دستورا جدید دادستانی یزد برای ساماندهی میراث فرهنگی استان

دادستان یزد جهت بهسازی مقبره مرحوم آذر یزدی و واگذاری مدیریت مجموعه قبرستان جوی هرهر یزد به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دستوراتی را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ محمدرضا حداد زاده در بازدید میدانی از مقبره مرحوم آذر یزدی از مفاخر شعر و ادب استان طی نامه ای به مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه وضعیت فعلی مقبره دور از شان بوده و زیبنده استان نیست، اختلافات احتمالی نباید باعث چنین وضعیتی شود، گفت: به قید فوریت جلسه ای با حضور اداره کل اوقاف و امور خیریه، شهرداری و هیئت امناء مجموعه حسنیه با موضوع بهسازی و ایجاد یادمان مناسب برگزار شود.

وی در ادامه افزود: دسترسی عمومی و گردشگران جهت بازدید جمع بندی و نتیجه ظرف یک ماه دیگر به دادستان مرکز استان اعلام شود.

حدادزاده همچنین ضمن صدور دستور واگذاری مدیریت مجموعه قبرستان جوی هرهر به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: مدیریت کل مجموعه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار تا ضمن حراست فیزیکی و صورت برداری از آثار، اموال و سنگ قبرهای قدیمی موجود در مجموعه، اقدامات لازم جهت مرمت و بهسازی آن صورت گیرد.

وی افزود: کلیه حقوق مادی و معنوی وراث متوفیان محفوظ بوده و هیچگونه منعی جهت اقدامات آن ها با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و با رعایت حفظ ترکیب تاریخی مجموعه وجود ندارد.

دادستان یزد تصریح کرد: زمینه استمرار بازدیدها و مراسمات آیینی و مذهبی که قبلا در این مجموعه و اطراف آن برگزار می شده است فراهم و همکاری کامل در این زمینه ضروری است و باید از ظرفیت بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری و بهسازی مجموعه استفاده شود در هر صورت حفظ، مرمت و احیاء این مجموعه در اولویت است و هیچ دستگاهی نباید در این مسیر مانع تراشی کند.

دستورا جدید دادستانی یزد برای ساماندهی میراث فرهنگی استان

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1565580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =