به نقل قولی از شرکت طراحی سایت لومینا، افزایش فروش اینترنتی، هدف اصلی تعداد بی شماری از کسب و کار های کوچک و بزرگ مختلف بوده و همچنان هست. فرقی نمی کند که شما یک خرده فروش کوچک باشید یا برای یک شرکت غول مانند دیجیکالا کار می کنید! همه و همه دغدغه افزایش فروش اینترنتی و آنلاین را دارید که البته، به نظر ساده تر از آن چیزی که هست می آید!
خوشبختانه راه های زیادی وجود دارند که می توانید با پیاده سازی آن ها، فروش آنلاین خود را چندبرابر کنید! از استراتژی های جزئی و موقت گرفته تا روش های کلی بازاریابی و افزایش فروش اینترنتی! فرقی نمی کند روی فروش محصولات فیزیکی تمرکز دارید یا این که تجارت شما بر پایه ارائه خدمات است! با این ۱۳ روش بی نظیر، می توانید فروش آنلاین خود را چند برابر کنید!
۱. در فروش خود صادق باشید
صداقت در فروش، یک امر بسیار بدیهی است. این مورد نه تنها در برندسازی و شهرت شما تاثیر دارد، بلکه باعث ایجاد یک اعتماد بسیار خود بین کاربران و برند شما خواهد شد. بیش از حد خود را تبلیغ نکنید و سعی کنید با مشریان روراست باشید.
۲. جامعه هدف خود را به خوبی بشناسید
برای این که یک تصمیم درست برای ارائه محصولات یا خدمات خود در وبسایت، ارائه دهید، باید نیاز های مشتریان و مخاطبین خود را به خوبی بشناسید و درک کنید، سپس با توجه به نیاز آن ها محصولات خود را ارائه دهید. با این کار، مشتریان بالقوه خود را از دست نخواهید داد و از بین بازدیدکنندگان سایت، تعداد قابل توجهی از کاربران از شما خرید خواهند کرد. چرا که حس می کنند به مقصد درستی آمده و نیاز آن ها در این قسمت تمام و کمال رفع خواهد شد.
۳. با افزونه های تبلیغاتی، کلیک های بیشتری دریافت کنید
اگر از تبلیغات کلیکی گوگل (google adwords) استفاده می کنید، افزونه های تبلیغاتی در این قسمت می تواند به شما کمک بسیار بیشتری برای کلیک های بیشتر کند! با استفاده از این اکستنشن ها، لینک های زیرمجموعه زیر لینک اصلی شما به نمایش در می آید که شانس بیشتری در کلیک دارید!
۴. نظرات، تجربیات و اعتماد مشتریان خود را به نمایش بگذارید
امروزه، نظرات و تجربیات مشتریان، یکی از مهمترین قسمت های فروش آنلاین است. می توانید از نظرات و تجربیات مشتریان راضی و همیشگی خود استفاده کنید تا اعتماد سازی کرده و فروش بیشتری داشته باشید!
۵. حس فوریت ایجاد کنید
اینکه شما، در مورد برند و محصولات خودتان صادق و شفاف باشید، بسیار اهمیت دارد. اما هیچ قانونی در برابر ایجاد حس فوریت و از دست دادن شانس، وجود ندارد! برای بعضی محصولات تخفیف ویژه با زمان بندی محدود و تایمر معکوس تعریف کنید تا مشتریان بیشتری هوایی شده و خرید کنند.
۶. ضمانت بازگشت پول یا محصول را به مشتری بدهید
ممکن است فکر کنید ایجاد تنوع بیشتر در محصولات، باعث افزایش فروش خواهد شد. اما لزوما اینطور نیست! ممکن است با تنوع بیش از حد مشتری گیج و سردرگم شده و از خرید منصرف شود. در مقابل، می توانید ضمانت بازگشت محصول یا پس گرفتن محصول را به مشتری بدهید تا با خیال راحت خرید خود را انجام داده و در صورت عدم رضایت آن را بازگشت دهد.
۷. فرایند خرید و پرداخت را تا حد امکان ساده کنید
بر اساس تحقیقات و گزارشات به دست آمده توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ لومینا، در سال گذشته، حدود 4 تریلیون دلار از کالاهای آنلاین، در سبدهای خرید ناقص رها شدند که 63% از آن ها به طور بالقوه، قابل بازیابی و فروش بوده اند. پس دقت کنید فرایند خرید و پرداخت چقدر در افزایش فروش آنلاین تاثیر دارد.
۸. تا جایی که می توانید، گزینه های پرداخت بیشتری ارائه دهید
سعی کنید از آپشن های بیشتر و بروز تری برای گزینه پرداخت محصولات خود در سایت قرار دهید. گزینه های بیشتر پرداخت، به منزله مشتریان بیشتر و افزایش فروش محصولات خواهد بود.
۹. از تصاویر باکیفیت و جذاب برای نمایش محصولات استفاده کنید
تحقیقات نشان داده که غذای تزئین شده با ظاهری جذاب، برای مشتری خوشمزه تر از یک غذای معمولی در یک ظرف ساده است. حال می توان اهمیت ظاهر یک محصول را با این موضوع سنجید. هرچقد تصاویر محصولات یا سرویس های شما جذاب تر باشد، احتمال جذب شدن مشتری و خرید نیز بیشتر خواهد شد.
۱۰. به تمامی سوالات، مشکلات و اعتراضات کاربران، پاسخ دهید
یکی از دام های خطرناکی که ممکن است باعث افت شدید فروش شما شود، این است که فکر کنید مشتریان تمام و کمال در مورد محصولات و سرویس های شما می دانند یا اطلاعات کافی در سایت خود برای آن ها وجود دارد. چنین تفکری باعث می شود به تعداد زیادی از مشتریان پاسخ ندهید و در نتیجه، ترافیک زیادی از سایت را از دست خواهید داد. روی سوالات و مشکلات و اعتراضات کاربران تمرکز کنید و به تمامی آن ها پاسخ دهید.
۱۱. تا جایی که می توانید خدمات و محصولات مجانی ارائه کنید
در فرایند فروش و کسب و کار خود بخشنده باشید! مردم عاشق چیز های رایگان و مجانی هستند. اگر محصولات یا خدماتی دارید که می توانید به صورت رایگان ارائه کنید، هرگز آن را دریغ نکیند. با این کار مشتریان بالقوه زیادی به سمت شما خواهند آمد و این به منزله افزایش فروش آنلاین است.
۱۲. از پاپ آپ برای شانس بیشتر کلیک و فروش در صفحات استفاده کنید
اگر به دنبال افزایش فروش خود هستید، پیشنهادات فروش و پاپ آپ ها را نادیده نگیرید! از اعلان ها و پاپ آپ های مرتبط با صفحه ای که کاربر در آن حضور دارد استفاده کنید تا او به کلیک و خرید محصولات تشویق شود. این یک استراتژی فوق العاده برای افزایش فروش آنلاین در کوتاه مدت است.
۱۳. با طراحی سایت ریسپانسیو و بهینه برای موبایل، شانس فروش خود را بیشتر و بیشتر کنید
امروزه بیشتری آمار سرچ و استفاده از اینترنت توسط دستگاه موبایل است. اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد، تعداد زیادی از مشتریان را از دست خواهید داد. دقت کنید که طراحی وبسایت شما توسط شرکت های حرفه ای و شناخته شده انجام شود تا از نظر بهینه سازی و ریسپانسیو مشکلی برای شما پیش نیاید.
شرکت های زیادی در زمینه طراحی سایت در کرج، اصفهان، تهران و شهر های دیگر هستند که می توانند در طراحی سایت شما، به بهترین شکل عمل کرده و یک خروجی مناسب با صفحات بهینه، ریسپانسیو و جذاب به شما ارائه دهند تا شانس فروش شما، به بالاترین حد ممکن خود برسد!
نظر شما