تکمیل ۵۷ درصد روسازی مترو بهارستان/۷۰ میلیون یورو اعتبار نیاز داریم

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با اشاره به تکمیل ۵۷ درصدی روسازی متروی بهارستان گفت: برآورد ما این است که ۷۰ میلیون یورو اعتبار برای بهره برداری کامل این پروژه نیاز است.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، محمدرضا احمدی صبح پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت روز حمل و نقل، با اشاره به رو به اتمام بودن زیرسازی پروژه مترو بهارستان اظهار کرد: سال گذشته ۲۲۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده شد که ۳۰ درصد بیشتر از کل منابعی مالی تخصص یافته به این پروژه در طول ۱۰ سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ میلیون یورو اعتبار برای بهره‌برداری از مترو بهارستان نیاز داریم،  افزود: بخشی از این بودجه از محل منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید و بخشی از منابع داخلی شرکت عمران بهارستان تأمین می شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با بیان اینکه ۵۷ درصد روسازی مترو به اتمام رسیده است، گفت: پس از اتمام روسازی و زیرسازی، تامین تجهیزات و تاسیسات مترو نیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل متروی بهارستان ۱۵ کیلومتر به مسیر متروی اصفهان افزوده می شود، گفت: اجرای پنج کیلومتر از ۱۵ کیلومتر پروژه متروی بهارستان جز وظایف شهرداری اصفهان است اما در این زمینه تاکنون همکاری با ما نداشته اند.

احمدی ابراز کرد: تخمین ما این است که بخش فنی پروژه در صورت تامین اعتبار ۱۲ تا ۱۶ ماه آینده قابل بهره برداری است.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ میلیارد تومان برای اقدامات تکمیلی مترو بهارستان در بحث سخت افزاری در حال هزینه است، ادامه داد: سخت ترین بخش اجرای پروژه‌هایی مانند مترو زیرسازی و روسازی است که سخت، زمان بر و پر هزینه اس و تلاش داریم با تخصیص منابع لازم سریع به نتیجه برسد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با اشاره به اینکه در طرح اقدام ملی مسکن در ۱۸۵ هکتار زمین برای ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در نظر گرفته شده است، گفت: فونداسیون ۳۰۰ واحد مسکونی اجرایی و خیابان کشی‌های سایت تاکنون نیز پیشرفت خوبی را داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی بهارستان مطالبه ۳۰ ساله مردمی است، گفت: امسال با تعامل با استاندار اصفهان، نماینده استان در مجلس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و شرکت عمران، بهره برداری از این بیمارستان در دستور کار قرار گرفت.

احمدی با اشاره به اینکه شرکت عمران بهارستان تأمین زمین و احداث ساختمان بیمارستان را عهده دار شده است که فاز اول  آن به تصویب شرکت شهرهای جدید کشور رسید، گفت:  دانشگاه علوم پزشکی نیز علاوه بر دریافت مجوز، تجهیز این بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی را برعهده دارد.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان تاکید کرد: سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی این بیمارستان آغاز می شود و برآورد می کنیم احداث این بیمارستان حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به خطر فرونشست در استان، این تهدید برای بهارستان تا چه میزان ارزیابی می شود، گفت: خوشبختانه در بهارستان استحصال آب ناشی از بارندگی نداشتیم ضمن اینکه پیش بینی های لازم انجام و قنات‌های بهارستان را در سالهای گذشته احیا کردیم و بر این اساس تاکنون فرونشست در بهارستان را شاهد نبوده‌ایم.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1583275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =