۵ نفر
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
رویای محال فوتبال ایران

شاگردان گل محمدی در فصول اخیر تاحدود زیادی هم پای قدرت های آسیا پیش رفتند اما هیچ گاه به هدف شان یعنی قهرمانی نرسیدند و حالا از تکرار ناکامی آن ها می توان به این نتیجه رسید که جام قهرمانی آسیا به این زودی ها به ایران نمی آید.

یک بار دیگر سوت پایان لیگ قهرمانان آسیا برای ایرانی ها بدون بالا بردن جام و با ناکامی صرف چهار نماینده کشور به پایان رسید.  در میان تیم های پرسپولیس، استقلال، تراکتور و فولاد تنها تیمی که امیدی برای قهرمانی اش وجود داشت سرخ پوشان بودند که در نهایت آن ها هم در بازی که مستحق باخت بودند سه گل از الهلال خوردند و حذف شدند.

شکست پرسپولیسِ مدعی که به نوعی در این سال ها سبب شده بود امتیازات باشگاهی ایران در آسیا افزایش یابد، زنگ خطر را باردیگر به صدا در آورد. زنگ خطری که شاید تیرخلاص به پیکره فوتبال ایران بود که همه بدانند رویای فتح لیگ قهرمانان آسیا حالا حالاها دست نیافتنی است.

در سال های اخیر پرسپولیس دو بار فینالیست آسیا شد که هربار هم به دلیل مشکلاتی که خارج از زمین مسابقه و مباحث فنی ایجاد شده بود قافیه را به حریفان باخت و در فصل 2021 نیز این اتفاقات در یک چهارم نهایی تکرار شد و این تیم در یکی از ضعیف ترین بازی های خود در آسیا بمغلوب الهلال و هوادارانش شد.

شاگردان گل محمدی در فصول اخیر تاحدود زیادی هم پای قدرت های آسیا پیش رفتند اما هیچ گاه به هدف شان یعنی قهرمانی نرسیدند و حالا از تکرار ناکامی آن ها می توان به این نتیجه رسید که جام قهرمانی آسیا به این زودی ها به ایران نمی آید.

در مقابل خرید ستاره های اروپایی و آمریکایی توسط تیم های عرب، لیگ ایران هرفصل ستاره های خود را از دست می دهد و حتی بازیکنان درجه دو ایران هم ترجیح می دهند به تیم های بی کیفیت خارجی بروند. خریدهای خارجی تیم های لیگ برتری هم هیچ گاه در حد ستاره های رقبای آسیایی نیستند و اگر خیلی مثمر ثمر باشند می توانند در لیگ داخلی به کمک تیم ها بیایند؛ اگر نه که پنجره ها را می بندند!

با این حساب لیگ ایران سال به سال ضعیف تر از قبل می شود و حتی تیمی مثل پرسپولیس هم در سال های آینده قدرت رقابت با حریفان آسیایی را ندارد. اگر شرایط به همین منوال ادامه داشته باشد حسرت فتح مهم ترین جام باشگاهی قاره به مانند جام ملت های آسیا بر دل ایرانی ها بماند.

در سال های گذشته هزینه های دلاری تیم های حوزه خلیج فارس بارها مورد تمسخر قرار می گرفت اما حالا نتیجه آن در  پیشرفت مسائل فنی و حتی پیرامونی فوتبال این کشورها دیده می شود. شاید رسیدن به صحبت های سعید آذری خیلی دیر باشد اما  ای کاش تدبیر را جایگزین غیرت می کردیم...

۲۵۲ ۲۵۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1564797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    3 0
    برای شما لنگیا حالا حالاها دستیافتنی نیست ، ما که بردیم تو حسرتش نیستیم شما 60 سال تو حسرتشین
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    4 0
    رویای محال لنگ
  • رضا IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    4 0
    ما کلا مملکتی شده دراین روزها که قافیه را به همه می بازیم ،درهمه زمینه ، در اقتصاد ، درسیاست ، درارتباط با همسایگان ، درارتباط یا جذب سرمایه و فرار سرمایه های داخلی ، درآموزش ووووووو......چون خودمان را باخته ایم و این را نمی دانیم.
  • عباس IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    1 0
    وقتی حرف از حمایت از فوتبال ایران در سطح باشگاهی می شود فقط پول های کلان به فوتبال تزریق می شود متاسفانه مسئولان فکر می کنند پول زیاد باعث حرفه ای شدن می شود ولی فکری به حال مدیریت فوتبال و کارهای زیر بنای در فوتبال نمی کنند