همه کسب وکارها رویای شناخت مشتریان خود را دارند تا بتوانند هر لحظه آنچه را که نیاز دارند در اختیار آنها قرار دهند. با استفاده از یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان، این رویا میتواند به واقعیت تبدیل شود.
نرم افزار Crm چیست؟
در دنیای امروز رمز موفقیت در کسب و کار داشتن شناخت بیشتر از مشتریان و ارائه محصولات و خدمات مورد نیاز آنها در زمان مناسب است. نیاز کسب و کارها به نرم افزار CRM هر روز بیشتر از روز پیش میشود. اگر میخواهید در دنیای پررقابت امروز حرف اول را بزنید، خرید نرم افزار CRM را در دستور کار خود قرار دهید.
چرا کسب و کار شما به نرم افزار CRM نیاز دارد؟
مهمترین دلایل استفاده از نرم افزار CRM برای کسب و کارها به صورت زیر است:
تدوین استراتژی بازاریابی بهینه
نرم افزار سی آر ام به شما امکان تدوین استراتژی بازاریابی هدفمندتر، بهینهتر و مقرونبهصرفهتری را میدهد. با درک نیازها و رفتار مشتری خود میتوانید زمان مناسب برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود را شناسایی کنید و از پیشنهادات اتوماسیون بازاریابی که تنها توسط یک سیستم CRM ارائه میشود، به نفع خود استفاده کنید.
یک نرم افزار CRM به شما کمک میکند تا مشتریان خود را تقسیم بندی کنید و دقیقا بدانید کدام گروه از مشتریان سودآورتر هستند. با استفاده از این اطلاعات میتوانید تبلیغات مؤثرتر و هدفمندتری را برای گروههای مشتریان خود تنظیم کنید و در زمان مناسب آنها را اجرا نمایید. با این روش منابع بازاریابی خود را بهینهسازی میکنید و شانس بسیار بالایی برای افزایش درآمد خود دارید.
افزایش کارایی گردش کارها
یکی دیگر از دلایل استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری افزایش کارایی گردش کارها است. گردش کار یک سری مراحل است که میتواند به دستیابی به اهداف خاصی کمک کند. برای داشتن یک استراتژی یکپارچه از نحوه انجام فرآیندهای مختلف تجاری، باید به ابزار قدرتمندی مجهز باشید. به همین دلیل هر کسب و کاری به یک سیستم مدیریت گردش کار مانند نرم افزار CRM نیاز دارد.
تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتریان
از دیگر دلایل استفاده از نرم افزار سی آر ام میتوان به بهبود خدمات مشتری از طریق ذخیره ایمن اطلاعات و تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتریان اشاره کرد. با استفاده از این استراتژی، کلیه معاملات شامل ارائه خدمات، بازاریابی و فروش محصولات میتواند به صورت سازمانیافته و سیستماتیک انجام شود. همچنین میتوانید از نرم افزار CRM برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان از طریق درک بهتر مسائل آنها استفاده کنید.
اگر نیاز به حل مشکلی برای مشتری دارید، نمایندگان شما میتوانند تمام فعالیتهای مربوط به آن مشتری، از جمله خریدهای گذشته، اولویتها و هر چیز دیگری را که ممکن است به یافتن سریع راهحل کمک کند، بازیابی و تجزیه و تحلیل کنند. به این ترتیب میتوانید از سی آر ام برای دریافت بازخورد مستمر مشتریان خود در رابطه با محصولات و خدمات ارائهشده استفاده کنید و ارتباط بهتر و پایدارتری را با مشتریان برقرار کنید.
برقراری ارتباط پایدار با مشتری
با استفاده از دادههای جمعآوریشده، تیم فروش و بازاریابی شما میتواند از CRM برای ارتباط با مشتریان در لحظه مناسب استفاده کند و خریدهای تکراری را تشویق نماید. در کنار شخصیسازی تعاملات، CRM با اتوماسیون گردش کار هم میتواند به شما در پاسخدهی سریع به مشتریان و برقراری ارتباط پایدار کمک کند که در نهایت منجر به افزایش رضایت و وفاداری مشتری شود.
