هتل و خانه های سوپر لوکسی که فقط در فیلم‌ها می‌بینید!

اسمارت هوم چیست؟ این سوال به ظاهر ساده پاسخ‌های متفاوت زیادی می‌تواند داشته باشد. به طور خلاصه می‌توان گفت “اسمارت هوم” یک محل اقامت مجهز به مجموعه‌ای از دستگاه‌های مختلفی است که کارهایی که معمولا انسان‌ها انجام می‌دهند را به طور خودکار بر عهده دارند.

اسمارت هوم چیست؟ این سوال به ظاهر ساده پاسخ‌های متفاوت زیادی می‌تواند داشته باشد. به طور خلاصه می‌توان گفت “اسمارت هوم” یک محل اقامت مجهز به مجموعه‌ای از دستگاه‌های مختلفی است که کارهایی که معمولا انسان‌ها انجام می‌دهند را به طور خودکار بر عهده دارند.  برخی از این دستگاه‌ها به این هدف ساخته شده‌اند و برخی دیگر نیز این قابلیت بعدا به آنها اضافه شده است و صاحبان خانه با استفاده از برنامه‌ها، دستورات صوتی یا با استفاده از هوش مصنوعی آنها را اداره می‌کنند. برای برخی از صاحب خانه‌ها، تبدیل یک خانه‌ی معمولی به اسمارت هوم می‌تواند به سادگی خرید یک اسپیکر باشد. همچنین هوشمند سازی ساختمان شامل اتصال چندین محصول متفاوت از جمله اسپیکرها، دوربین‌ها، کامپیوتر، تلفن‌های هوشمند، تبلت، تلویزیون، سیستم امنیتی، لوازم خانگی و غیره نیز است. تکنولوژی اسمارت هوم که اغلب به آن اتوماسیون خانگی نیز گفته می‌شود، با امکان کنترل دستگاه‌های هوشمند و اغلب از طریق یک برنامه در گوشی تلفن یا سایر دستگاه‌های متصل به اینترنت، امنیت، آسایش، راحتی و بهره‌وری انرژی را برای صاحب خانه فراهم می‌کند. 

صنعت توریسم، پیشرفت تکنولوژی و اسمارت هتل‌ها

هتل‌های هوشمند تقریبا قرار است آینده‌ی تمام هتل‌ها باشند. اگرچه تعداد این هتل‌ها در حال حاضر انگشت شمار است اما در آینده بخش عظیمی از هتل‌ها به سمت هوشمند شدن و مدرنیته حرکت خواهند کرد و با این جهش، هتل‌داری بسیار سریع‌تر و راحت‌تر از قبل خواهد شد. صنعت توریسم و گردشگری نیز به نوعی با هتل‌داری گره خورده است. علاوه بر جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی و تفریحی، هتل‌ها هستند که با ارائه‌ی خدمات متنوع به مهمانان باعث رضایت آنها می‌شوند. به این ترتیب هتل‌داری نیز یک صنعت و یا فعالیت اقتصادی/فرهنگی محسوب می‌شود و صرفا یک فعالیت تجاری نیست. یک هتل هوشمند مکانی پیشرفته در صنعت هتل‌داری را منعکس می‌کند که تجربه‌ی یک استقرار بی‌نظیر را به مهمانان خود ارائه می‌دهد. هتل‌های سنتی می‌توانند با افزایش اتوماسیون یا خودکارسازی و هوش مصنوعی به هتل‌های هوشمند تبدیل شوند. در اکثر هتل‌های هوشمند، پذیرش توسط ربات‌ها انجام می‌شود یا مهمانان می‌توانند به صورت آنلاین اتاق رزرو کنند. مهمانان هتل هوشمند می‌توانند جنبه‌های مختلفی از اتاق خود را از طریق اپلیکیشن‌های تلفن همراه کنترل کنند. در هتل‌های هوشمندی که از نظر فنی پیشرفته‌تر هستند، غذا و نوشیدنی توسط روبات‌ها به مهمانان ارائه می‌شود و رزرو و ثبت نام نیز یا توسط برنامه‌ی تلفن همراه و یا توسط روبات انجام می‌شود. (بخشی از این تکنولوژی‌ها برای اولین بار برای هوشمند سازی خانه ها مورد استفاده قرار گرفته است.)

قلب تپنده ی اسمارت هوم: مرکز هوشمند 

هاب مرکز فرماندهی اکوسیستم خانه هوشمند شما است. مرکز هوشمند قطعه‌ای است که دستگاه‌های جداگانه را به یکدیگر متصل می‌کند و به آنها امکان می‌دهد با یکدیگر مرتبط شوند؛ در واقع یک پد کنترل قابل حمل است که به شما امکان می‌دهد با هر کدام از دستگاه‌های متصل خود ارتباط برقرار کرده یا آنها را کنترل کنید. برخی از سیستم‌ها دارای مرکز هوشمندی هستند که تنها با دستگاه‌هایی از همان برند و سازنده کار می‌کنند اما برخی دیگر مانند آمازون اکو (Amazon Echo) قابلیت سازگاری با دستگاه‌های بیشمار را دارند. اگر فقط از یک یا دو دستگاه هوشمند استفاده می‌کنید احتمالا نیازی به هاب نخواهید داشت اما اگر به دنبال یک سیستم امنیتی جامع‌تر در خانه هوشمند خود هستید، باید مرکز هوشمند مناسبی را تهیه کنید. تکنولوژی هتل‌های هوشمند مزایای تعامل انسان و ربات را به همراه دارد و اگر مایل هستید بهترین و جدیدترین تکنولوژی‌ها را امتحان کنید هتل‌های مجهز به اینترنت اشیا (IoT) بهترین گزینه برای شما هستند. در سال ۲۰۲۱ شگفت‌زده کردن مهمانان با ایجاد یک تجربه‌ی عالی کار آسانی نیست. اگر واقعا به دنبال تجربه‌ی خارق‌العاده هستید، هتل هوشمند همان چیزی است که به آن احتیاج دارید تا فن‌آوری‌های هوشمند را در بهترین حالت خود تجربه کنید.

هتل و خانه های سوپر لوکسی که فقط در فیلم‌ها می‌بینید!

فواید هتل هوشمند برای صاحبان هتل و مهمانان

از دیدگاه صاحبان هتل هوشمند، یکی از بزرگ‌ترین مزایای اتاق‌ها در این هتل‌ها، بهبود پایداری موجود است. این مساله در درجه‌ی اول به امکان صرفه‌جویی در اتاق‌ها مرتبط است که می‌تواند به خودکارسازی ارائه شده توسط اینترنت اشیاء نیز بهبود یابد. برای مثال، می‌توان نور لامپ‌ها را بر اساس نور محیطی اتاق در لحظه، به طور اتوماتیک کاهش یا افزایش داد. به طور مشابه، گرمایش را می‌توان به گونه‌ای تنظیم کرد که به طور خودکار یک درجه حرارت خاص را حفظ کند و پس از رسیدن دمای اتاق به یک دمای از پیش تعیین شده، رادیاتور به طور اتوماتیک قطع شود. همه‌ی اینها منجر به کاهش مصرف انرژی خواهند شد. این مطلب با اقتباس از مطلب وبلاگ سایت مرکز هوشمند سازی آرات نوشته شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1593872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =