۷ نفر
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
 توزیع خاک قبر شهید سلیمانی به عنوان تبرک! 

خراب کردن یک امر ارزشمند، انسان باشد یا هر پدیده دیگر، همیشه به این نیست که به آن بتازی یا دشنام بگویی و یا قدر او را پایین جلوه بدهی بلکه غلو و زیاده روی در باره ارزش آن نیز گاه می تواند موثرتر از هر حربه و حمله ای او را خوار و تخریب کند. 

از همین رو اهل بیت ع با غالیان و کسانی که در باره شأن و منزلت آنان غلو و زیادی روی می کردند و به آنان نسبت خدایی و یا مقاماتی می دادند که خود هرگز در باره خویش نگفته و بلکه منکر آن شده بودند، برخوردهایی تند در حد لعن و نفرین می کردند و از آنان بیزاری می جستند. 

غلو و زیاده روی و کج سلیقگی در بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی از همان روزهای نخست پس از شهادت آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد. از تعویض نام جاافتاده بزرگراه رسالت با معنای عمیقی که این واژه دارد و تغییر آن که باعث سرگردانی مردم در تهران شده گرفته تا آخرین مورد آن توزیع خاک قبر او به عنوان تربت متبرک.

و این امر در حالی است که بر اساس روایتی، امام موسی بن جعفر ع فرموده است:  لا تَأخُذُوا مِن تُربَتِی شیئاً لِتَتَبَرَّکوا بهِ، فإنّ کلَّ تُربَةٍ لَنا مُحرَّمَةٌ إلاّ تُربةَ جَدِّیَ الحسینِ بنِ علیٍّ ع فإنّ اللّه تعالی جَعَلَها شفاءً لِشیعتنا و أولیائنا (عیون أخبار الرضا ع ج‏1، ص 104) 
از تربت من چیزی را به عنوان تبرک برنگیرید، چه آن که هر تربتی از ما حرام است مگر تربت جدم حسین ع که خداوند آن را برای شیعیان و دوستان ما مایه شفا قرار داده است. 

بدیهی است این نوع برخوردهای غلو آمیز که یا از سوی دوستان نآآگاه صورت می پذیرد و یا از سوی کسانی که توی این مملکت سوراخ دعا را خوب پیدا کرده و بر رموز موفقیت و دستیابی به مزایا و مقامات مسلط شده اند، نتیجه ای جز تحقیر و تخریب سوژه و ارزش مورد نظر ندارد و در سالگرد شهادت آن شهید به خانواده اش توصیه می شود که با این حرکت ها مقابله کنند و اجازه ندهند شهیدشان که برای قبر خود، عنوان ساده اما بسیار صمیمی و پرمعنای «سرباز» را انتخاب کرده، این گونه دستخوش اقدامات ناآگاهانه و یا سوء استفاده گرانه واقع شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1588279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    23 0
    همین کارها را می کنند که سنیان و... ما شیعه را خرافه پرست می خوانند و می دانند. شما را به خدا به مردم بگوئید که امام علی ع چه بلایی سر کسانی آورد که درباره ایشان غلو می کردند؟ این راه به ترکستان است نه مسلمانی
    • جانیم وطنه قوربان IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      1 0
      شما حق ندارید به ترک ها توهین کنید دوست دارید به جای ترکستان ، فارسستان بگیم
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    17 0
    ریشه این خرافه پرستی در جهل و نادانی ملت ایرانه.... در طول تاریخ ملت ایران همواره دنبال خرافات و ارزش های خیالی بودند
  • بینام IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    18 0
    به شخصه بخاطر همین مواردی که گفتید و انتشار تصاویر و بنر و در سطح شهرها پخش کردن آن در زمانیکه مردم ما انقدر در مضیقه هستند رو میبینم اصلا نمیپسندم و همین کارها باعث انزجار من شده. متاسفم واقعا!!!!!
  • س ح IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 1
    درود خدا بر جناب نصیری
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    2 0
    نادانی وجهل راکی ا‌وردبه خورد این مردم دادباای چیزها بهمردم حکومت میکنن
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    4 0
    تا زمانی که مردم به جای اینکه خودشان به دنبال حقیقت و دین باشند فقط گوش به اراجیف عده ای می سپارند که هر چه میل خودشان است را به جای دین و مذهب به خورد ملت می دهند وضعیت ما به همین مسخرگی و خرافه پرستی و فلاکت تاسف باری است که می بینیم!
  • گرفتار IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    3 0
    با این کارها سردار سلیمانی رو بالا نمیبرین ، بلکه شبه ای به اعتقادات شیعه وارد میکنین که درست شدنی نخواهد بود
  • سعید IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 1
    به نظرم این نوع کارها رو افرادی انجام میدن که نه از دین و نه از انقلاب و نه از هیچ چیز محترمی دلخوشی دارند و با این نوع رفتار بدنبال دین گریزی و مقابله با اصول اولیه و درست انقلاب دارند اینها متاسفانه امروز بر کشور حاکمند و به دنبال از بین بردن تمامی اصول و عقاید مردم و از بین بردن هویت مذهبی و ملی کشورند
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 1
    مراقب باشیم قهرمان سوزی نکنیم خود شهید بزرکوار بسیار از رفتارهای احساسی و پوپولیستی بر حذر بود