دسترسی آسان به اطلاعات
از آنجایی که نرم افزار CRM تمام اطلاعات را در یک مکان متمرکز ذخیره میکند، دسترسی به اطلاعات و در نتیجه تجزیه و تحلیل عملکرد شرکت یا سازمان شما بسیار آسانتر میشود. با مشخص کردن اطلاعات مهم مانند درآمد ایجادشده، سرنخها و همچنین نتایج کمپینهای بازاریابی خود میتوانید به راحتی گزارش تولید کنید. دادههای گزارش بهتر به این معنی است که میتوانید تصمیمات تجاری موثری بگیرید و درآمد خود را در بلندمدت بهبود بخشید.
بررسی عملکرد کارمندان
با کمک یک نرم افزار CRM میتوانید عملکرد اعضای تیم خود را بررسی کنید و متوجه شوید که چقدر به اهدافتان نزدیک شدهاید یا در کدام نقاط دچار مشکل شدهاید.
فروش متقابل و افزایش فروش
فروش متقابل و افزایش فروش از دیگر دلایل استفاده از نرم افزار CRM است. یک نرم افزار CRM میتواند با افزایش فرصتهای فروش و فروش متقابل، به حداکثرسازی عملکرد کسب و کار شما کمک کند. افزایش فروش زمانی اتفاق میافتد که شما به مشتریان خود محصولات ارتقا یافته یا ممتازی را ارائه میدهید که به خرید آنها مربوط میشود. فروش متقابل جایی است که شما محصولات مکملی را ارائه میدهید که در همان دسته خرید قرار میگیرند. به عنوان مثال مشتری از شما قهوه خریداری کرده است و شما به او خرید قهوهساز یا ماگ را پیشنهاد میدهید.
هر دوی این استراتژیهای فروش را میتوان با نرمافزار CRM به راحتی انجام داد، زیرا درک درستی از خواستهها، نیازها و الگوهای خرید مشتریان خواهید داشت. داشتن این اطلاعات در یک پایگاه داده مرکزی به این معنی است که وقتی فرصتی پیش بیاید، تیم فروش شما میتواند در صورت نیاز تبلیغات درستی انجام دهد.
ثبت اطلاعات مالی
یکی دیگر از دلایل استفاده از نرم افزار CRM ثبت اطلاعات مالی است. پیگیری تمام تراکنشها و تعاملات قبلی با همه ایمیلها، تماسها، فاکتورها و غیره که در یک مکان ثبت شدهاند، بسیار آسانتر میشود.
مدیریت یکپارچه کانالهای ارتباط با مشتری
یک نرم افزار CRM قدرتمند ادغامهای متعددی را ارائه میدهد و کانالهای ارتباط با مشتری شامل همه شبکههای اجتماعی و غیره را یکپارچه میکند تا به شما کمک کند همه چیز را از یک پلتفرم واحد مدیریت کنید.
بهینه کردن فرایندهای مدیریت ارتباط با مشتری
مشتریان به دنبال کسب و کارها و برندهای معتبری هستند که بتوانند به آنها اعتماد کنند. با استفاده از نرم افزار CRM میتوانید فرآیندهای مدیریت ارتباط با مشتریان خود را بهینه کنید و ارتباطاتی برقرار کنید که به نیازهای مشتری پاسخ میدهد. برقراری روابط عالی با مشتری به آنها احساس ارزشمندی میدهد و متوجه میشوند که برای شما مهم هستند.
با نرم افزار CRM اورست رشد بهتری داشته باشید
نرم افزار CRM اورست یک نرم افزار قدرتمند است که میتواند شما را به همه اهداف فوق برساند. با خرید این نرم افزار میتوانید درک درستی از رفتار و نیاز مشتریان خود داشته باشید و فروشتان را چند برابر کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید
۰۲۱-۹۱۰۱۳۳۴۲
نظر شما