت داره ختم میشه امیدوارم مسئولین بتوانن در حل مشکلات کوشا باشند(این ملت غرور داره اگر میتونین کاری کنین شروع کنین ملت چشم انتظارند)
  • شیرین IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    کرونا داره هر روز و هر لحظه جان عزیزان مردم میگیره با اینحال چقدر عادی شده،باید مدارس باز بشن نداریم،جون بچه ها مهمه یا علم الکی و بیخودی که تو ایران هیچ استفاده ای هم نداره؟؟؟مدارس حضوری بشن علاوه بر اینکه بچه ها آلوده میشن میان خونه و خونواده هارو هم آلوده میکنن،اصلا معلوم نیست رو چه حسابی میگن مدارس حضوری بشن
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    چی تو این کشور سر جایش هست که آموزش و پرورش باشه ، مدیریت فشل و پیر
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    خب درست میگه ما فردا می خوایم کنکور بدیم چه گوهی باید بخوریم وقتی نمی فهمیم ها
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    این مشکلات رو ول کنید ، نمی‌دونم چرا کتاب نمیدن !!!!!! از اردیبهشت از ما پول کتاب گرفتن ، الان ۱۴ روز از مهر گذشته ، بچه باید با کتاب کهنه ی سال گذشته ی بچه ی دیگه درس بخونه .
  • محمد IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    آقای ناطق،‌ استاد در خصوص اظهار نظر درباره‌ی همه‌چیز، با تم ملایم یه جریان فکری خاص.
  • حسن IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    اکثر والدین اینو فهمیدن تو پاساژها پارک ها بازار جاهای تفریحی مخصوصا شمال کرونا وجود نداره تنها جایی که کرونا هست فقط وفقط مدارسه
  • ناشناس IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    مدارس باز بشه خب مسلما پای کرونا وسط میاد و همینطور بچه ها مثل کیف و مداد و کلی چیز نیاز دارن تا بتونن درس بخونن از طرفی اگه باز هم نشه باید ماهیانه پدر و مادر ما باید بخاطره ما هزینه کنن تا خدایی نکرده عقب نمونیم ولی از جهت دیگه اگه به این موضوع طور دیگه نگاه کنیم مثلا آدمی مثل من اون ذوق و شوق یا انگیزه برای درساش نداره ما الان سر دو راهی هستیم نمیدونیم کدومو بریم مجازی یا حضوری هر دو تاش مشکلاتش بزرگ و زیادن جناب آقایان مسئول لطفا یه کاری بکنید نگیم حرص دامن گیر ما میشه بگیم هم کو گوش شنوا
  • آذری IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    خیلی عالی گفتند
  • مینا IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    به عنوان یک مادرکه پارسال تجربه تدریس مجازی رو داشتم باید بگم معلمها تو تدریس مجازی ,اگر هم ببینن بچه ای مشکل داره حاضر نیستن وقت بیشتری براش بذارن و میگن برو فیلمای آموزشی رو چندمرتبه دیگه ببین.
  • حسن زاده IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    همینطوریه عدم تعجیل بر واکسیناسیون مردم و تسریع در شروع برگزاری حضوری آموزش تبعات بدی رو متوجه کشور خواهد کرد عدم آموزش بهتر نسل جدید بدتر از کشتار کرونا نیست؟!!!
  • مهدی IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    سلام .کارشناس برای خودتون خوبه به جای اینکه هفت کتاب تو مغز دانش آموزان کنید سه کتاب باید تدریس شود.ریاضی فارسی و نگارش کتاب هدیه قرآن اجتماعی علوم باید تحقیقی حساب شود نه حفظی به زور ته مغز بچه ها فرو می کنند سوال کتاب ریاضی چهارم پنجم ششم ابتدایی از همین کارشناس بپرسید هیچی یاد ندارد چون سوال ها به درد زندگی دانش آموز نمی خورد وقت معلم و انرژی بچه ها رو گرفتند کتابی که به زور خوانده شود آینده تاثیری در جامعه ندارد. وقتی مردم پروتکل های بهداشتی رو رعایت نمی کردند. نشانه اینکه تعلیم و تربیت تربیت خوب کار نکرده یک سری به مدارس کشور ژاپن بزنید. این کچل خوان آمده اولیا زیر سوال می برد روزی ۵۰۰نفر از هموطن ها مون از دست دادیم و جهان داره تخریب می شود آقا از خواب بیدار شده تقلبی نکنید
  • محمد رضا نواب زاده IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    سلام بر استاد بزرگوار و کهنه کار کشورم به نظرم شما ارفاق کردید و نمره آموزش و پرورش را صفر دادید این اوضاعی که بنده دیدم جز استهلاک روانی و جسمی دانش آموز و والدین (مخصوصا مادران - عملا داغدار-)و معلم بیچاره خاصیت چندانی نداشت به ناگهان از یک سیستم آموزش حضوری- که البته آنهم سرتا پا ایراد بود- به میان فضای متلاتم آموزش مجازی پرتاب شدیم از آموزش کلاسیک با اینهمه بحث حرف و حدیث چه خیری دیدیم که فضای مجازی نو ظهور هم آمد . اینجا درست نقطه عطفی هست که میشود ساختار آموزش کشور را اصلاح و بهتر کرد بشرط درک موقعیت و استفاده از علم روز .ولی فعلا که با شترگاوپلنگ روبرو هستیم. امیدوارم به توصیه های طلایی شما در این باره توجه خاص مبذول شود به نظر بنده انجام این پیشنهاد شما نوعی راه نجات از این مخمصه هست . وقتی نه معلم ، نه والدین و نه دانش آموز از آموزش مجازی درک مناسبی ندارند چه نتیجه ای میشه گرفت ؟! مسئولین محترم آموزش و پرورش شمارا بخدا به توصیه های افراد با تجربه عمل کنید.
  • الهه IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    دقیقا احسنت به شما