مراجعه ۳۸ هزار وسیله نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی آذربایجان‌غربی در ۷ ماهه نخست امسال

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت : تا پایان مهر ماه سال جاری بالغ بر ۳۸ هزار و پانصد وسیله نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، فروغ فاریابی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت ۷ مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین در سطح استان شامل دو مرکز در شهرستان ارومیه و پنج مرکز دیگر در هر یک از شهرستانهای سلماس،  مهاباد،  خوی،  میاندوآب و بوکان اظهار داشت : طبق آمار تا پایان مهر ماه سال جاری بالغ بر ۳۸ هزار و پانصد وسایل نقلیه سنگین به این مراکز مراجعه کردند که از این تعداد نزدیک به ۳۶ هزار وسیله نقلیه سنگین از تست های مربوطه قبول و بالغ بر ۲۵۰۰ وسیله نقلیه سنگین رد شدند.

 فاریابی افزود : بیشترین پذیرش وسایل نقلیه سنگین جهت معاینه فنی به ترتیب در شهرستان‌های ارومیه ، خوی و مهاباد انجام گرفته است.

وی به انجام انواع آزمایش های فنی در این مراکز اشاره نمود و گفت : در این مراکز انواع آزمایشات همچون آزمایش میزان آلایندگی ، میزان صدا ، تست سرعت ، تست ترمزها ، نور چراغ ها ، باک غیر استاندارد ، آج لاستیک و سایر آزمایشهای فنی مشابه از وسایل نقلیه سنگین گرفته می شود.

این مقام مسئول یادآور شد:  عمده وسائل نقلیه سنگین که به‌ مراکز معاینه فنی مراجعه نموده اند شامل انواع کشنده ، کامیون ، بارگیر،  کامیونت ، اتوبوس و مینی بوس بوده و  بیشترین دلایل ردی وسایل نقلیه سنگین از مراکز فنی مشکلات مربوط به سیستم ترمزها ، نور چراغ ها و آلایندگی و میزان کدری دود بوده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1575557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =