۹ نفر
۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸
فعلا همه چیز خوب است جز احسان علیخانی!

اولین برنامه از فصل سوم «عصر جدید» دوشنبه شب روی آنتن رفت.

حتما قضاوت برای فصل سوم این برنامه خیلی زود است و اینجا من قطعا قصد قضاوت ندارم. تنها برنامه اول را نقد می کنم و برداشتم از سه داور جدید و دو عنصر مهم دیگر یعنی امین حیایی داور چهارم و احسان علیخانی همه کاره برنامه عصر جدید را می نویسم.

به نظرم برنامه اول  نسبتا خوب بود. نقطه قوت برنامه شاید داورهای جدید هستند که اگر بیشتر از داورهای قبلی نباشند حتما کمتر هم نیستند.

کارن همایون فر با آن سابقه درخشان در هنر موسیقی و آهنگ سازی، به نظر جدی ترین و بی تعارف ترین داور برنامه عصر جدید است.

او که از سواد بالایی برخوردار است به دور از شور و احساس، بر پایه منطق و واقعیت داوری کرد و اسیر دخالت های احسان علیخانی هم نشد.

ژاله صامتی هم نشان داد می تواند به خوبی از عهده داوری برنامه عصر جدید برآید. دیدگاه او شبیه کارن همایون فر است. او هم اسیر دخالت های علیخانی نشد. شاید تنها تفاوتش با همایون فر، کل کل هایش با مجری برنامه بود که البته لازمه برنامه اینچنینی است.

مجید اسماعیلی که به نوعی جایگزین سیدبشیر حسینی شده هم داور خوبی به نظر می رسد.او نشان داد بهتر از سایرین حرف می زند و از بقیه مهربان تر است!

امین حیایی هم که دو فصل داور بوده و نیازی به توضیح ندارد. او در همان برنامه اول با بالا رفتن از طناب، بار خودش را بست و آمادگی اش را به رخ همه کشید!

شاید تنها نقطه ضعف مشهود برنامه اول عصر جدید (اجرای) احسان علیخانی بود.

اینجا بحثم اجرای اوست نه تهیه کنندگی و کارگردانی او.

علیخانی در همان برنامه اول نشان داد به انتقادات گذشته توجهی نکرده و همچنان دوست دارد با برانگیختن احساسات داوران در کارشان دخالت کند؛ هرچند در برنامه اول تیرش به سنگ خورد!

اما از نظر من تاریک ترین بخش اجرای علیخانی در برنامه اول فصل سوم عصر جدید، زمانی بود که سه آتش نشان، برنامه خود را اجرا کردند. پس از این اجرا کارن همایون فر دیدگاهش را درباره اجرای آنان گفت.

همایون فر به درستی به نبود داستان و هدف در اجرای آتش نشانان اشاره کرد و گفت که من اینجا فقط سه مرد قدرتمند دیدم بدون آن که برنامه و داستان خاصی برای اجرایشان داشته باشند.

در این لحظه علیخانی با بیانی شبیه تمسخر گفت که:« پس انتظار داشتید سه مرد گوگولی اینجا باشند». همایون فر از این سخن ناراحت شد. این را به راحتی می شد از چهره اش فهمید اما به روی خودش نیاورد.

جمع بندی این که اولین برنامه عصر جدید نسبتا خوب بود. داورها خوب بودند. تهیه کنندگی و کارگردانی احسان علیخانی هم خوب بود اما نوع اجرا و دخالت های گاه و بی گاهش در کار داوران که مسبوق به سابقه هم هست فاکتورهای مثبتش را تحت تاثیر قرار داد تا او نتواند در اجرای صحیح برنامه اش موفق باشد؛ امیدوارم او در برنامه های بعدی این نکته ها را در نظر بگیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1614735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    مجید اسماعیلی در مورد پسر خواننده گفت از متنت خوشم نیومد!متن!شعر نه ها!متن!یعنی فرق شعر و متن رو نمیدونه؟
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    1 0
    به نظر من احسان علیخانی با این کارش می خواست با داور ها بیشتر آشنا بشه و باهم شوخی داشته باشن
  • US ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    1 0
    علیخانی در حال حاضر کاربلدترین مجری تلویزیونه که از پس هر کار دشواری با ضریب بالای 80 در صد بر میاد. بقیه اکثرا پر از اطوار و مرخصند.
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 1
    به عنوان انتخاب داوری مانند ژاله صامتی ، متعجبم در عقل منتخبان ایشان ، معیارشان چه بوده است ؟!!!!!! لطفا داوری انتخاب کنید که فمنیست نباشد .
  • مدد حبیبی IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    با این که این برنامه کپی از برنامه های خارجیست و کل سال آنها در حال اجرای برنامه هستند هر روز ولی عصر جدید با این همه سرو صدا و بیار و ببر و تبلیغات و وعده کلا می‌تونه سی روز مسابقه اجرا کنه بقیه در راستای عقده های احسان علیخانی پیش می‌ره که حرف بزنه و احساس خوشحالی کنه واقعا که
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 1
    همایونفر بهترین داور ، صامتی پررو و بی ادب ، بدترین داور .
  • محمد IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 1
    هم زیاد دخالت میکنه، هم ببخشید زیاد وراجی میکنه نمیتونم اسمشو بزارم صحبت کردن. برنامه به این خوبی حیف که مجری قابلی نداره
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 1
    بسیار حرف درستی است...احسان علیخانی نگاه بالا به پایین پیدا کرده و بیش از حد دخالت و حرف میزند!انسان را خسته میکند
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 1
    این را هم اضافه کنید که احسان علیخانی خیلی حرف می زند و گاه اجازه صحبت به دیگران را هم ننی دهد و وسط حرف آنها می پرد و حرافی می کند
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    1 0
    کاملا مخالف خوبه که میدانید اقای علیخانی مجری هستند
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    1 0
    هدف نا مشخص می باشد
  • نگار IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    1 0
    برنامه جالبیه
  • ۰۰ IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    1 0
    اتفاقا خیلی هم خوبه اجراش
  • بنده خدا IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    1 0
    اتفاقا وجود آقای علیخانی خیلی خوبه و فقط اونه که مردم و میخندونه و باعث شده یه برنامه ی گرم باشه عصر جدید و آنقدر طرفدار داشته باشه امیدوارم و انتظار دارم که آقای علیخانی گوشش در برابر این حرفا ها ناشنوا باشه و همینطوری با قدرت ادامه بده
  • آ.م IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 1
    با اینکه تلاش علیخانی و قدرت برنامه سازیش ستودنی هست، در قسمتی که باید برای اجرای مرحله بعدی از بین یک استندآپ کمدین خانم که همراه همسرش روی صحنه بود و یک خواننده مرد از اصفهان یکی انتخاب میشد و داورها به نتیجه نرسیده بودند، علیخانی انتخاب را به حضار سپرد. این مجری با یک حرکت کاملن غیر معمول و من دراوردی از دو گروه پرسید که طرفدار کدام دو تیم سرخ آبی هستن که براساس آن حضار با نشان دادن یکی از دو رنگ رای بدهند. این اقدام کاملن غیر حرفه ای و کودکانه نتیجه ای جز نبرد قرمز و آبی نداشت و تمرکز حضار و قضاوت آنها را از کیفیت ونحوه اجرای دو شرکت کننده به سمت تمایلات قرمز و آبی سوق داد چه در اینصورت چه نیازی به اجرای روی صحنه بود؟ من از فصل اول با توجه به ایرادات اجرای علیخانی و آنچه که نویسنده محترم از دخالتهای فراوان او و تلاش برای تاثیرگذاری روی نظر داوران فرمودن اشتیاقی به دیدن این برنامه که کپی ناشیانه ای از نمونه جا افتاده و به بلوغ رسیده خارجی آن هست نداشتم اما حسب تصادف با دیدن این بخش کوتاه برنامه متوجه شدم تصمیم درستی گرفته بودم. سپاس