مهر خبر داد:

غلامرضا امامی از تدوین خاطرات خود با برخی چهره‌های سرشناس فرهنگی و ادبی داخل و خارج از کشور خبر داد و گفت: به پیشنهاد برخی از دوستان مجموعه‌ای از خاطراتم با برخی از چهره‌های فرهنگی و ادبی ایران و جهان را در قالب کتابی با عنوان «یادها» جمع کرده‌ام. در این کتاب خاطراتم از این افراد را به همراه مجموعه‌ای از تصاویر که از برخی از این افراد در اختیارم قرار داده‌اند، منتشر خواهد کرد.

امامی با اشاره به اینکه کتاب، خاطرات بیست چهره فرهنگی معاصر ایرانی و خارجی را در بر خواهد گرفت از جلال‌آل احمد، سیمین دانشور، آیت الله طالقانی، علی شریعتی، مهدی آذر یزدی، حمید عنایت، محمود حکیمی، علامه آشتیانی، امبرتو اکو و احمد بن بلا به عنوان مهمترین چهره‌های حاضر در این کتاب نام برد.

به گفته امامی انتشارت علم در تدارک چاپ این اثر است.

وی ادامه داد: مجموعه داستان‌های کوتاه غسان کنفانی را با همین عنوان به نشر کارنامه سپرده‌ام که به دلیل تعلل ناشر هنوز به مرحله چاپ نرسیده است اما به من قول داده‌اند که به زودی این اثر نیز منتشر شود.

نویسنده کتاب «راز قلعه» همچنین از آماده انتشار شدن تازه‌ترین ترجمه خود با عنوان «بامزه در فارسی» خبر داد و افزود: این کتاب آخرین اثر فیروزه جزاریری دوما است که سال گذشته نیز کتاب «لبخند بی لهجه» از وی را ترجمه و منتشر کردم. متاسفانه به دلیل عدم صدور مجوز «با مزه در فارسی» قادر به ارائه آن در نمایشگاه کتاب امسال نشدم ولی چندی پیش مجوز آن صادر شده و به زودی منتشر می‌شود.

امامی در پایان اشاره کرد: این مجموعه از سری کتاب‌های ادبیات مهاجرت است که به معرفی آثار و سرگذشت ایرانیان مهاجری می‌پردازد که ریشه‌های قومی و ملی خود پایبند هستند و ادبیات نوینی را در رابطه با کشورشان در مدت اقامتشان در خارج از آن خلق کرده‌اند.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =