توصیه نماینده مجلس به تریبون داران و مسئولان/عمل مسئولان باید بیش از زبان‌شان بر آنچه می‌گویند، شهادت دهد

ایسنا نوشت: نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: عمل مسئولان باید بیش از زبان‌شان بر آن چیزی که می‌گویند، شهادت دهد.

حجت‌الاسلام‌حسن شجاعی ظهر امروز ( چهارم آبان‌ماه) در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه ابهر، با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) اظهار کرد: امیرالمومنان علی (ع) فرمودند: هر که خود را در مقام پیشوایی مردم قرار دهد باید پیش از تعلیم دیگران، به تعلیم خود بپردازد و پیش از آن‌که زبانش را تربیت کند، باید رفتار خود تربیت کرده و کسی که آموزگار و مربی خود باشد، بیشتر سزاوار بزرگداشت است تا آن‌که آموزگار و مربی دیگران است.

وی با یادآوری اینکه اگر این فرمایش حضرت علی (ع)‌ مورد توجه مردم و به ویژه مسئولان قرار گیرد، نقش موثری در زندگی ایفا خواهند کرد، ادامه داد: عمل مسئولان باید بیش از زبان‌شان بر آن چیزی که می‌گویند، شهادت دهد.

شجاعی با بیان اینکه انتظارات مردم از مسئولان و روحانیت قبل و بعد از انقلاب فرق کرده که اگر به این تفاوت‌ها توجه نشود، اعتماد مردم آسیب خواهد دید، تصریح کرد: تا دیروز مردم نهج‌البلاغه را از زبان ما می‌شنیدند ولی امروز مردم انتظار دارند نهج‌البلاغه در سیره مسئولان ‌جاری شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر گوش مردم نسبت به شنیدن نهج‌البلاغه ضعیف شده است، دلیلش ضعف در تدین یا قدرنشناس بودن مردم نیست، افزود: اگر عمل به نهج‌البلاغه در سیره زندگی مسئولان جاری باشد آنگاه مردم نیز گوش‌شان برای شنیدن باز است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه بعد از نبی مکرم اسلام (ص)، جامعه پر از دنیاپرستی و حب به دنیا شده بود اما نهج‌البلاغه مملو از پرهیز از دل بستن به دنیا است، گفت: پرهیز از دنیاپرستی باید موردنظر همگان به ویژه مسئولان باشد، زیرا همه ما در دنیا و آخرت باید پاسخ‌گوی عمل خود باشیم.

این مسئول، نماز جمعه را مهم‌ترین محل برای احقاق معارف حق دانست و سنگر امامت جمعه را به عنوان مهم‌ترین کانون برای اجرای سیره حضرت علی (ع) و پمپاژ معارف نهج‌البلاغه در جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: مسئولان باید همانند گذشته همکاری لازم را با نهاد نمازجمعه داشته باشند.

شجاعی با بیان این مطلب که به برکت انقلاب اسلامی در کشورمان شاهد توسعه نماز جمعه در سراسر کشور هستیم، یادآور شد: نمازجمعه کانون تقوا است و اگر شخصی مستمرا در نمازجمعه حاضر شود، این حضور در افزایش تقوا و در زندگی فردی و اجتماعی تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی در منبرهای نمازجمعه حضور دارند که خودشان باتقوا و زاهد بوده و معارف دینی را ترویج می‌دهند.

23219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1567224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =